czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia Duster: IV runda Pucharu podczas Baja Poland 2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-31
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
85 0
0
73
UDOSTĘPNIEŃ
244
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Tradycyjnie pod koniec wakacji, w Szczecinie spotykają się najlepsze załogi z Polski i praktycznie z całego świata na krajowej rundzie Pucharu Świata – rajdzie Baja Poland. To najdłuższy i najtrudniejszy rajd cross-country w Polsce,  rozgrywany w okolicach Szczecina i na Poligonie w Drawsku Pomorskim.

Baja Poland to również IV runda Pucharu Dacia Duster Motrio Cup i okazja pokazania, jak Dustery poradzą sobie w zmiennych warunkach terenowo-pogodowych.

Dacia Duster Motrio Cup 2021 – Baja Poland 2021  

Baja Poland to tradycyjnie piątkowy 7-kilometrowy prolog w Szczecinie, w sobotę przejazd na poligon w Drawsku Pomorskim i 2 długie 180-kilometrowe odcinki specjalne, w niedzielę – powrót do Szczecina na dwa odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie. W sumie więc załogi mają do pokonania prawie 430 km odcinków specjalnych.

Do rajdu, ze względu na skalę trudności punktowanego podwójnie, zgłosiło się pięć Dusterów. Wystartowali zwycięzcy ostatniej rundy w Przasnyszu: Dominik Jazic i Krzysztof Kuszewski, Maciej Bartłomiej Grabowski z Adamem Biniędą, Andrzej Kalitowicz z Pascalem Brodnickim i Wojciech Musiał z pilotem Danielem Siatkowskim. Mariusz Pietrzycki wystartował tym razem z żoną Sabiną.

Czasem słońce, czasem deszcz – tak można by scharakteryzować warunki pogodowe, jakie panowały podczas tych trzech dni rajdu. Kierowcy musieli się więc zderzyć z dużą ilością błota i wody. W takich warunkach każda chwila nieuwagi mogła kosztować wiele. Z 54 załóg z całego świata, jakie wystartowały w piątek do prologu do mety w Dobrej dotarło 38 załóg

Kolejny już raz w tych trudnych warunkach wysoką klasę pokazała załoga: kierowca Dominik Jazic z pilotem Krzysztofem Kuszewskim, która wygrała IV rundę Pucharu Dacia Duster Motrio Cup 2021 i zajęła 2 miejsce w klasie T2. W ten sposób Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski zostają liderami Pucharu po czterech rundach.

Kolejne miejsca zajęli Wojciech Musiał z Danielem Siatkowskim oraz Andrzej Kalitowicz z Pascalem Brodnickim.

Rywalizację w klasyfikacji generalnej Baja Poland 2021 wygrała załoga Krzysztof Hołowczyc z Łukaszem Kurzeją prowadząc od startu do mety.

WYNIKI DDMC BAJA POLAND 2021:
1 Dominik Jazic/Krzysztof Kuszewski 06:45:14
2 Wociech Musiał/Daaniel Siatkowski 07:36:04
3 Andrzej Kalitowicz/Pascal Brodnicki 09:55:14

Kolejna runda Pucharu odbędzie się w ramach Raid of Champions rozgrywanego na Węgrzech 5 do 7 listopada.

Sponsorem tytularnym rajdowego pucharu Dacii Duster już od trzech sezonów jest marka Motrio. Motrio to francuska firma, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek.

Jak co roku mentorem wszystkich uczestników i ambasadorem cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest najwybitniejszy polski kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Obsługą techniczną Dacii również od 5 sezonów zajmuje się zespół Hołowczyc Racing.

NAGRODY

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu Dacia Duster Motrio Cup 2021 jest start w wybranej eliminacji Pucharu Świata FIA w 2022 roku.

DACIA DUSTER

Uczestnicy Dacia Duster Motrio Cup ścigają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi. Rajdową wersję Dustera charakteryzuje m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne. Auto posiada również lekką konstrukcję, dobrze wyważone nadwozie i silnik Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Konstrukcja została opracowana i wykonana przez firmę Hołowczyc Racing.

Zawodnicy startują w grupie T2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.

Seryjna odsłona Dacii Duster jest najpopularniejszym modelem marki, który kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.

HARMONOGRAM DACIA DUSTER MOTRIO CUP 2021:

09.04.2021 do 10.04.2021     1 runda RMPST, 1 runda RPPST      Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie 2021

30.04.2021 do 02.05.2021     2 runda RMPST, 2 runda RPPST        Baja Europe – anulowana

11.06.2021 do 12.06.2021     3 runda RMPST, 3 runda RPPST      Baja Wysoka Grzęda 2021

31.07.2021 do 01.08.2021     4 runda RMPST, 4 runda RPPST      Rajd Polskie Safari 2021

26.08.2021 do 29.08.2021     5 runda RMPST, 5 runda RPPST      Baja Poland 2021

05.11.2021 do 07.11.2021     6 runda RMPST, 6 runda RPPST      Raid of Champions (HUN)

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDacia Duster Motrio CupDusterrajdSport
Udostepnij29Tweet18Udostepnij5
Poprzedni

Pobudzający i słodki – test Opla Mokki 1.2 130 KM 2021

Następny

Jak bezpiecznie wrócić do szkoły?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Jak bezpiecznie wrócić do szkoły?

Nowy materiał znacznie zmniejsza wagę węży do układów klimatyzacji

Citroën DS High Rider Concept: tak wyglądała zapowiedź DS 4

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.