Nowa Dacia Bigster wyjechała na polskie drogi i choć z pozoru można spodziewać się, że jest to wyłącznie Duster na sterydach, podczas polskiej premiery prasowej model zdołał mnie zaskoczyć. Czy zapowiada się kolejny bestseller?
Dacia znowu zaskoczyła. Tym razem SUV-em z segmentu C o nazwie Bigster. Z jednej strony to większy Duster, z drugiej zaś całkowicie nowy samochód. Chociaż platforma CMF-B jest ta sama co w mniejszym modelu, pod maską nowości z Mioveni znajdziemy nowy hybrydowy układ napędowy jako jedną z kilku propozycji w ofercie. W salonach mamy całkiem przyzwoity wybór: jest „ośka” lub 4X4, automat lub manualna skrzynia biegów, zasilanie benzyną, a w późniejszym czasie dołączy również benzyna z fabryczną instalacją LPG.
„Czekam na Dacię Bigster z LPG. Oszczędność przede wszystkim”
Co jeszcze zaskakuje? Wyposażenie, zwłaszcza w najbogatszej wersji, ale niższe poziomy wykończenia również mają wiele do zaoferowania. Dacia Bigster ma długą listę rzeczy, których do tej pory na próżno było szukać w samochodach tego producenta. W wersji Journey, którą miałem okazję podróżować, znajduje się wśród wielu innych dóbr: podgrzewana przednia szyba, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, ładowarka indukcyjna a także dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, dostępna już od niższego poziomu Expression.
Jak jeździ Dacia Bigster 1.8 Hybrid 155?
W składzie układu hybrydowego w roli głównej występuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra. Role drugoplanowe pełnią jednostka elektryczna oraz rozrusznik, który pozwala na płynny „elektryczny” start. Moc systemowa wynosi 155 KM. Czy wystarczy na dużego SUV-a? Zdecydowanie. Dacia Bigster zadowala dynamiką i niezbyt łakomym apetytem na paliwo. Mój towarzysz, ze stopą tak ciężką jak ja w całości, uzyskał wynik 6,2 l/100 km, ale okolice 5 litrów można osiągnąć bez specjalnego starania.
Gdybym chciał skwitować charakterystykę jazdy jednym słowem byłoby to „poprawnie”, ale w czasach pogoni za ekologią i zmian, jakie zachodzą w oferowanych przez producentów gamach silnikowych uważam to za duży komplement.
Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego
Chociaż uczestniczyłem w premierze w Wiskitkach z myślą o poznaniu nowego modelu, to w całym tym wydarzeniu ważne były nie tylko samochody, ale także ludzie którzy z nich korzystają. Wśród nich znajduje się team Sandriders, który startował w tegorocznym Rajdzie Dakar. Razem z innym dziennikarzami miałem okazję spotkać się z przedstawicielami zespołu rajdowego Dacii i posłuchać o wrażeniach z pustynnych zmagań terenowym łazikiem Dacii.
A Dacia Bigster? Nowy SUV pozostawił po sobie pozytywne wrażenia. Całość jest dopracowana, dobrze się prowadzi i przekonuje niskim zużyciem paliwa. Czego chcieć więcej w takiej cenie? Zapowiada się bardzo dobry produkt.
Nowa Dacia Bigster – polski cennik, gama silnikowa, wyposażenie
Najnowsze komentarze