Legenda powraca na drogi. Nowe Renault 5 o stylistyce retro nawiązującej do kultowego poprzednika trafiło w ręce pierwszych dziennikarzy. Czy nowe wcielenie modelu sprostało oczekiwaniom?
Po raz pierwszy Renault 5 jako zostało pokazane publicznie podczas konferencji Renaulution w styczniu 2021 roku. Samochód studyjny przerodził się w produkcyjny i trafił do sprzedaży w bardzo zbliżonej do konceptu formie. Piątka ma za zadanie zastąpić model Zoe jednocześnie przywołując wspomnienia legendarnego modelu z przeszłości. Francuska marka chwali się ceną startową w wysokości 25 tys. euro i wiąże z modelem wiele nadziei.
Nowe Renault 5 na ulicach Nowego Jorku. „Le car is back!”„Renault 5 E-Tech electric to samochód inny niż wszystkie. Jego premiera zbiega się w czasie ze znaczącym zwrotem milionów Europejczyków w kierunku nowej mobilności, która jest elektryczna, połączona i zrównoważona. Model zapoczątkował również transformację Grupy Renault w firmę motoryzacyjną nowej generacji. Aby opracować ten samochód w ciągu zaledwie trzech lat we Francji, zgodnie z najwyższymi standardami technologicznymi, wszystkie nasze decyzje musiały być przełomowe, a nasza organizacja tak zwinna, jak to tylko możliwe. Jako pierwsi postawiliśmy na w 100% elektryczną platformę dla małego europejskiego samochodu, zoptymalizowaliśmy koszty w całym łańcuchu wartości, przenieśliśmy nasz ekosystem przemysłowy…
Tylko kultowy samochód mógł w ten sposób połączyć nasze zespoły i poruszyć wewnętrzną machinę. W obliczu znaczących zmian w naszej branży, ten samochód wyznacza nową drogę dla Renault. Znajduje się w samym sercu bitwy o ponowne odkrycie europejskiego przemysłu w obliczu konkurencji ze wschodu i zachodu. Tym pojazdem udowadniamy, że produkcja w Europie, we Francji jest naprawdę możliwa!” – powiedział dyrektor generalny Renault, Luca de Meo.
Nowe Renault 5 w praktyce
Pierwsi dziennikarze mieli okazję przetestować samochód na torze testowym. Największe pochwały zdobywa design nadwozia, który nawiązuje do legendarnej piątki, zachwyca również projekt wnętrza wraz z zestawem multimediów.
Portal motoryzacyjny Autocar miał okazję odbyć pierwszą jazdę Piątką z silnikiem o mocy 148 KM oraz akumulatorem o pojemności 52 kWh. Wśród zalet wymieniony został szybko działający ekran dotykowy oraz system multimedialny z funkcjami Google, który został nazwany jednym z najlepszych na rynku. Ekran jest wspierany fizycznymi przyciskami m.in. do ogrzewania i głównych elementów sterujących bezpieczeństwem, co również zostało docenione w teście.
Nowe Renault 5 na żywo wygląda znakomicie! Oglądaliśmy samochód w Warszawie
Autocar chwali prowadzenie, hamulce i dobry stosunek jakości do ceny. Narzeka na mniejszy zasięg od deklarowanego i spadek przyspieszenia przy wyższych prędkościach. W werdykcie czytamy, że Renault 5 jest samochodem przyjemnym w prowadzeniu, podróżowaniu jako pasażer, ma atrakcyjny wygląd i „jest bardziej komfortowy niż sportowy”.
Radość z jazdy
Top Gear podkreśla wspaniały wygląd i dobrą cenę samochodu. Zwraca jednak uwagę na niewystarczającą przestrzeń w kabinie w porównaniu z chińskimi modelami. „To nie jest tylko pastisz retro. Korzystanie z 5-tki jest prawie tak samo przyjemne, jak patrzenie na nią. Wysoka wartość wzmacnia atrakcyjność” – przekonuje Top Gear.
Auto Express ocenił nowe Renault 5 E-Tech na czwórkę. W teście opublikowanym na łamach magazynu możemy przeczytać, że model zachwyca stabilnością, zwinnością i jest udanym hołdem dla swojego poprzednika. „Klasyczny model R5 i jego epoka są odzwierciedlone w wielu stylowych detalach, a samochód jest przyjemny w prowadzeniu. Niemniej jednak, przestrzeń wewnętrzna, zasięg i czas ładowania nie są jego najmocniejszymi stronami”.
Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie
Najnowsze komentarze