Używana Dacia Duster to jeden z najchętniej poszukiwanych samochodów. Ma na to wpływ niska cena zakupu, niskie koszty eksploatacji oraz duży wybór niedrogich zamienników części zamiennych.
Dustery, które trafiają na rynek wtórny, mają z reguły dość rozsądne przebiegi. Modele sprzedane w roku 2011, dojeżdżają do 300 tysięcy kilometrów. Oznacza to, że taki samochód robił około 35-40 tysięcy kilometrów rocznie. Jak samochód znosi taki przebieg? Podczas premiery Dustera niektórzy obawiali się przecież, że auta nie będą trwałe.
Nadwozie znosi upływ czasu stosunkowo dobrze. W zależności od tego, jak dbał o nie właściciel, można się jedynie spodziewać zamtowiałego lakieru. Nieźle wypada wnętrze – być może dlatego, że wykonane jest ze stosunkowo niedrogich, ale jednak odpornych na zużycie materiałów. Tworzywo sztuczne zachowuje swoje właściwości i jedyne co przydaje się pod tak długiej eksploatacji to kompleksowe czyszczenie.
Mechanicznie wiele zależy od sposobu eksploatacji ale i tutaj z pomocą przychodzi duży wybór tanich części. Technologia, na której oparty jest Duster to starsze wersje rozwiązań Renault i Nissana (napęd 4×4).
Bardzo dużą pomocą, dla osób, które szukają porad w zakresie używanego Dustera jest też społeczność miłośników Dacii, która działa między innymi na forum Dacia Klub. Jest tam również potężna baza wiedzy doświadczeń użytkowników, którą warto przejrzeć, poszukując rozwiązania spraw związanych z Dusterem.
Najnowsze komentarze