W maju 2024 roku w Polsce zarejestrowano 78.883 używane samochody osobowe i dostawcze o DMC do 3,5 tony, co stanowi wzrost o 18,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. To już jedenasty miesiąc z rzędu, w którym obserwujemy rosnący trend w imporcie pojazdów, co może świadczyć o zwiększonej dostępności samochodów z zagranicy.
Dane IBRM Samar wskazują, że prognozy na cały rok 2024 przewidują import na poziomie około 880-910 tysięcy sztuk (to dwa razy więcej niż rynek aut nowych!). Wśród pojazdów sprowadzonych do Polski, zdecydowaną większość stanowią samochody osobowe, których w tym roku zarejestrowano 366.823 sztuki – o 26,1% więcej niż w ubiegłym roku. Wzrost dotyczy również samochodów dostawczych, których zarejestrowano 35.859 sztuk, co oznacza wzrost o 30,3%.
Zobacz: aktualności i wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Średni wiek importowanych samochodów ustabilizował się na poziomie 12,20 roku. Wysoki wiek importowanych pojazdów wynika głównie z samochodów osobowych z silnikami benzynowymi, które mają średnio 12,89 roku.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Ranking popularności marek od lat pozostaje stabilny. Wśród samochodów osobowych niezmiennie króluje Volkswagen, a w kategorii samochodów dostawczych – Renault. W segmencie modeli osobowych o pierwsze miejsce rywalizują Opel Astra, Volkswagen Golf i Audi A4, przy czym Opel Astra systematycznie zwiększa swoją przewagę. W kategorii pojazdów dostawczych najczęściej wybierany jest Renault Master.
Maj 2024 roku, z dynamicznie rosnącym importem, zwłaszcza z Ameryki Północnej, pokazuje, że Polska pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla używanych samochodów z zagranicy.
Najnowsze komentarze