uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
denis le vot dacia 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster w Londynie: Nowy rozdział marki, bez porzucania korzeni

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19
Nissan Micra
Wiadomości

Nissan udostępni swoje fabryki Chińczykom? „Rozważamy bardziej elastyczny model współpracy”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Jak ASO Peugeot we Francji próbowało oszukać klienta na 4000 euro

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-26
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 4 minut
1k
A A
6
peugeot partner Wiadomości

Kilka tygodni temu w sieci pojawił się emocjonalny wpis przedsiębiorcy, który opisał swoją nieprzyjemną przygodę z autoryzowanym serwisem Peugeot Denain – SOFIDA we Francji. Próbowano go oszukać na kwotę 4.000 euro.

Cała historia zaczęła się niewinnie. Kierownik budowy jednej z firm został zmuszony do odstawienia służbowego auta na lawetę po niespodziewanej awarii pod koniec dnia pracy. Pojazd trafił do autoryzowanej stacji Peugeot. Właściciele firmy, przekonani, że w oficjalnym serwisie mogą liczyć na profesjonalizm i rzetelność, spodziewali się szybkiej diagnozy oraz uczciwego kosztorysu. Rzeczywistość jednak rozczarowała. Po dwóch tygodniach oczekiwania na diagnozę, serwis przedstawił szokującą wycenę:
„Uszkodzony pasek rozrządu, pasek osprzętu, wałek rozrządu… Koszt naprawy: 4.000 euro.”

Coś się jednak nie zgadzało. Pojazd był stosunkowo nowy, zakupiony w salonie, z kompletną historią serwisową. Podejrzenia wzbudziło nie tylko samo zestawienie usterek, ale również postawa serwisu. Gdy właściciel odmówił wykonania naprawy, serwis zagroził naliczeniem opłaty za postój pojazdu oraz… odmówił ponownego złożenia części silnika, które zostały zdemontowane na potrzeby diagnozy, jeśli klient nie zapłaci dodatkowej kwoty.

Warto przeczytać!

citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22
citroen c3 aircross 9 Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

2025-05-22

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

2025-05-22

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

2025-05-21

Druga opinia zmienia wszystko

Zdecydowano się odholować pojazd do niezależnego, renomowanego warsztatu. Tam, w obecności właściciela, przeprowadzono rzetelną diagnozę. Wynik?

  • Pasek rozrządu – bez zarzutu,

  • Wałek rozrządu – w idealnym stanie,

  • Silnik – w pełni sprawny.

Jedynym problemem okazał się uszkodzony sterownik silnika (ECU). Koszt naprawy zamknął się w kwocie 450 euro – niemal dziesięciokrotnie niższej niż pierwotna wycena.

Siła internetu: 360.000 wyświetleń, setki komentarzy, tysiące reakcji

Kiedy opis tej sytuacji trafił do sieci, odbił się tam bardzo szerokim echem. Post zebrał ponad 360 tysięcy wyświetleń, 800 komentarzy i ponad 5 tysięcy reakcji. Internauci dzielili się własnymi, podobnymi doświadczeniami z autoryzowanymi serwisami — nie tylko Peugeot, ale i innych marek. Pojawiały się relacje o podejrzanie wysokich kosztorysach, zbędnych naprawach oraz niskiej jakości obsługi klienta. Sprawa szybko urosła do rangi symbolu szerszego problemu w branży.

Interwencja kierownictwa Peugeot i konstruktywny dialog

Ogromne zainteresowanie sprawą sprawiło, że temat dotarł na najwyższe szczeble kierownictwa koncernu. W sprawę zaangażowali się:

  • Dyrektor grupy SOFIDA Auto,

  • Dyrektor Peugeot France,

  • Menadżer odpowiedzialny za lokalną stację serwisową,

Dzięki tej presji, rozmowy z przedstawicielami Peugeot przebiegły w sposób konstruktywny i zakończyły się polubownie. Firma przyznała się do błędów i zadeklarowała działania naprawcze.

Choć przeprosiny i ugoda nie wymażą złych doświadczeń, właściciele firmy podkreślili, że doceniają otwartość marki na dialog oraz fakt, że kierownictwo dostrzegło skalę problemu. Istotne jest również to, że sprawa stała się przyczynkiem do szerszej dyskusji o standardach obsługi w autoryzowanych serwisach oraz konieczności większej transparentności wobec klientów.

Nie tylko pieniądze – chodzi o zaufanie

Cała sytuacja pokazuje, że problem nie dotyczy wyłącznie pieniędzy czy konkretnej awarii. To przede wszystkim kwestia zaufania, szacunku i uczciwości wobec klientów. Zaufanie traci się tylko raz.

Sprawa ta powinna stać się ostrzeżeniem dla całej branży motoryzacyjnej: klienci są dziś coraz bardziej świadomi, a media potrafią błyskawicznie nagłośnić każdą nieuczciwą praktykę. W dobie internetu nawet największe marki muszą pamiętać, że najważniejszym kapitałem każdej firmy jest zaufanie klientów — a jego odbudowa bywa o wiele trudniejsza niż naprawa jakiejkolwiek usterki.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot partner Wiadomości
5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeotdealerzy Peugeot
Udostepnij368Tweet230Udostepnij64
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2906 udostępnienia
    Udostepnij 1162 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1633 udostępnienia
    Udostepnij 653 Tweet 408
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1847 udostępnienia
    Udostepnij 739 Tweet 462
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1667 udostępnienia
    Udostepnij 667 Tweet 417

Testy samochodów

Citroen C5 Aircross Hybrid 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
IMG 9461 Wiadomości
Testy

Test: Renault Zoe Z.E. 40 – czy samochód elektryczny nadaje się do codziennego użytku? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-03-29
Nowy Peugeot 3008
Testy

Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem

autor Tomasz Nowicki
2024-09-19
010. Druga generacja Dacii Duster Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi. Oszczędny SUV terenowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-05-18
06 Peugeot 208 GTi w naszym teście Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Polski przedpremierowy pokaz Citroëna DS3

Zagłosuj na najlepszy samochód roku. Wybór Czytelników Francuskie.pl 2023

Stellantis zainwestuje w Hiszpanii, o ile otrzyma rządowe wsparcie. Dwa projekty o wartości 4 mld euro na szali

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz