Nowy Renault Captur e-Tech z napędem hybrydowym posiada 9,9 kW akumulatory, które wytwarza LG Chem. Główny silnik elektryczny budowany jest we Francji, podobnie jak skrzynia biegów. Bateria może być naładowana w ciągu 5h z gniazdka lub w ciągu 3h z ładowarki ściennej wallbox. Mając dom z panelami słonecznymi na dachu można więc zacząć oszczędzać. Jaki jest zasięg takiego Captura?
Hybrydowy Captur to najmocniejsza oferta w gamie modelu. Do setki przyspiesza co prawda w 10 sekund a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h, ale za to zasięg elektryczny wynosi maksymalnie 65 kilometrów, co jest bardzo dobrym wynikiem. Krótki czas ładowania powala sprawnie wykorzystywać możliwości hybrydy.
Prawie 300 kg lżejszy Captur TCe 155 do setki przyspiesza w 8,6 sekundy i osiąga prędkość ponad 200 km/h. Ale Captur w hybrydzie nie nastawia się na sport, tylko na oszczędność a jego żywiołem jest miasto. Taki samochód jest bardzo dobrą opcją dla osób, które mają dom z instalacją solarną. Oszczędności na paliwie mogą być bardzo duże.
Trochę wbrew danym technicznym jazda hybrydowym Capturem jest bardzo dynamiczna. Silnik elektryczny zapewnia 205 Nm momentu obrotowego przy ruszaniu, co zdecydowanie poprawia osiągi przy jeździe typowo miejskiej. Tu rzadko robi się przecież sprinty do setki. Captur zaczyna zawsze od silnika elektrycznego a benzyna włącza się cicho i bez wibracji bardzo rzadko. Gdy samochód wykryje, że potrzebna jest duża moc, oba silniki działają razem. Realne zużycie paliwa w jeździe mieszanej wynosi około 3 litrów.
Konstrukcje hybrydową oparto na benzynowym silniku 1,6. Cena nowego Captura 1.6 Hybryd w konfiguratorze Renault zaczyna się od 129.400 zł. Oferowany jest tylko w wersji ZEN.
Najnowsze komentarze