Jak odbywa się produkcja i testy Nowego Peugeota 208

5 70

Nowy Peugeot 208 został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności podczas tegorocznych targów w Genewie. Zrobił ogromne wrażenie – ciężko było się dopchać do wystawionych egzemplarzy i to podczas dni prasowych! Nie wyobrażam sobie, co mogło się dziać przy tych samochodach podczas dni ogólnodostępnych! Auto trafi do sprzedaży dopiero za jakiś czas, choć na wybranych rynkach już można je zamawiać. W oczekiwaniu mamy dla Was trochę zdjęć, na których możecie zobaczyć, jak odbywa się produkcja i testy Nowego Peugeota 208.

Produkcja 208-ki odbywa się w Trnavie na Słowacji i właśnie stamtąd pochodzą prezentowane niżej zdjęcia. Samochód dostępny będzie z trzema rodzajami silników –benzynowymi, wysokoprężnymi i z jednostką elektryczną. Powstaje na modułowej platformie CMP (Common Modular Platform) pozwalającej na budowanie aut zarówno z silnikami termicznymi, jak i elektrycznymi.

Peugeot 208 z pewnością jest samochodem atrakcyjnym stylistycznie. To auto będzie się wyróżniać na drogach i to zdecydowanie na plus. Ma zwartą sylwetkę budzącą skojarzenia z solidnością i pewnością. Nie obawiamy się też o prowadzenie – w motogazetkach z reguły o tym nie przeczytacie, ale Peugeot naprawdę potrafi zadbać o układ jezdny! Inżynierowie francuskiej marki potrafią konstruować i stroić zawieszenia tak, by zapewnić nie tylko wysoki komfort, ale też pewność i bezpieczeństwo prowadzenia.

Peugeot 208 ma też – zależnie od wersji – trójwymiarowy, realnie przestrzenny wyświetlacz przed kierowcą. Trochę to widać na filmie, który nakręciłem w Genewie 2,5 miesiąca temu:

Produkcja Peugeota 208 idzie pełną parą. Peugeot spodziewa się dużej ilości zamówień. I choć w Polsce istnieją pewne obawy co do ceny tego samochodu (modele 2008, 5008 i Nowy 508 są dość drogie), to jednak nie przeszkadza to wielu klientom i decydują się na zakup zjawiskowych stylistycznie nowych modeli marki Peugeot. Nawet na polskich drogach widuje się sporo SUV-ów francuskiej marki – 2008, 3008 i 5008, często w bogatych wersjach. 508-ka drugiej generacji jest jeszcze rzadkością, ale tu zamówienia są dopiero realizowane.

Liczymy, że importer skalkuluje ceny Nowego 208 w rozsądny sposób, bo segmencie B cena wciąż ma duże znaczenie. A szkoda byłoby nie powtórzyć sukcesu modeli 205, 206, czy 207. Pierwsza generacja 208-ki też sprzedawała się w Polsce całkiem nieźle. Kontynuujmy więc tę wieloletnią passę!

A teraz popatrzcie już, jak wygląda produkcja w Trnavie, jazdy testowe na przyfabrycznym torze oraz gotowe samochody.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
Mikolajjaś i małgosiaTargiMarekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Kalkulacja ceny na danym rynku (tu akurat polskim) zależy na pewno od umiejętności negocjacyjnych generalnego importera danej marki u producenta. Ale jednak nie łudźmy się, że może znacząco odbiegać od cen tej samej marki na rynkach sąsiednich krajów należących do UE. W przypadku Polski znaczenie też ma kurs złotego do euro i dla kupującego obowiązujące w kraju podatki. Zaś generalny importer nawet gdy sprzeda za złotówki wszystkie zamówione u producenta za wynegocjowaną cenę (w euro) pojazdy, to otrzymaną „górę” złotówek musi i tak wymienić w banku (bankach) na euro, a to generuje dodatkowe koszty, bo banki nie prowadzą takich transakcji… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Racja tylko pamiętajmy że te same nazwijmy to problemy maja importerzy innych marek, chyba że organizacja sprzedaży wygląda inaczej. Obecnie na rynku samochody różnią się wyglądem i raczej w ogólnym zarysie są podobne zarówno w wyposażeniu jak i cenie, nie będę się tutaj rozwodzil na temat modelu handlowego, marzach etc… Koncerny wymieniają się technologia i tak mamy grupę VW, mamy Renault – Nissan – dacia i o ile się nie mylę maja oni także Mitsubishi, do tego PSA i oczywiście Hyundai – Kia plus cała reszta mniej bądź więcej połączonych koncernów.

Targi
Gość
Targi

Pamiętam, że do nowego modelu 508 też nie można było dopchać się na targach. Ciągle trudno uzyskać informacje, jak się sprzedaje na naszym rynku. Niemniej aut nie widać na drogach – a sporo podróżuję służbowo- staje się niszowym. Oby 208 nie podzieliła losu 508ki.

Jestem ciekawy, czy marka jest zadowolona z udziału w naszym rynku swoich modeli. Czy nowości jak prezentowany z 508ką Rifter jest w sprzedaży też tak popularny jak poprzednik? Czy wersja dostawcza też cieszy się popularnością? Pytam, bo poprzedników jest sporo-tymczasem nowości nie widać na polskich drogach (widać nowe Combo czy proAce).

Mikolaj
Gość
Mikolaj

Już widziałem u siebie jedną. Musisz dać ludziom trochę więcej czasu. Swojego samochodu też długo nie widziałem na drogach a podobno rozszedł się jak ciepłe bułeczki i był bardzo popularny. Po 3 latach widzę go praktycznie codziennie.

jaś i małgosia
Gość
jaś i małgosia

Nie wiem jak ten 208 będzie się prezentować w realu ale widziałem ostatnio na drodze nowiutkie 508. W katalogach i na zdjęciach, nawet na filmikach testowych na yt wygląda pięknie ale na żywo nie spodobał mi się w ogóle. Przód ma te nieładne wąsy a z tyłu przyciemnione światła wizualnie postarzają auto i sprawiają wrażenie 5-8 letniego tuningowanego w garażu wozu. Bez hejtu, to tylko moja opinia.