Dacia weszła na rynek w 2004 r. z modelem Logan. W 2008 pojawiło się Sandero a w 2010 Duster. Jak wygląda trwałość silników i samochodów? Można to ocenić między innymi po przebiegach, z jakimi oferowane są auta na rynku wtórnym.
Dacia stosowała w swoim samochodach kilka rodzajów silników, które przejęto z Renault. Były to m.in. wolnossący 1.4 75 KM, 1.6 110 KM, 1.5 dCi w różnych odmianach. Później wprowadzono 1.2 TCE oraz 1.3 TCE. Dzisiaj do gamy Dacii doszedł jeszcze 1.0 z LPG, ale ta wersja zasilana autogazem i benzyną jest zbyt krótko, by była widoczna w ogłoszeniach z autami o dużych przebiegach.
- Pierwsze miejsce i najwyższy przebieg ma bezwypadkowa Dacia Duster 4×4 z silnikiem 1.5 dCi z roku 2013. Od momentu zakupu przejechała 423.468 kilometrów. Przebieg pozwala przypuszczać, że auto przejeżdżało około 50 tysięcy km rocznie, co jak na SUVa tego typu jest sporą ilością. Wysokoprężne silniki dCi mają bardzo dobrą opinię i niedużo palą, nadają się też na dłuższe wyjazdy.
- Drugi wynik pod względem przebiegu, blisko 400.000 kilometrów, ma na liczniku benzynowy Duster 1.6 4×2. Tutaj dużo nowszy rocznik 2017, samochód musiał więc sporo jeździć, około osiemdziesięciu tysięcy kilometrów rocznie. Benzynowa, prosta i niewysilona jednostka 1.6 okazuje się więc też całkiem niezawodna.
- Trzecia jest Dacia Lodgy. Rocznik 2015, przebieg 390.000 i również silnik 1.6. Samochód większy, cięższy, przewożący zwykle siedmiu dorosłych. Jak widać daje radę.
- Czwarte na naszej liście jest Sandero z silnikiem 1.4 o mocy 75 KM. To proste, niedrogie autko, pokonało od momentu wyprodukowania w 2016 roku aż 376.000 kilometrów. Sporo, jak na pojazd bez klimy i z silnikiem raczej miejskim.
- Piąte miejsce pod względem przebiegu zajmuje Dacia Logan z 2009 roku z przebiegiem 341.550 km. Tu również jest benzynowe 1.6.
Patrząc na powyższe zestawienie można powiedzieć, że zarówno starsze silniki benzynowe jak i diesle okazują się długowieczne i bez problemu osiągają spore przebiegi.
Najnowsze komentarze