Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Jak skutecznie sprzedawać samochody w erze digitalowej?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-18
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 6 minut
80
A A
0
jak skutecznie sprzedawac samochody w erze digitalowej Wiadomości

Wyniki badań Google Gearshift pokazują, że ponad 90% osób planujących zakup nowego samochodu szuka informacji w Internecie. Sieć nie musi być tylko narzędziem do researchu – może być także skutecznym kanałem sprzedaży. Od wielu lat z powodzeniem wykorzystuje go Superauto.pl, czyli multibrandowy salon online. Sprawdziliśmy, jakie czynniki mają kluczowy wpływ na skuteczną sprzedaż samochodów w Internecie.

Multibrandowe salony online to platformy, które agregują oferty wielu marek w jednym miejscu. Platformy te dostosowane są do potrzeb użytkowników, aby maksymalnie ułatwić potencjalnym klientom nie tylko wybór nowego auta, ale również cały proces związany z jego zakupem.

Peugeot 408 – reklama

Planując zakup nowego samochodu, nie musimy odwiedzać kilku salonów różnych marek, aby wybrać swoje wymarzone auto. Wystarczy, że wejdziemy na popularną platformę sprzedażową multibrandowego salonu, aby w jednym miejscu mieć dostęp do ofert różnych marek i modeli. Większy wybór to nie jedyna przewaga multibrandowych salonów nad tymi tradycyjnymi. Odwiedzając platformę sprzedażową multibrandowego salonu działającego w sieci możemy w łatwy sposób porównywać ze sobą nie tylko wybrane modele, ale również ich ceny i warunki finansowania. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze dość istotny czynnik, a mianowicie wygoda – cały proces zakupowy odbywa się bez konieczności wychodzenia z domu.

Może się wydawać, że prowadzenie salonu samochodowego w Internecie to dość prosty biznes. Nic bardziej mylnego. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, należy mieć dobrze dopracowaną strategię sprzedaży online, która pozwoli skutecznie realizować działania.

W pierwszej kolejności należy zadbać o profesjonalną widoczność w sieci. Chcąc skutecznie sprzedawać samochody online, konieczna jest dobrze zaprojektowana i funkcjonalna strona internetowa. Powinna ona nie tylko pełnić rolę wizytówki firmy, ale przede wszystkim być narzędziem, które ułatwia klientowi wybór i zakup nowego auta.

– Myślę, że najistotniejszym elementem pomagającym klientom znaleźć wymarzony samochód jest szerokość i jakość oferty. Ważne jest, aby była ona systematycznie odświeżana. Oczywiście, kluczowe znaczenie ma również odpowiednie filtrowanie na stronie, które pozwala klientowi w łatwy sposób znaleźć model spełniający jego oczekiwania. Filtry powinny obejmować różne atrybuty – od koloru samochodu, przez cenę i typ silnika, aż po rodzaj tapicerki. Istotnym elementem serwisu jest także precyzyjna wyszukiwarka, która umożliwia szybkie dotarcie do poszukiwanego pojazdu. Przykładowo, po wpisaniu kilku podstawowych fraz, takich jak np. „Opel Astra niebieski”, użytkownik powinien zobaczyć wszystkie dostępne modele w tym kolorze – komentuje Marek Srębowaty, Dyrektor Działu E-commerce w Superauto.pl.

Ważna jest również dbałość o detale, takie jak np. uwzględnianie szczegółów dotyczących wyposażenia czy dodawanie wysokiej jakości zdjęć pojazdów. Jak podkreśla Marek Srębowaty, blisko 70 proc. użytkowników odwiedzających platformę Superauto.pl zaczyna i kończy swoją interakcję z serwisem właśnie na galerii zdjęć. Dlatego prezentacja pojazdu oraz dbałość o jakość fotografii stanowią kluczowy element układanki sprzedażowej. Po prostu użytkownicy w dużej mierze koncentrują się na tym, co widzą.

Zdaniem Dyrektora Działu E-commerce w Superauto.pl sprzedaż w Internecie to codzienna praca nad obiekcjami klientów. Jesteśmy przyzwyczajeni do kupowania samochodów stacjonarnie, bo np. możemy mieć obawy związane z przebiegiem transakcji online. – Chcąc wesprzeć sprzedaż, musimy zadbać o wysoką jakość obsługi i jej kompleksowość. Mam tu na myśli pełne wsparcie przy znalezieniu idealnego samochodu, dopasowanie finansowania, ubezpieczenia pojazdu, jego rejestrację, a także zakup dodatkowych produktów, takich jak np. GAP czy GPS. To wszystko przekłada się na pozytywne doświadczenia z marką, a później na pochlebne opinie dotyczące współpracy z nią. Takie opinie z pewnością podnoszą wiarygodność podmiotu, któremu mamy zaufać. Kupując samochód, wydajemy sporo pieniędzy, dlatego opinie są ważnym elementem nie tylko przy pracy nad obiekcjami klientów, ale również w procesie ich dojrzewania do decyzji zakupowej – dodaje Srębowaty.

