W ciągu 10 pierwszych dni marca w Polsce zarejestrowano 13.740 samochodów osobowych. Jak wypadają marki grup Renault i Stellantis?
W grupie Renault najlepiej radzi sobie Dacia, której zanotowała 454 rejestracje. Jest to jednak spadek po ponad 15% w stosunku do tego samego okresu 2022 r. Renault odnotowało 314 rejestracji i tutaj mamy również spadek, o 24%. Dacia, która podniosła ostatnio nieco ceny, będzie musiała konkurować z promocjami w innych markach. Renault znakomicie za to radzi sobie w autach dostawczych.
W koncernie Stellantis najwyższą ilość rejestracji ma Opel, ze wzrostem w porównaniu do 2022 r. w wysokości 53%. Następnie jest Peugeot z wynikiem 84 rejestracje i spadkiem ponad 55%, Citroën z 51 rejestracjami i spadkiem 26%, Fiat z 45 rejestracjami i spadkiem 52%, Alfa Romeo z 31 rejestracjami i wzrostem o 93%, Jeep z 22 rejestracjami i spadkiem 50% oraz DS z 8 rejestracjami i spadkiem aż 80%.
I słowo komentarza: o ile wyniki Renault są na typowym dla tej grupy poziomie i możemy spodziewać się dość dobrego marca, o tyle dla Stellantis widać wyraźny sygnał ostrzegawczy. Spodziewamy się jednak, że druga połowa marca będzie jednak inna, ponieważ koncern musi zdecydowanie poprawić wyniki pierwszego kwartału i można zakładać pojawienie się nowych ciekawych ofert i promocji.
Nie będzie to jednak łatwe, bo po rynku widać już nasycenie nowymi samochodami, nie ma już problemu z ich dostępnością i oczekujemy raczej wojny o klienta – czyli zdecydowanego polepszenia warunków u wszystkich producentów.
źródło danych: Samar
Najnowsze komentarze