Fabryka Stellantis Cassino we Włoszech, producent pojazdów dla marek premium i luksusowych, Alfa Romeo i Maserati, wdroży produkcję pojazdów, które zostaną udostępnione w późniejszym terminie, w oparciu o platformę STLA Large przystosowaną do produkcji samochodów elektrycznych (BEV). Tę nowinę ogłosił dziś Carlos Tavares podczas wizyty w zaawansowanej technicznie fabryce montażowej, w której produkowane są samochody Alfa Romeo Giulia i Stelvio, a także Maserati Grecale.
„Fabryka w Cassino ma bogatą historię innowacji i technologii” — powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares. – „Pojazdy, które projektujemy na platformach STLA, zrewolucjonizują wrażenia z jazdy dzięki najnowocześniejszym funkcjom i możliwościom, dlatego ufamy wykwalifikowanym pracownikom i kierownictwu zakładu Stellantis, że zrealizują nasze odważne cele w zakresie kosztów i jakości. Wsparcie naszych pracowników w Cassino oraz dalekowzroczność lokalnych i krajowych urzędników jeszcze bardziej elektryzują nasze wysiłki, aby zachwycać klientów czystą, bezpieczną i przystępną cenowo mobilnością”.
Cassino to druga fabryka Stellantis, którą publicznie potwierdzono w zakresie produkcji pojazdów opartych na platformie STLA Large, dołączając do Windsor Assembly Plant w Kanadzie.
Otwarty w 1972 roku zakład montażowy Cassino w Piedimonte San Germano w południowo-środkowych Włoszech (region Lacjum) jest wysoce zautomatyzowanym zakładem wykorzystującym ponad 1.200 robotów i obejmującym operacje tłoczenia, galwanizacji, malowania, a także produkcję części z tworzyw sztucznych. Zakład kładzie duży nacisk na oszczędzanie energii i zasobów. Od 2017 roku fabryka zmniejszyła zużycie wody o połowę i pozyskuje energię słoneczną za pomocą ogniw fotowoltaicznych umieszczonych na parkingach.
STLA Large to jedna z czterech wysoce elastycznych architektur pojazdów skoncentrowanych na BEV, która leży u podstaw planu elektryfikacji Stellantis. Platforma STLA Large, będąca podstawą kilku planowanych pojazdów marek Stellantis, została zaprojektowana tak, aby zapewniać zasięg elektryczny do 800 km/500 mil dzięki zaprojektowanym przez Stellantis modułom napędu elektrycznego (EDM) i modułowym akumulatorom. Projektanci i inżynierowie mają swobodę dostosowywania długości i szerokości platformy oraz konfiguracji układu napędowego, aby dostosować ją do konkretnych projektów aut.
Stellantis zainwestuje ponad 30 miliardów euro do 2025 roku w elektryfikację i oprogramowanie, aby dostarczać pojazdy BEV spełniające wymagania klientów, w tym wiodące w swojej klasie możliwości szybkiego ładowania.
Inwestycja w fabrykę Cassino jest kluczowym elementem planu strategicznego Dare Forward 2030, który opiera się na głębokich redukcjach emisji w celu zmniejszenia emisji CO2 o połowę do 2030 roku w porównaniu do wskaźników z 2021 roku i osiągnięciu zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku z jednocyfrową procentową rekompensatą pozostałych emisji. Główne cele Dare Forward 2030 obejmują również 100% sprzedaży samochodów osobowych w Europie oraz 50% sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych w Stanach Zjednoczonych, aby do końca dekady były to pojazdy typu BEV; ambicję podwojenia przychodów netto do 2030 roku (w stosunku do 2021 roku) i utrzymania dwucyfrowych marż skorygowanego dochodu operacyjnego przez całą dekadę; oraz cel, aby do 2030 roku stać się numerem jeden pod względem zadowolenia klientów z produktów i usług na każdym rynku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze