W jakich filmach grały francuskie samochody i jakie? Liczba marek znad Sekwany jest ogromna! Poczytajcie:
Trzy główne marki francuskie, o jakich piszemy, to Citroën Peugeot i Renault. Pojawia się także wchodząca w skład Grupy Renault Dacia. Samochody tych marek często pojawiają się w filmach. To nie może dziwić – wszak filmowcy w wielu krajach chętnie korzystają z oryginalnych stylistycznie samochodów francuskich marek. Mamy tego liczne przykłady, które wymieniamy – z uwagi na wielkość materiału – w artykułach poświęconych Citroënowi, Peugeotowi i łącznie Renault i Dacii. Są jednak, a w zasadzie były, także inne marki francuskie, których produkty po dziś dzień pojawiają się na taśmie filmowej…
Poniższe zestawienie uszeregowano według marek samochodów, a w ich obrębie według daty produkcji filmu. Czasem są to tylko drobne epizody, ale w niektórych filmach francuskie samochody pojawiają się często i na długo, stając się swego rodzaju gwiazdami.
BALLOT
„Zemsta Fu Manchu” (tyt. oryg. „The Vengeance of Fu Manchu”), prod. Wielka Brytania, 1967, RFN, Irlandia, Hongkong, reż. Jeremy Summers, wyst. Maria Rohm, Howard Marion-Crawford, Horst Frank; Ballot 2LTS
„Tutti figli di Mammasantissima”, prod. Włochy, 1973, reż. Alfio Caltabiano, wyst. Ornella Muti, Giuseppe Lotta; Ballot 2LTS
„Przekleństwo domu Hajnów” (tyt. oryg. „Prokletí domu Hajnù”), prod. Czechosłowacja, 1989, reż. Jiří Svoboda, wyst. František Husák, Emil Horváth, Evelyna Steimarová; Ballot 2LT
BERLIET
„Żona doskonała” (tyt. oryg. „Potiche”), prod. Francja, 2010, reż. François Ozon, wyst. Catherine Deneuve, Gérard Depardieu, Fabrice Luchini, Judith Godrèche, Jérémie Renier; ciężarowy Berliet GLB.
CLÉMENT-BAYARD
„Białe niewolnice” (tyt. oryg. „Den hvide slavehandel”), prod. Dania, 1910, reż. August Blom, wyst. Ellen Diedrich, Julie Henriksen, Ella La Cour; niezidentyfikowany model Clément-Bayarda
„Urocza Lili” (tyt. oryg. „Darling Lili”), prod. USA, 1970, reż. Blake Edwards, wyst. Julie Andrews, Rock Hudson; Clément-Bayard AC 6C Coupé Limousine by Gilotte
„Brygady tygrysa” (tyt. oryg. „Les Brigades du tigre”), prod. Francja, 1974-1983, serial; Clément-Bayard 4M Torpedo w czwartym odcinku drugiego sezonu
„Miłość i śmierć w Wenecji” (tyt. oryg. „The Wings of the Dove”), prod. USA, Wielka Brytania 1997, reż. Iain Softley, wyst. Helena Bonham Carter, Linus Roache, Alison Elliot; niezidentyfikowany model Clément-Bayarda
„L’odeur de la mandarine”, prod. Francja, 2015, reż. Gilles Legrand, wyst. Georgia Scalliet, Olivier Gourmet; Clément-Bayard 4M Torpedo
„La révolte des innocents”, prod. Francja, 2018, reż. Philippe Niang, wyst. Julie Ferrier, Bruno Debrandt, Emilie de Preissac; Clément-Bayard 4M3
COTTIN ET DESGOUTTES
„Nasz cudowny samochodzik” (tyt. oryg. „Chitty Chitty Bang Bang”), prod. USA/Wielka Brytania, 1968, reż. Ken Hughes, wyst. Dick Van Dyke, Heather Ripley, Adrian Hall, Sally Ann Howes; w filmie pojawia się Cottin et Desgouttes Grand Prix 1911.
DARMONT
„Sylvia Scarlett”, prod. USA, 1935, reż. George Cukor, wyst. Katharine Hepburn, Cary Grant, Edmund Gwenn; Darmont Spécial
„Szczęśliwa droga” (tyt. oryg. „The Happy Road”), prod. USA, Francja, 1957, reż. Gene Kelly, wyst. Gene Kelly, Michael Redgrave, Barbara Lange, Darmont Spécial
„Józefinka” (tyt. oryg. „Joséphine, ange gardien”), prod. Francja, Belgia, Szwajcaria, od 1997, serial, wyst. Mimie Mathy; Darmont STR
DE DION-BOUTON
„Szpieg w masce”, prod. Polska, 1933, reż. Mieczysław Krawicz, wyst. Hanka Ordonówna, Loda Niemirzanka, Jerzy Leszczyński, Jerzy Pichelski, Zdzisław Karczewski; działo samobieżne De Dion-Bouton wz. 18/24.
„Płomienne serca”, prod. Polska, 1937, reż. Romuald Gantkowski, wyst. Mieczysław Cybulski, Mieczysław Milecki, Mieczysław Węgrzyn, Józef Węgrzyn, Elżbieta Barszczewska; działo samobieżne De Dion-Bouton wz. 18/24.
„Miłość po południu” (tyt. oryg. „Love in the Afternoon”), prod. USA, 1957, reż. Billy Wilder, wyst. Audrey Hepburn, Gary Cooper, Maurice Chevalier, John McGiver; De Dion-Bouton Arroseuse (polewaczka).
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; De Dion-Bouton Arroseuse.
„Jules i Jim” (tyt. oryg. „Jules et Jim”), prod. Francja, 1962, reż. François Truffaut, wyst. Oskar Werner, Henri Serre, Jeanne Moreau; De Dion-Bouton Model Q.
„Pocałunek wampira” (tyt. oryg. „The Kiss of the Vampire”), prod. Wielka Brytania, 1963, reż. Don Sharp, wyst. Vera Cook, Edward De Souza; De Dion-Bouton Model Q.
„Życie prywatne” (tyt. oryg. „Vie privée”), prod. Francja, 1962, reż Louis Malle, wyst. Brigitte Bardot, Marcello Mastroianni; De Dion-Bouton Arroseuse (ciężarowy).
„Ci wspaniali mężczyźni w swych latających maszynach” (tyt. oryg. „Those Magnificent Men in Their Flying Machines”), prod. Wielka Brytania, 1965, reż. Ken Annakin, wyst. James Fox, Karl Michael Vogler, Irina Demick, Benny Hill; De Dion-Bouton Type W.
„39 stopni” (tyt. oryg. „The Thirty-Nine Steps”), prod. Wielka Brytania, 1978, reż. Don Sharp, wyst. Karen Dotrice, Robert Powell, David Warner, John Mills; De Dion-Bouton Type CU-533.
„Bardzo długie zaręczyny” (tyt. oryg. „Un long dimanche de fiançailles”), prod. Francja/USA, 2004, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Audrey Tautou, Albert Dupontel, Jodie Foster, Marion Cotillard; De Dion-Bouton FR i V8.
„Das Adlon. Eine Familiensaga”, 2013, De Dion Bouton.
DELAHAYE
„Le plus joli péché du monde”, prod. Francja, 1951, wyst. Ginette Baudin, Albert Michel, Marthe Mercadier; Delahaye 135 MS Coach.
FACEL VEGA
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Facel Vega Facellia Cabriolet.
„Szczęśliwa wdowa” (tyt. oryg. „Die lustige Witwe”), prod. Austria/Francja, 1962, reż. Werner Jacobs, wyst. Peter Alexander, Karin Hübner, Genevieve Cluny, Gunther Philipp; Facel Vega Facellia Cabriolet.
„Week End”, prod. Francja/Włochy, 1967, reż. Jean-Luc Godard, wyst. Mireille Darc, Jean Yanne; Facel Vega Facellia Cabriolet.
„Slaughter”, prod. Meksyk/USA, 1972, reż. Jack Starrett, wyst. Stella Stevens, Don Gordon; Facel Vega Excellence.
„Dancing Machine”, 1990; Facel Vega Excellence.
„Maklerzy” (tyt. oryg. „Dealers”), prod. Wielka Brytania, 1989, reż. Colin Bucksey, wyst. Paul McGann, Rebecca De Mornay; Facel Vega II Coupe.
„OSS 117 – Kair, gniazdo szpiegów” (tyt. oryg. „OSS 117: Le Caire nid d’espions”), prod. Francja. 2006, reż. Michel Hazanavicius, wyst. Jean Dujardin, Bérénice Bejo, Aure Atika; Facel Vega Facellia F2 Cabriolet.
PANHARD / PANHARD ET LEVASSOR
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; Panhard Dyna 56.
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Panhardy Dyna i PL17.
„Niedziele w Avray” (tyt. oryg. „Les dimanches de Ville d’Avray”), prod. Francja, 1962, reż. Serge Bourguignon, wyst. Patricia Gozzi, Hardy Krüger, France Anglade, Malka Ribowska; Panhardy Dyna 54 i 56.
„Szczęśliwa wdowa” (tyt. oryg. „Die lustige Witwe”), prod. Austria/Francja, 1962, reż. Werner Jacobs, wyst. Peter Alexander, Karin Hübner, Genevieve Cluny, Gunther Philipp; Panhard PL17.
„Boss w spódnicy” (tyt. oryg. „Une Souris chez les hommes”, 1964, reż. Jacques Poitrenaud, wyst. Louis de Funès, Maurice Biraud, Dany Saval; Panhard PL17.
„Żandarm z St. Tropez” (tyt. oryg. „Le gendarme de Saint-Tropez”), prod. Francja/Włochy, 1964; reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, Michel Galabru, Guy Grosso, Jean Lefebvre, Christian Marin, Michel Modo, Claude Gensac, Geneviève Grad; Panhardy 24CT i PL17.
„Co słychać, koteczku?” (tyt. oryg. „Quoi de neuf, Pussycat?”), prod. Francja/USA, 1965, reż. Clive Donner, wyst. Peter Sellers, Peter O’Toole, Romy Schneider, Woody Allen; Panhard PL17.
„Week End”, prod. Francja/Włochy, 1967, reż. Jean-Luc Godard, wyst. Mireille Darc, Jean Yanne; Panhardy PL17 i Dyna 58 Cabriolet.
„Nasz cudowny samochodzik” (tyt. oryg. „Chitty Chitty Bang Bang”), prod. USA/Wielka Brytania, 1968, reż. Ken Hughes, wyst. Dick Van Dyke, Heather Ripley, Adrian Hall, Sally Ann Howes; Panhard et Levassor Type X.
„Przygoda z piosenką”, prod. Polska, 1968, reż. Stanisław Bareja, wyst. Pola Raksa, Bohdan Łazuka, Barbara Krafftówna, Zdzisław Matlakiewicz, Irena Santor; Panhardy 24C i PL17.
„Żandarm się żeni” (tyt. oryg. „Le gendarme se marie”), prod. Francja/Włochy, 1968; reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, Claude Gensac, Michel Galabru, Guy Grosso, Jean Lefebvre, Christian Marin, Michel Modo, Geneviève Grad; Panhard 24CT.
„Mózg” (tyt. oryg. Le Cerveau”), prod. Francja/Włochy, 1969, reż. Gérard Oury, wyst. Jean-Paul Belmondo, Bourvil, David Niven; Panhard CD.
„Droga mleczna” (tyt. oryg. „La voie lactée”), prod. Francja/Włochy/RFN, 1969, reż. Luis Buñuel, wyst. Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Edith Scob, Bernard Verley, Julien Guiomar; Panhard 17B.
„Dzień Szakala” (tyt. oryg. „The Day of the Jackal”), prod. Francja/Wielka Brytania, 1973, reż. Fred Zinnemann, wyst. Edward Fox, Michael Lonsdale, Alan Badel; Panhardy PL17 i AML60 (wojskowy).
„39 stopni” (tyt. oryg. „The Thirty-Nine Steps”), prod. Wielka Brytania, 1978, reż. Don Sharp, wyst. Karen Dotrice, Robert Powell, David Warner, John Mills; Panhard & Levassor 12CV.
„Ça n’empêche pas les sentiments”, 1998; Panhard 17 B Break.
„Café de Flore”, prod. Francja/Kanada, 2011, reż. Jean-Marc Vallée, wyst. Vanessa Paradis, Evelyne Brochu, Linda Smith, Michel Dumont, Jean-Marc Vallée; Panhard PL17.
