IBRM Samar – dziękujemy! – nadesłał do nas podsumowanie sprzedaży (rejestracji) nowych aut w Polsce w kwietniu i narastająco od początku roku. Jakie wyniki pojawiły się przy kilkunastu interesujących nas markach? Sprawdźmy to!
W kwietniu 2023 roku cały rynek nowych aut wzrósł w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku jedynie o 1,73%. Skumulowane rejestracje od stycznia do kwietnia 2023 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022 wykazały już jednak wyraźny wzrost o 15,76%.
Co ciekawe, pojawił się znaczący – o 28,26% – spadek rejestracji kwietniowych w porównaniu z marcem. I nie da się tego wytłumaczyć okresem świątecznym. Wojciech Drzewiecki, szef Samaru, uważa, że to efekt wciąż dynamicznie rosnących cen wielu samochodów. „Podwyżki cen od kilku do niemal 10% obserwowaliśmy zarówno w przypadku marek popularnych jak i premium. W sumie ceny na rynku wzrosły średnio o około 8%. Średnia cena sprzedaży na koniec marca wyniosła niemal 167 tys. zł i była o 7,6% wyższa niż rok wcześniej”.
„Spośród 10 najwyżej notowanych marek 5 uzyskało w kwietniu wynik gorszy niż rok wcześniej. Spadki dotknęły takie marki jak Toyota (-8,03%), Hyundai (-31,28%), BMW (-30,90%), Mercedes (-10,45%) oraz Renault (-10,10%). Jak widać objęły one także 2 marki premium. Liczba zarejestrowanych aut zwiększyła się natomiast w przypadku Skody (52,14%), Kii (3,69%), Volkswagena (52,62%), Audi (51,54%) oraz Dacii (18,85%)” – komentuje kwietniowe wyniki Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
A teraz zerknijmy już, jak sprzedawały się interesujące nas marki od stycznia do kwietnia 2023 roku w Polsce.
w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze