wtorek, 28 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Jak sprzedawały się w Polsce w 2021 roku samochody produkowane przez francuskie koncerny?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-04
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
640 34
25
578
UDOSTĘPNIEŃ
1.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault na Le Mans Classic 2022

Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!

Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie

Otrzymaliśmy już wstępne podsumowanie rejestracji dokonanych w 2021 roku w Polsce. Raport przygotował niezawodny Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Co wynika z raportu? Przede wszystkim ubiegłoroczna liczba rejestracji okazała się wyższa, niż wynik z roku 2020. Nieznacznie, bo o 4,3%, ale wyższa. Mowa, rzecz jasna, o całym polskim rynku nowych aut osobowych. Co przyniesie rok bieżący? Trudno powiedzieć, bo choć poprawia się dostępność półprzewodników i „naprawiane są” łańcuchy dostaw, to rozpędzająca się inflacja oraz zmiany podatkowe mogą spowodować odkładanie decyzji o zakupie nowych aut.

Zobacz: Peugeot 208. Samochód roku 2020, także w wersji 100% elektrycznej.

A teraz zobaczmy już, jak w ostatnim miesiącu 2021 roku oraz w ogóle w całym roku minionym radziły sobie na polskim rynku interesujące nas marki samochodowe.

Na czele rankingu znajdują się wieloletni liderzy polskiego rynku: Toyota (+21,50% rok do roku), Škoda (-20,0%) i Volkswagen (-7,49%). Potem mamy marki Kia, Hyundai, BMW i Mercedes, a na ósmym miejscu…

Tak – na ósmym miejscu jest Dacia. Rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault w grudniu zdobyła serca i dowody rejestracyjne 2.707 klientów i był to czwarty najlepszy wynik tego miesiąca! To dzięki temu Dacia awansowała na ósmą pozycję rankingu rocznego wyprzedzając Forda! W porównaniu z listopadem 2021 Dacia osiągnęła wzrost o 89,57%, a w odniesieniu do również znakomitego grudnia 2020 roku wzrost wyniósł 3,84%. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek ubiegłego roku był to jeden z dwóch przyrostów – drugim był taki sam wzrost sprzedaży Audi. W ujęciu rocznym Dacia znalazła w minionym roku 19.909 nowych kierowców, co oznacza wprawdzie spadek w porównaniu ze skumulowanymi wynikami roku 2020, ale jest to spadek o zaledwie 4,91%. Rynkowy udział Dacii wynosi 4,46%.

Bardzo dobry miesiąc odnotowała w grudniu także marka Renault. Nie pozwoliło to wprawdzie awansować do pierwszej dziesiątki rocznego rankingu, ale wynik 1.928 rejestracji był ósmym rezultatem w grudniu i odpowiadał za 11,45% całkowitej ubiegłorocznej sprzedaży Renault nad Wisłą. W porównaniu z listopadem 2021 roku Renault zanotowało wzrost o 45,07%. Ubiegły rok był jednak wyraźnie lepszy – wynik za grudzień 2021 w porównaniu do grudnia 2020 był o 23,37% gorszy. Tak samo rok do roku marka nie osiągnęła wyników z końca dekady. W roku 2021 z nowych samochodów Renault ucieszyło się 16.837 kierowców, gdy rok wcześniej było to 21.024 osób. Oznacza to spadek o 19,92%. Rynkowy udział marki wynosi 4,91%.

Tuż za Renault został sklasyfikowany Opel. W grudniu na samochody tej marki wschodzącej w skład Grupy PSA zdecydowało się 859 osób, co oznacza spadek w porównaniu z listopadem o 29,93%. Jeszcze większy spadek – o 38,33% – notujemy w porównaniu z grudniem 2020 roku. Skumulowana sprzedaż za ubiegły rok wyniosła 14.862 samochody, a to tylko o 0,31% mniej, niż w roku 2020. Rynkowy udział Opla wynosi 3,33%.

Spadki notuje też Peugeot. W rankingu rocznym marka zajmuje pozycję czternastą z wynikiem 10.639 aut, o 9,42% niższym, niż w roku 2020. Udział marki w polskim rynku wynosi aktualnie 2,38%. W grudniu zarejestrowano nad Wisłą 880 samochodów sygnowanych kroczącym lwem – to o 14,98% mniej, niż w listopadzie i o aż 37,05% mniej, niż w grudniu 2020 roku.

Tworzący z Renault Alians Nissan znalazł w grudniu 2021 roku 539 nowych kierowców, ale marka ma dość ograniczoną w Polsce gamę modelową. Grudniowy wynik był o 17,46% gorszy od listopadowego i o aż 43,02% gorszy, niż rezultat za grudzień 2020 roku! W ujęciu całorocznym Nissan znalazł nabywców na 7.710 aut, a to o 14,95% mniej, niż rok wcześniej. Z udziałem rynkowym na poziomie 1,73% ta japońska marka zajmuje aktualnie dopiero osiemnaste miejsce w naszym kraju.

Ale to i tak lepiej, niż dziewiętnasty w stawce Citroën, nie tak dawno praktycznie cały czas plasujący się w pierwszej dziesiątce. Dziś to przedział dla marki spod znaku szewronów nieosiągalny :-( W grudniu udało się wprawdzie sprzedać więcej aut, niż w listopadzie, 582, +16,87%), ale był to wynik o ogromne 39,06% gorszy od rezultatu z grudnia 2020 roku! Na szczęście w ujęciu rocznym (7.678 aut) spadek wyniósł jedynie 5,00%, ale biorąc pod uwagę, że cały rynek wzrósł o kolejne blisko 5%, naprawdę nie ma powodów do świętowania. Rynkowy udział marki wynosi obecnie tylko 1,72%.

W ujęciu rocznym rośnie natomiast wyłoniona kilka lat temu z Citroëna marka DS Automobiles. Wprawdzie w grudniu, gdy do klientów trafiło zaledwie 26 nowych aut tej marki premium, powodów do radości nie było (wynik gorszy od danych za listopad o 36,59%), ale warto odnotować, że to i tak lepiej, niż w grudniu 2020, kiedy to na auta DS Automobiles zdecydowało się w Polsce jedynie 16 klientów (mamy więc wzrost o 62,50%). Całoroczna sprzedaż marki sięgnęła poziomu 366 aut, a to wynik o 35,06% lepszy, niż w roku 2020. Rynkowy udział, to 0,08%, lepszy od tego z roku 2020 o 0,02 punktu procentowego.

Wzrost sprzedaży zanotowała także oferująca jeden model, acz w różnych wariantach, marka Alpine. W grudniu z nowych aut tej legendarnej stajni ucieszyło się 7 kierowców, a to o 250,00% więcej, niż w listopadzie. W porównaniu z grudniem 2020 roku też mamy wzrost – o 40,00%. Całoroczny wynik Alpine, to 39 sprzedanych aut z wyraźnym wzrostem o aż 105,29% w porównaniu z rokiem 2020.

Za przesłany materiał dziękujemy Prezesowi Samaru, Panu Wojciechowi Drzewieckiemu.

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: producenci

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.8 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineCitroenDaciaDS AutomobilesNissanOpelPeugeotPSARenaultsprzedażStellantis
Udostepnij231Tweet145Udostepnij40
Poprzedni

Nowa Dacia Sandero hitem w Hiszpanii. Lider sprzedaży wśród klientów indywidualnych

Następny

Nowa Dacia Duster Up&Go! z priorytetem dostawy wkrótce w polskiej ofercie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Dacia Duster Up&Go

Nowa Dacia Duster Up&Go! z priorytetem dostawy wkrótce w polskiej ofercie

Stellantis liderem rynku lekkich samochodów dostawczych w Austrii w 2021 roku

Peugeot liderem rynku w Portugalii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Duster1 - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jan - Renault prezentuje model Zoe 2023
  • Abi - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • Piotr - Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • jarek - Dacia musi wstrzymać produkcję na 7 dni. Co jest powodem?
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • gosc - Nowa Dacia Duster Extreme: ruszyły zamówienia na polskim rynku
  • fiti - Jaki używany samochód kupić: Renault Mégane, Ford Focus czy Hyundai i30? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 23-24/2022
  • Expert - Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault na Le Mans Classic 2022
  • Citroën C4 X zostanie zaprezentowany już jutro. Pokazano film z fragmentem auta, widać tył!
  • Jak klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa? Otwarte okno kontra klimatyzowanie
  • Renault prezentuje model Zoe 2023
  • GreenWay przejmuje sieć stacji ładowania Revnet
  • Duży wzrost zamówień na Renault Trafic. Fabryka zwiększa zatrudnienie
  • Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022
  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.