SALMSON
„Une femme française”, prod. Francja, Niemcy, Wielka Brytania, 1995, reż. Régis Wargnier, wyst. Emmanuelle Béart, Daniel Auteuil, Gabriel Barylli; Salmson Randonnée.
SIMCA
„Le plus joli péché du monde”, prod. Francja, 1951, wyst. Ginette Baudin, Albert Michel, Marthe Mercadier; Simca 8 Sport Cabriolet.
„Zabawna buzia” (tyt. oryg. „Funny Face”), prod. USA, 1957, reż. Stanley Donen, wyst. Audrey Hepburn, Fred Astaire; Simki Aronde, Vedette.
„Zagmatwani” (tyt. oryg. „Les tortillards”), prod. Francja, 1960, reż. Jean Bastia, wyst. Louis de Funès, Jean Richard, Danièle Lebrun; Simca Aronde.
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; Simki 8 Coupé, 9 Aronde, Ariane, Aronde Châtelaine, Aronde De Luxe, Aronde Grand Large, Coupé de Ville, Vedette Versailles.
„Un soir sur la plage”, prod. Francja/Włochy, 1961, reż. Michel Boisrond, wyst. Dalilah Lavi, Michel Galabru, Geneviève Grad, Martine Carol; Simki Ariane, Aronde, Châtelaine, Vedette (w tle).
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Simki Aronde, Ariane, Vedette Versailles.
„Niedziele w Avray” (tyt. oryg. „Les dimanches de Ville d’Avray”), prod. Francja, 1962, reż. Serge Bourguignon, wyst. Patricia Gozzi, Hardy Krüger, France Anglade, Malka Ribowska; Simca Vedette Chambord.
„Szczęśliwa wdowa” (tyt. oryg. „Die lustige Witwe”), prod. Austria/Francja, 1962, reż. Werner Jacobs, wyst. Peter Alexander, Karin Hübner, Genevieve Cluny, Gunther Philipp; Simca 1000.
„Życie prywatne” (tyt. oryg. „Vie privée”), prod. Francja, 1962, reż Louis Malle, wyst. Brigitte Bardot, Marcello Mastroianni; Simki Aronde, P60, Vedette.
„Boss w spódnicy” (tyt. oryg. „Une Souris chez les hommes”, 1964, reż. Jacques Poitrenaud, wyst. Louis de Funès, Maurice Biraud, Dany Saval; Simki 900C, Aronde Châtelaine, Aronde Elysée, Aronde Grand Large, Aronde P60 Etoile Super Six, Vedette Versailles.
„Żandarm z St. Tropez” (tyt. oryg. „Le gendarme de Saint-Tropez”), prod. Francja/Włochy, 1964; reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, Michel Galabru, Guy Grosso, Jean Lefebvre, Christian Marin, Michel Modo, Claude Gensac, Geneviève Grad; Simki 1000, 1500, Aronde (także Commerciale).
„Co słychać, koteczku?” (tyt. oryg. „Quoi de neuf, Pussycat?”), prod. Francja/USA, 1965, reż. Clive Donner, wyst. Peter Sellers, Peter O’Toole, Romy Schneider, Woody Allen; Simki 1000 i 1500.
„Omicron”, prod. Włochy, 1965, reż. Ugo Gregoretti, wyst. Renato Salvatori, Rosemary Dexter; Simki 1000 i Vedette.
„Murzynka Pani X…” (tyt. oryg. „La Noire de…”), prod. Francja/Senegal, 1966, reż. Ousmane Sembène, wyst. Mbissine Thérèse Diop, Robert Fontaine, Anne-Marie Jelinek; Simki 1000 i Aronie P60.
„Week End”, prod. Francja/Włochy, 1967, reż. Jean-Luc Godard, wyst. Mireille Darc, Jean Yanne; Simki 9, 1000, 1300, Aronde i Vedette.
„Przygoda z piosenką”, prod. Polska, 1968, reż. Stanisław Bareja, wyst. Pola Raksa, Bohdan Łazuka, Barbara Krafftówna, Zdzisław Matlakiewicz, Irena Santor; Simki 900, 1000, 1301, Aronde.
„Żandarm się żeni” (tyt. oryg. „Le gendarme se marie”), prod. Francja/Włochy, 1968; reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, Claude Gensac, Michel Galabru, Guy Grosso, Jean Lefebvre, Christian Marin, Michel Modo, Geneviève Grad; Simki Aronde i Vedette.
„Droga mleczna” (tyt. oryg. „La voie lactée”), prod. Francja/Włochy/RFN, 1969, reż. Luis Buñuel, wyst. Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Edith Scob, Bernard Verley, Julien Guiomar; Simki 1100 i Ariane.
„Golias Contra o Homem das Bolinhas”, prod. Brazylia, 1969; Simki Chambord i Jangada.
„Mózg” (tyt. oryg. Le Cerveau”), prod. Francja/Włochy, 1969, reż. Gérard Oury, wyst. Jean-Paul Belmondo, Bourvil, David Niven; Simki 1000, 1301, 1500 Break, Ariane, Aronde.
„Les vacances de l’inspecteur Tahar”, prod. Algieria, 1972; Simki 1100 i Aronde P60.
„Dzień Szakala” (tyt. oryg. „The Day of the Jackal”), prod. Francja/Wielka Brytania, 1973, reż. Fred Zinnemann, wyst. Edward Fox, Michael Lonsdale, Alan Badel; Simki 1000, 1100, 1301, Aronde P60 Etoile Six.
„Waliza” (tyt. oryg. „La valise”), prod. Francja, 1973. Reż. Georges Lautner, wyst. Robert Dalban, Michel Galabru, Amidou; Matra Simca Bagheera.
„Powrót tajemniczego blondyna” (tyt. oryg. „Le retour du grand blond”), prod. Francja, 1974, reż. Yves Robert, wyst. Pierre Richard, Mireille Darc, Michel Duchaussoy; Simca 1000, 1100.
„Gang Olsena 9” (tyt. oryg. „Olsenbanden + Data-Harry sprenger verdensbanken”), prod. Dania, 1978, reż. Knut Bohwim, wyst. Arve Opsahl, Carsten Byhring, Sverre Holm, Aud Schønemann; w tle Simki 1301 i 1308.
„L’ultimo guappo”, prod. 1978; Simca 1000.
„Coup de tête”, prod. Francja, 1979, reż. Jean-Jacques Annaud, wyst. Patrick Dewaere, Hubert Deschamps, Patrick Floersheim; Simca 1100.
„Le Divorcement”, prod. Francja, 1979, reż. Pierre Barouh, wyst. Catherine Lachens, Anne Lonnberg; Simca 1307 (w tle).
„Żandarm i kosmici” (tyt. oryg. „Le gendarme et les extra-terrestres”), prod. Francja, 1979; reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, Michel Galabru, Guy Grosso, Jean Lefebvre, Maurice Risch, Michel Modo; Simki 1301, 1307 i Horizon (wszystkie w tle).
„Asfalt” (tyt. oryg. „Asphalte”), prod. Francja, 1981, reż. Denis Amar, wyst. Carole Laure, Jean Yanne, Christopher Lambert; w tle Simki 1000, 1307 i Aronde.
„Bergerac”, serial, prod. Wielka Brytania, 1981-1991, wyst. John Nettles, Terence Alexander; Simca 1100.
„Tulipan”, serial, prod. Polska, 1986, reż. Janusz Dymek, wyst. Jan Monczka, Pola Raksa, Hanna Stankówna, Jerzy Kryszak; Matra Simca Bagheera.
„Adrenalina” (tyt. oryg. „Adrénaline”), prod. Francja, 1990, reż. Anita Assal i inni, wyst. Jean-François Gallotte, Arno Chevrier, Laurent Galla; Simca 1100 i 1307.
„Sexes faibles!”, prod. Francja, 1992, reż. Serge Meynard, wyst. François Cluzet, Valérie Lemercier, André Wilms, Michel Aumont; ciężarowa Simca F594 WML.
„Wyśnione życie aniołów” (tyt. oryg. „La vie rêvée des anges”), prod. Francja, 1998, reż. Erick Zonca, wyst. Élodie Bouchez, Natacha Régnier, Grégoire Colin; Simca Vedette Chambord (w tle).
„OSS 117 – Kair, gniazdo szpiegów” (tyt. oryg. „OSS 117: Le Caire nid d’espions”), prod. Francja. 2006, reż. Michel Hazanavicius, wyst. Jean Dujardin, Bérénice Bejo, Aure Atika; Simca Vedette Versailles (w tle).
„Rok, w którym moi rodzice wyjechali na wakacje” (tyt. oryg. „O Ano em Que Meus Pais Saíram de Férias”), prod. Brazylia, 2006, reż. Cao Hamburger, wyst. Michel Joelsas, Eduardo Moreira, Paulo Autran, Simone Spoladore; Simca Jangada.
„Niczego nie żałuję” (tyt. oryg. „La Môme”), prod. Francja/Wielka Brytania/Czechy, 2007, reż. Olivier Dahan, wyst. Marion Cotillard, Gérard Depardieu, Emmanuelle Seigner, Sylvie Testud, Pascal Greggory, Clotilde Courau; Simca Vedette Versailles.
„Żona doskonała” (tyt. oryg. „Potiche”, prod. Francja, 2010, reż. François Ozon, wyst. Catherine Deneuve, Gérard Depardieu, Fabrice Luchini, Judith Godrèche, Jérémie Renier; Simca 8 Sport Cabriolet.
„Café de Flore”, prod. Francja/Kanada, 2011, reż. Jean-Marc Vallée, wyst. Vanessa Paradis, Evelyne Brochu, Linda Smith, Michel Dumont, Jean-Marc Vallée; nieokreślony model Simki.
TALBOT
„Suka” (tyt. oryg. „La Chienne”), prod. Francja, 1931, reż. Jean Renoir, wyst. Georges Flamand, Michel Simon, Lucien Mancini, Mille Doryans; Talbot 3 Litre Roadster.
„It Always Rains on sunday”, prod. Wielka Brytania, 1948, reż. Robert Hamer, wyst. Jimmy Hanley, Jane Hylton; Talboty 105 i AY-35.
„Le plus joli péché du monde”, prod. Francja, 1951, wyst. Ginette Baudin, Albert Michel, Marthe Mercadier; Talbot-Lago T120 Baby Coach.
„Flic Story”, prod. Francja, 1975, reż. Jacques Deray, wyst. Jean-Louis Trintignant, Alain Delon, Claudine Auger, Christine Boisson; Talbot Lago-Baby.
„Bergerac”, serial, prod. Wielka Brytania, 1981-1991, wyst. John Nettles, Terence Alexander; Talboty Samba i Solara.
„Dziadek organizuje partyzantkę” (tyt. oryg. „Papy fait de la résistance”), prod. Francja, 1983, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Christian Clavier, Thierry Lhermitte, Michel Blanc, Michel Galabru; Talbot 11CV Six.
„Crónica sentimental en rojo”, prod. 1986; Talboty Horizon.
„Police des moeurs: Les filles de Saint-Tropez”, prod. Francja, 1987; Talbot 1100.
„Dancing Machine”, 1990; Talboty Horizon i Solara.
„The Chief”, serial, prod. Wielka Brytania 1990-1995, wyst. Martin Shaw, Tim Pigott-Smith, Judy Loe; Talboty Express, Solara, Sunbeam.
„Wyśnione życie aniołów” (tyt. oryg. „La vie rêvée des anges”), prod. Francja, 1998, reż. Erick Zonca, wyst. Élodie Bouchez, Natacha Régnier, Grégoire Colin; Talbot Solara (w tle).
„Pozory i złudzenia” (tyt. oryg. „Corps à corps”), prod. Francja, 2004, reż. François Hanss, wyst. Emmanuelle Seigner, Philippe Torreton, Clement Brillant; Talbot Samba Cabriolet.
VOISIN
„Żmija w garści” (tyt. oryg. „Vipère au poing“), prod. Francja/Wielka Brytania, 2004, reż. Philippe de Broca, wyst. Catherine Frot, Jacques Villeret, Jules Sitruk, Cherie Lunghi, Hannah Taylor Gordon; Voisin C1.
TELEDYSKI
Serge Gainsbourg et Gillian Hills, „Une petite tasse d’anxiété”, Simca Aronde.
Inne samochody francuskie w filmach
KG
(w przygotowywaniu powyższego materiału korzystałem m.in. z zasobów FilmWeb.pl oraz IMCDb.org)
Najnowsze komentarze