Zarządzanie rozbudowaną, sześciooddziałową grupą dealerską to wyzwanie wymagające nie tylko doświadczenia, ale przede wszystkim skutecznego systemu organizacji pracy i komunikacji. Krzysztof Landowski, prezes zarządu Grupy Adamowscy, podkreśla, że klucz do sukcesu tkwi w dobrze przemyślanym modelu zarządzania oraz synergii działań na poziomie całej organizacji.
W Grupie Adamowscy podstawą efektywnego zarządzania jest spójny system komunikacji. Na czele każdego z oddziałów stoją dyrektorzy zarządzający, odpowiedzialni za realizację strategii grupy oraz bieżące funkcjonowanie spółek. Komunikacja między centralą a oddziałami opiera się na dwóch filarach: systemie raportowania oraz cyklicznych spotkaniach – zarówno online, jak i bezpośrednich.
– Relacje międzyludzkie są bezcenne – mówi Krzysztof Landowski. – Spotkania „face to face” pozwalają na głębsze zrozumienie problemów i wyzwań oraz umożliwiają szybsze podejmowanie decyzji.
Synergia biznesowa – motor napędowy całej grupy
Jednym z najważniejszych elementów skutecznego zarządzania grupą dealerską jest – według Landowskiego – synergia biznesowa. To zintegrowane podejście do różnych obszarów działalności: procesów operacyjnych, polityki personalnej, finansów oraz marketingu.
– Wiele kluczowych funkcji, takich jak windykacja, centralny marketing czy zarządzanie należnościami, działa w sposób scentralizowany – tłumaczy prezes. – Pozwala to nie tylko na optymalizację kosztów, ale również na zachowanie jednolitych standardów w całej grupie.
Ludzie jako filar sukcesu
Zespół zarządzający odgrywa kluczową rolę w powodzeniu strategii grupy. Grupa Adamowscy stawia na świadomą rekrutację i przygotowanie kadry do pełnienia funkcji kierowniczych.
– Przygotowujemy naszych liderów do pełnienia ról zarządczych z odpowiednim wyprzedzeniem – mówi Landowski. – Dzięki temu, kiedy wchodzi do grupy nowa spółka, możemy powierzyć jej prowadzenie sprawdzonym i przygotowanym osobom.
Elastyczność w ramach ram
Choć Grupa Adamowscy działa według jasno określonych procedur i standardów (zarówno własnych, jak i narzuconych przez importerów), dopuszcza również elastyczność w zarządzaniu lokalnym.
– Każdy region ma swoją specyfikę – zaznacza prezes. – Dlatego dyrektorzy oddziałów mają pewną swobodę w podejmowaniu decyzji operacyjnych, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby lokalnego rynku.
Zasięg działania – skala i odpowiedzialność
Grupa Adamowscy to dziś jedna z największych grup dealerskich w północno-centralnej Polsce. Działa na terenie obejmującym województwa: pomorskie, kujawsko-pomorskie i mazowieckie, docierając z ofertą do ponad 2 milionów mieszkańców.
– Skala działania to wyzwanie, ale też ogromna odpowiedzialność – podsumowuje Krzysztof Landowski. – Dlatego nieustannie inwestujemy w rozwój ludzi, procesów i narzędzi, które pozwalają nam zarządzać tą strukturą w sposób nowoczesny, zintegrowany i skuteczny.
na podstawie materiałów grupy Adamowscy – redakcja, fot. Grupa Adamowscy
Najnowsze komentarze