Renault Espace w 5-osobowej wersji trafił do naszej redakcji na dłuższy test, w czasie którego chcieliśmy sprawdzić nie tylko jego właściwości jezdne i przestrzeń, ale też spalanie. Samochód przejechał w różnych warunkach ponad 4 tysiące kilometrów a wynik zużycia paliwa może zaskoczyć wiele osób.
Duży, rodzinny samochód z przyjemną stylistyką i wysokim komfortem oraz potężnym bagażnikiem? Espace będzie bardzo dobrym wyborem, o czym przekonaliśmy się testując go kilka tygodni w Polsce.
Renault Espace VI generacji wyposażony jest w rozwiązanie E-Tech Full Hybrid o mocy 205 KM, oparty na nowym 3-cylindrowym silniku 1.2 oraz napęd elektryczny – oba o 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z akumulatorem o pojemności 2 kWh.
Pierwsze co zwraca uwagę w czasie jazdy to cisza. Auto jest znakomicie wyciszone, izolacja akustyczna została dopracowana tak bardzo, że dopiero wykorzystywanie maksymalnych osiągów auta przedostaje się do środka w postaci stłumionego dźwięku.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Drugie spostrzeżenie z jazdy dotyczy dopracowania układu hybrydowego. Renault bardzo mocno popracowało nad płynnością i jazda hybrydą jest wyjątkowo przyjemna, płynna, nie ma żadnych szarpnięć. Przyjemną cechą rozwiązania napędu w Espace jest też brak znanego z układów Toyoty dokuczliwego wycia silnika przy przyspieszaniu.
Trzecia cecha tego napędu, mimo pozornie niedużej pojemności silnika, to dostępność mocy – rozwijania jest płynnie wraz z rosnącą prędkością, kierowca może czuć się pewnie. To zasługa turbo współpracującego z napędem elektrycznym. Zwraca też uwagę bardzo dobra izolacja drgań.
Ponad cztery tysiące kilometrów pokonaliśmy częściowo w trasie, jeżdżąc po autostradach i drogach szybkiego ruchu a część w mieście i na drogach podmiejskich. Na pokładzie od 1 do 4 osób z bagażami. Spalanie testowaliśmy poprzez odnotowywanie ilości zatankowanego paliwa i przejechanych kilometrów. Wynik, czyli 6,3 litra na 100 kilometrów (komputer pokazywał 6,2) był dla nas sporym zaskoczeniem, bo była to jazda normalna z wykorzystaniem dynamicznych możliwości auta.
Pełen test Renault Espace i porównanie do kilku modeli konkurencji przedstawimy w najbliższych tygodniach.
Skonfiguruj swojego Renault Espace teraz
Renault Espace Full Hybrid – wyposażenie testowanego modelu:
-
szyby przednie barwione, akustyczne i tylne przyciemniane
-
obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym
-
nadwozie jednokolorowe
-
pakiet stylistyczny nadwozia esprit Alpine
-
relingi dachowe
-
felgi aluminiowe 20″
-
wzór felg 20″ daytona
-
system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
-
openR link 12″ DAB, nawigacja, usługi Google
-
ładowarka indukcyjna
-
funkcja łączności z usługami online na 5 lat
-
zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
-
czarna tapicerka materiałowa łączona z Alcantarą i niebieskimi szwami
-
szyba przednia akustyczna
-
kierownica Alpine pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
-
nawiewy dla pasażerów z tyłu
-
lusterko do obserwowania pasażerów 2. i 3. rzędu siedzeń
-
elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
-
pakiet stylistyczny wnętrza esprit Alpine
-
szyby tylne sterowane elektrycznie
-
system air quality (filtr PM 2.5, funkcja oczyszczania powietrza w kabinie)
-
tylna kanapa przesuwana o 220 mm
-
kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
-
klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
-
podgrzewana tylna szyba
-
tapicerka materiałowa
-
centralny zamek
-
szyby przednie sterowane elektrycznie
-
przednie zagłówki standardowe
-
fotele przednie regulowane w 6 kierunkach
-
ozdobne listwy progowe
-
osłony przeciwsłoneczne z oświetleniem LED
-
wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
-
kierunkowskazy w lusterkach bocznych
-
czujnik deszczu i zmierzchu
-
kierunkowskazy sekwencyjne
-
trzecie światło stopu
-
światła przednie full LED Adaptive vision w kształcie litery C + AFS
-
oświetlenie ambiente wnętrza
-
światła do jazdy dziennej LED
-
funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
-
tylne światła LED z efektem włókien 3D
-
lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
-
oświetlenie wnętrza LED z włącznikiem dotykowym
-
elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne
-
system ostrzegający pieszych (AVAS)
-
system multi collision brake (MCB)
-
system kontroli martwego pola (BSW)
-
tryb eco drive
-
aktywny regulator prędkości (ACC)
-
system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
-
wskaźnik zmiany prędkości
-
automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy
-
system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
-
czujniki parkowania tył, przód, bok
-
łopatki za kierownicą do regulacji siły rekuperacji
-
kamera cofania
-
system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
-
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
-
funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
-
przygotowanie do montażu alkotestu
-
system my safety shield
-
system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
-
systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
-
aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
-
4Control advanced z zawieszeniem wielowahaczowym na tylnej osi
-
ESP z systemem Trailer Stability Assist (TSA) i Hill Assist
-
możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
-
mocowanie fotelika ISOFIX
-
ABS
-
AFU
-
pasy bezpieczeństwa z przodu z regulacją wysokości
-
3 zagłówki dla pasażerów z tyłu
-
przygotowanie do montażu alarmu akcesoryjnego
-
pasy bezpieczeństwa trzypunktowe
-
połączenie alarmowe eCall
-
system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
-
czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
-
poduszki powietrzne boczne, kurtynowe
-
poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz centralna
Najnowsze komentarze