Praca nad obiekcjami osób zainteresowanych zakupem samochodu to także tworzenie dużej ilości wartościowego contentu – rankingów, recenzji oraz merytorycznych artykułów. – W dystrybucji treści nie ograniczamy się wyłącznie do prowadzenia bloga. Tworzymy wysokiej jakości materiały na najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych. Dlatego można nas znaleźć na YouTube, Facebooku, Instagramie, LinkedInie, a nawet na TikToku. To wszystko składa się na nasz ekosystem działań, bo tak naprawdę nasz lejek sprzedażowy jest dosyć złożony. Posiadanie serwisu i komunikacja na poziomie oferty to jedno, ale proces dojrzewania klienta do decyzji zakupowej często trwa – może to być kilka dni, miesiąc, a nawet pół roku – od pierwszej idei aż po zakup. Z perspektywy e-commerce kluczowe jest dla nas, aby klient złożył zapytanie, ale równie istotna jest praca nad jego obiekcjami na każdym etapie lejka – od wstępnego researchu, przez pogłębianie wiedzy o produkcie i firmie, aż po ostateczną ofertę. Wszystkie te elementy mają istotny wpływ na decyzję klienta – mówi Marek Srębowaty.

Do sprzedaży w Internecie może być również wykorzystywana sztuczna inteligencja Firma Superauto.pl stosuje ją m.in. w chatbocie dostępnym na platformie sprzedażowej oraz do personalizacji ofert. – Dla klienta kluczowy jest spersonalizowany przekaz. Wiemy, że w dzisiejszych czasach jest on przytłoczony ogromem komunikatów marketingowych, które często są niespójne i pozbawione predefiniowanych widoków. Sztuczna inteligencja pomaga nam dostosować treści do indywidualnych potrzeb użytkownika. Dzięki niej możemy prezentować klientowi oferty zgodne z jego oczekiwaniami i historią wyszukiwania na naszym serwisie. Widząc duży potencjał w rozwiązaniach AI, planujemy wykorzystywać sztuczną inteligencję w kolejnych projektach, np. do określania tego, którzy klienci mają większy lub mniejszy potencjał zakupowy. Taka wiedza z pewnością pomoże nam jeszcze skuteczniej sprzedawać – komentuje Dyrektor Działu E-commerce w Superauto.pl.

Era digitalowa zmienia przyzwyczajenia klientów, jeśli chodzi o sposób kupowania samochodów. Multibrandowe salony online oferują wygodę, szeroki wybór i transparentność cenową, co sprawia, że coraz częściej stają się alternatywą dla tradycyjnych salonów czy komisów samochodowych. Skuteczna sprzedaż aut w Internecie wymaga jednak inwestycji w nowoczesne technologie, profesjonalną stronę internetową oraz efektywny marketing cyfrowy. Firmy zajmujące się sprzedażą aut w Internecie, które dostosowują się do nowych realiów, zyskują przewagę nad konkurencją i zwiększają swoje szanse na sukcesy w erze cyfrowej rewolucji motoryzacyjnej.

 

Warto przeczytać!

chery Wiadomości

Spadł ze schodów. Chiński samochód Chery nie dał rady pokonać podjazdu

2025-11-14
peugeot 408 02 Wiadomości

XX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już wkrótce

2025-11-04

Radny stworzył aplikację, która powiadamia o zamkniętym przejeździe kolejowym w Iławie

2025-10-26

Zawody wymagające sprawności fizycznej wg… Citroëna

2025-10-23

 

źródło: Superauto.pl


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Ciekawostki
Udostepnij30Tweet19Udostepnij5
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3445 udostępnienia
    Udostepnij 1378 Tweet 861
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3470 udostępnienia
    Udostepnij 1388 Tweet 868
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2325 udostępnienia
    Udostepnij 930 Tweet 581
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5174 udostępnienia
    Udostepnij 2070 Tweet 1294

Testy samochodów

Dacia Duster
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-07-22
001. DS 5 Be Chic BlueHDi 180 EAT6 Wiadomości
Testy

Test: DS 5 Be Chic 2.0 BlueHDi 180 EAT6

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-20
Renault Laguna
Wiadomości

Test: Używane Renault Laguna II – czy taki diabeł straszny jak go malują? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-03
alpine a110 gt 2022 grudziadz 8 scaled Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-14
peugeot 5008 ararat 1 7 scaled Wiadomości
Turcja

Peugeot 5008 2.0 HDi 150 KM oraz 1.6 HDi 110 KM 2010 – długodystansowy test. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-08-05

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Rozpoczęcie produkcji seryjnej modeli Renault Trucks T i C E-Tech w Bourg-en-Bresse

BWT Alpine F1 Team przygotowuje się do sezonu 2023 Formuły 1, prezentując światu A523

Citroën Syguła wspiera klub siatkówki ŁKS Commercecon Łódź

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz