sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Jak przygotować samochód do zimy? Oto zimowe „must have” każdego kierowcy

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-08
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
98 6
1
Dacia Duster
89
UDOSTĘPNIEŃ
296
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Kalendarzowa zima jeszcze przed nami, ale warunki atmosferyczne już teraz przypominają te zimowe. Dlatego zimowe opony, skrobaczka do szyb czy szczotka do odśnieżania to obowiązkowe elementy, które powinny znaleźć się w wyposażeniu samochodu przy obecnej pogodzie.

Coraz częstsze ujemne temperatury i pierwsze opady śniegu to ostatni dzwonek, aby przygotować samochód do nadchodzącej zimy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.

NIE CZEKAJ DŁUŻEJ ZE ZMIANĄ OPON NA ZIMOWE

Panująca aura nie pozostawia wątpliwości, że jak najszybciej należy wymienić opony na zimowe. Dlatego jeśli są kierowcy, którzy jeszcze tego nie zrobili, nie powinni dłużej zwlekać. Letnie opony mogą twardnieć przy niższej temperaturze i o wiele gorzej poradzą sobie na oblodzonej czy pokrytej śniegiem nawierzchni. Pozostawienie wymiany opon na ostatnią chwilę może wiązać się także z kolejkami w warsztatach oponiarskich czy wyższymi cenami opon.

Zobacz także: Jakie opony całoroczne kupić do SUV-a? Rozpoczynamy test Michelin Crossclimate 2 na DS 7 Crossback

Jeżeli opony zimowe służą nam już kolejny sezon, zwróćmy uwagę na ich stan i głębokość bieżnika. W czasie zimy muszą radzić sobie z niskimi temperaturami, oblodzeniem, śniegiem i błotem pośniegowym, warto więc zadbać, aby głębokość bieżnika nie była mniejsza niż 4 mm. Z wiekiem guma opony staje się także bardziej podatna na uszkodzenia, więc nie spełni ona swojej funkcji, co może skutkować gorszą przyczepnością i ryzykiem poślizgu oraz utraty kontroli nad pojazdem – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

ODŚNIEŻAJ SAMOCHÓD

Niejeden kierowca dał się zaskoczyć pierwszym opadom śniegu. Szczotka do odśnieżania samochodu oraz skrobaczka do szyb to niewielki wydatek, ale już teraz warto mieć je pod ręką w aucie, szczególnie gdy korzystamy z parkingów na zewnątrz. Pamiętajmy, aby zalegający śnieg usuwać z całej karoserii, najpierw z dachu, potem z szyb, nie zapominając o lusterkach i reflektorach, a także o porządnym oczyszczeniu tablic rejestracyjnych.

Jeżeli pod śniegiem znajduje się lód, warto użyć specjalnego preparatu do odmrażania, aby łatwiej pozbyć się później części lodu. Płyn odmrażający przyda się nam także wtedy, gdy wycieraczki w samochodzie przymarzną do szyby oraz do odmrożenia zamków. Pamiętajmy, aby taki preparat nosić przy sobie, a nie przewozić w samochodowym schowku, ponieważ w przeciwnym razie nie będziemy mogli skorzystać z tego produktu, gdy będzie najbardziej potrzebny.

Zobacz także: Terenowy Citroën z gąsienicami wjechał zimą na szczyt. Gubałówka zdobyta w 1930 r.

PŁYN DO SPRYSKIWACZY NA ZIMĘ

Jeśli do tej pory kierowcy nie zadbali o wymianę płynu do spryskiwaczy na zimowy, to teraz jest na to odpowiedni moment. Gdy temperatury na dobre spadną poniżej zera, możemy mieć kłopoty z zamarzaniem płynu. Dlatego wybierając nowy płyn na zimę, zwróćmy uwagę na informację o temperaturze jego krystalizacji, znajdującą się na opakowaniu. Im później zamarza płyn, tym lepiej sprawdzi się przy mroźnej aurze. Letni płyn do spryskiwaczy można zastąpić zimowym, uzupełniając go w trakcie zużywania się płynu.

NOWY PŁYN DO CHŁODNIC?

Kiedy temperatury spadają poniżej zera, warto upewnić się, czy płyn do chłodnic, którego używamy, nie jest starszy niż dwa lata. Właśnie w takim okresie zachowuje on swoje optymalne właściwości. Po tym czasie należy go wymienić, uważając, aby nowy płyn był przystosowany do używania w zimowych warunkach.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij36Tweet22Udostepnij6
Poprzedni

F1: Podium uciekło o sto dwie tysięczne sekundy

Następny

Grupa Renault i Castrol świętowali setny wyścig Formuły 1

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Grupa Renault i Castrol świętowali setny wyścig Formuły 1

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 49/2021

Carsmile.pl

Nasz wywiad: Nowa Dacia, Citroën, Peugeot i Renault w jednym miejscu, bez wychodzenia z domu. Michał Knitter, wiceprezes Carsmile

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.