Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Jadąc w deszczu wyłącz automatyczne światła

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-07-12
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
3.3k 34
A A
11

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Zmienna pogoda, ulewne deszcze, nagłe oberwania chmury – tego lata w Polsce pogoda jest bardzo nieprzewidywalna. Jazda po autostradzie czy drodze szybkiego ruchu z dużymi prędkościami może okazać się bardzo niebezpieczna, bo w warunkach ograniczonej widoczności część kierowców zapomina wyłączyć automatyczne światła.

Automatyka ułatwia życie i zmniejsza obciążenie kierowcy, jednak są sytuacje, w których warto wziąć sprawy w swoje ręce, zmniejszając ryzyko kolizji lub wypadku. Tak jest właśnie w przypadku intensywnych opadów deszczu.

Automatyczne światła w samochodach są zaprogramowane w ten sposób, że – zgodnie z przepisami – w ciągu dnia samochód powinien mieć włączone światła do jazdy dziennej, wyłącznie z przodu, natomiast wieczorem pełne oświetlenie pojazdu. W przypadku niedostatecznej ilości światła, na przykład w tunelu, automatyka również uruchomi pełne oświetlenie.

Wyjeżdżając ze strefy deszczu widać jaka jest różnica w oświetleniu – ciemna ściana wody mocno kontrastuje

Jednak bardzo często w przypadku ulewnych deszczy nie jest na tyle ciemno, by czujniki zareagowały i wtedy powstaje sytuacja taka jak na zdjęciu tytułowym. Jadące przed samochodem pojazdy są w zasadzie niewidoczne już ze 100 metrów, bo nie świecą się tylne lampy. A powinny! W takich warunkach warto ręcznie zmienić oświetlenie z automatyki na manualne, by z tyłu pojazd był wyraźnie widoczny. W deszczu nie można natomiast włączać oświetlenia przeciwmgłowego, które oślepia jadących.

Warto pamiętać, że w ocenie jasności nie pomaga działanie oka ludzkiego, które dostosowuje się do zmiennych warunków oświetleniowych, co pokazuje z kolei powyższe zdjęcie lusterka w którym widać ciemną ścianę deszczu.

Za kierownicą warto myśleć – nie tylko o sobie, ale też o innych uczestnikach dróg.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.7 14 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwis
Udostepnij1155Tweet722Udostepnij202
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more