Nowy Peugeot 208 został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas tegorocznych targów w Genewie. Zrobił ogromne wrażenie – ciężko było się dopchać do wystawionych egzemplarzy i to podczas dni prasowych! Nie wyobrażam sobie, co mogło się dziać przy tych samochodach podczas dni ogólnodostępnych! Auto trafi do sprzedaży dopiero za jakiś czas, choć na wybranych rynkach już można je zamawiać. W oczekiwaniu mamy dla Was trochę zdjęć, na których możecie zobaczyć, jak odbywa się produkcja i testy Nowego Peugeota 208.
Produkcja 208-ki odbywa się w Trnavie na Słowacji i właśnie stamtąd pochodzą prezentowane niżej zdjęcia. Samochód dostępny będzie z trzema rodzajami silników –benzynowymi, wysokoprężnymi i z jednostką elektryczną. Powstaje na modułowej platformie CMP (Common Modular Platform) pozwalającej na budowanie aut zarówno z silnikami termicznymi, jak i elektrycznymi.
Peugeot 208 z pewnością jest samochodem atrakcyjnym stylistycznie. To auto będzie się wyróżniać na drogach i to zdecydowanie na plus. Ma zwartą sylwetkę budzącą skojarzenia z solidnością i pewnością. Nie obawiamy się też o prowadzenie – w motogazetkach z reguły o tym nie przeczytacie, ale Peugeot naprawdę potrafi zadbać o układ jezdny! Inżynierowie francuskiej marki potrafią konstruować i stroić zawieszenia tak, by zapewnić nie tylko wysoki komfort, ale też pewność i bezpieczeństwo prowadzenia.
Peugeot 208 ma też – zależnie od wersji – trójwymiarowy, realnie przestrzenny wyświetlacz przed kierowcą. Trochę to widać na filmie, który nakręciłem w Genewie 2,5 miesiąca temu:
Produkcja Peugeota 208 idzie pełną parą. Peugeot spodziewa się dużej ilości zamówień. I choć w Polsce istnieją pewne obawy co do ceny tego samochodu (modele 2008, 5008 i Nowy 508 są dość drogie), to jednak nie przeszkadza to wielu klientom i decydują się na zakup zjawiskowych stylistycznie nowych modeli marki Peugeot. Nawet na polskich drogach widuje się sporo SUV-ów francuskiej marki – 2008, 3008 i 5008, często w bogatych wersjach. 508-ka drugiej generacji jest jeszcze rzadkością, ale tu zamówienia są dopiero realizowane.
Liczymy, że importer skalkuluje ceny Nowego 208 w rozsądny sposób, bo segmencie B cena wciąż ma duże znaczenie. A szkoda byłoby nie powtórzyć sukcesu modeli 205, 206, czy 207. Pierwsza generacja 208-ki też sprzedawała się w Polsce całkiem nieźle. Kontynuujmy więc tę wieloletnią passę!
A teraz popatrzcie już, jak wygląda produkcja w Trnavie, jazdy testowe na przyfabrycznym torze oraz gotowe samochody.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze