Pierwsze półrocze za nami, warto więc zerknąć do wyników sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W trzydziestosiedmiomilionowym kraju nabywców znalazło 226 tysięcy aut osobowych. Ile z tego przypadło na Citroena, Dacię, Peugeota i Renault? Blisko 43 tysiące sztuk.
Citroen w pierwszym półroczu 2014 roku sprzedał 8715 samochodów. Dacia może pochwalić się wynikiem 9260 aut. Peugeot zyskał 10963 klientów. A ponieważ ostatni będą pierwszymi, to Renault zajął pierwsze miejsce w tym rankingu, sprzedając aż 13269 samochodów.
Kto kupuje nowe samochody? Ponad 60% sprzedanych aut trafia do firm. Można zakładać, że część z tych firm to jednoosobowe działalności gospodarcze, które służą między innymi do optymalizacji podatkowych, czyli zmniejszenia obciążeń gospodarstwa domowego, wynikających z bardzo wysokich podatków.
Polski rynek motoryzacyjny rośnie. Co prawda jest to wzrost powolny, ale zauważalny.
Najnowsze komentarze