Czy hybrydowy napęd może być jednocześnie dynamiczny i oszczędny? Francuzi postanowili przeprowadzić wakacyjny test na dystansie ponad 2.300 kilometrów, podróżując po Dolinie Loary. Założeniem było maksymalne wykorzystanie potencjału hybrydy. Czy to się udało?
DS 9 marki DS Automobiles to luksusowa limuzyna o długości 4934 mm i rozstawie osi 2895 mm. Oferuje komfortowe warunki podróżowania i wysmakowane, eleganckie wnętrze, wykończone wysokiej jakości materiałami. Na wyposażaniu może mieć m.in. noktowizor, wykrywający w ciemności ludzi i zwierzęta oraz aktywne zawieszenie ze skanowaniem nawierzchni, zapewniające komfortowe warunki podróży. Wkrótce do naszej redakcji trafi taki model, wyposażony w napęd o mocy 360 KM a wcześniej testowaliśmy 225-konną wersję benzynową.
We Francji przetestowano za to 225-konną hybrydę. Samochód z kierowcą i pasażerem oraz kompletem bagażu podróżował po Dolinie Loary i okolicach, zarówno drogami lokalnymi jak i autostradami. Łącznie uzbierało się 2.300 kilometrów. Ile wyniosło średnie spalanie, potwierdzone poprzez pomiary przy dystrybutorze?
Zanim przejdziemy do odpowiedzi na to pytanie, warto poznać założenia testu: podróżujący każdorazowo starali się naładować samochód wieczorem, aby rano mieć pełny akumulator. Korzystano zarówno z przyłączy domowych jak i stacji komercyjnych a wszystko po co, aby wykorzystać pełen potencjał hybrydy, czyli maksymalnie obniży spalanie.
Dlatego na nocleg wybierano takie miejsca, gdzie dało się samochód podłączyć do sieci elektrycznej – co udawało się za każdym razem. Jakie wnioski płyną z testu?
Ładowalna hybryda typu PHEV świetnie się sprawdza, jeśli istnieje możliwość ładowania. Średnie spalanie w czasie całego testu wyniosło 3,5 litra na 100 kilometrów, co w realnych warunkach oznaczało zaledwie dwa tankowania. Ładowanie wykonywano najczęściej wieczorem, po przyjeździe do miejsca noclegu.
Obecnie w ofercie DS Automobiles obecna jest już nowa wersja napędu hybrydowego 4×2, o mocy 250 KM. Wersja 4×4 ma 360 KM. Cena DS 9 E-Tense Pefrormance Line+ zaczyna się od 268.900 zł brutto. Mocniejsza, 360-konna wersja to wydatek co najmniej 308.900 zł.
DS 9 można skonfigurować na stronie DS Automobiles. Limuzynę można oglądać w salonach DS Store w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Warszawie.
Najnowsze komentarze