Citroën doskonale wiedział, że jednym z warunków powodzenia jego marki jest szeroka reklama i promocja samochodów. Robił to na najróżniejsze sposoby, a jednym z nich był udział jego samochodów w wyścigach i konkursach.
„28-ego maja w Le Mans odbył się zorganizowany przez redakcję „l’Auto” konkurs mający na celu porównania maszyn pod względem rozchodu paliwa i smarów na 100 kilometrów jazdy przy ustalonej średniej szybkości minimum konkursu.
W rezultacie konkursu na czele klasyfikacji ogólnej co do przebytej odległości stanął Poulain na maszynie Citroën z odległością 161 km. 610 m. przy rozchodzie benzyny 5,645 litra, co daje 3,403 litra na 100 lm. przy średniej szybkości 40,8 km. na godzinę. Ta sama maszyna Citroën dała też najmniejszy koszt drogi na jednego pasażera równy 1 fr. 61 ct. za 100 klm.
Rezultaty klasyfikacji według odległości i kategorji okazały się następujące:
Cyclecar’y 750 kcm, średnia obowiązkowa —30 km. na godz.
Mitsont na Mathis — 85,738 km. z 2 1.,760.
Cyciecar’y 1100 kcm.; obowiązkowa średnia szybkość — 36 km. na godz.
Borchi na Mathis — 126,13 km, z 3 1.
Maszyny 1500 kcm.; obowiązkowa średnia-40 km. na godz.
Poulain na Citroën — 161,610 km. z 5 l., 645.
Maszyny 3 litrowe; obowiązkowa średnia szybkość 50 km. na godz.
Loden Chenard na Chenard-Walcker – 148,221 km. z 8 l. 250.
Maszyny 4,500 litrowe; obowiązkowa średnia szybkość 60 km. na godzinę.
Gaudermen na Voisin — 100,110 km. z 9l 460.
Najwyższą średnią szybkość wykazał Gaudermen — 76 km. 152 m. na godzinę.
Pod wzgłędem zużycia smaru, które według warunków konkursu powinno byt. nie przenosić 7% zużycia paliwa, maszyny przeszły wszelkie oczekiwania wykazawszy wprost niezwykle małe zużycie, które u zwycięzcy konkursu Poulain wyniosło 75 gramów na 100 km. Również i inne maszyny wykazały się stosunkowo bardzo małem zużyciem smaru.
Na zakończenie należy zaznaczyć wielkie znaczenie podobnego rodzaju konkursów dla ustalenia wytycznych przy organizacji komunikacji samochodowych, gdzie zużycie paliwa i smaru ma wielkie znaczenie.”
źródło: Auto: ilustrowane czasopismo sportowo-techniczne: automobilizm, lotnictwo, kolarstwo, sporty wodne, piłka nożna, sporty towarzyskie, atletyka, sporty zimowe i inne 1922.08.05 R.1 Nr 6
pisownia oryginalna, wstęp od redakcji.
Najnowsze komentarze