sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Jak używać świateł w samochodzie podczas mgły?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-16
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
99 1
6
Renault
86
UDOSTĘPNIEŃ
287
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

W sezonie, kiedy pogorszona widoczność z powodu opadów i gęstych mgieł niejednemu kierowcy sprawia kłopot, dbanie o sprawność i czystość oświetlenia w naszym samochodzie nabiera szczególnego znaczenia. Bardzo ważne (niezależnie od pory roku) jest również prawidłowe używanie kierunkowskazów.

PRZEDE WSZYSTKIM SPRAWNE ŚWIATŁA

Przy pogorszonej widoczności posiadanie sprawnego i czystego oświetlenia samochodu to nie tylko obowiązek kierowcy, lecz także podstawa bezpiecznej jazdy. Ważne jest, aby regularnie samodzielnie sprawdzać, czy wszystkie światła w samochodzie działają. O ile kierowca dość łatwo może zauważyć, że w jego aucie nie pali się światło mijania, o tyle w przypadku na przykład kierunkowskazów, czy świateł hamowania (tzw. świateł stop) możemy jeździć przez jakiś czas, nie zdając sobie sprawy z awarii.

Warto zadbać o prawidłowe ustawienie świateł, najlepiej w zaufanym serwisie. Nie mogą one świecić ani za nisko, ani zbyt wysoko, oślepiając innych uczestników ruchu. Muszą mieć też odpowiedni zasięg i prawidłowo oświetlać drogę przed nami. Koniecznie dopilnujmy, aby nie wyruszać z zabrudzonymi światłami. To znacznie ogranicza widoczność, co nie służy bezpieczeństwu jazdy. Pamiętajmy, że jazda bez sprawnego oświetlenia może skutkować otrzymaniem mandatu, punktami karnymi i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego – przypomina Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Zobacz także: Nowe Renault Austral, Arkana, Megane. Jak powstają nazwy samochodów Renault?

JAK UŻYWAĆ ŚWIATEŁ PODCZAS MGŁY

Wielu kierowców ma wątpliwości, z jakich świateł korzystać podczas jazdy we mgle. Tylne światła przeciwmgłowe należy włączyć dopiero przy spadku widoczności poniżej 50 metrów i wyłączyć, gdy się ona poprawi. To ważne, ponieważ tylne światła przeciwmgłowe włączone, gdy nie ma takiej potrzeby, czyli przy normalnej przejrzystości powietrza lub tylko przy lekkiej mgle, mogą oślepiać kierowców jadących za nami oraz sprawić, że światła stopu staną się gorzej widoczne.

Podobnie jest z przednimi światłami przeciwmgłowymi, których nie wolno używać niezgodnie z ich przeznaczeniem, gdyż może to grozić oślepieniem kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Podczas mgły nie włączajmy także tzw. długich świateł, które tylko podświetlą mgłę, co pogorszy widoczność.

Zobacz także: Oto najdroższa nowa Dacia Duster z dieslem: Extreme 1.5 dCi 110 KM. Ile kosztuje? Grudzień 2021

WŁĄCZAJ KIERUNKOWSKAZ WTEDY, KIEDY TRZEBA

Prawdopodobnie każdy kierowca doświadczył kiedyś sytuacji, gdy osoba jadąca przed nami na sąsiednim pasie zajechała mu nagle drogę bez zasygnalizowania wcześniej tego manewru. Nieprawidłowe używanie kierunkowskazów lub nieużywanie ich, gdy to konieczne, bywa przyczyną poważnego zagrożenia na drodze. Tymczasem za pomocą kierunkowskazów możemy zakomunikować innym uczestnikom ruchu nasze zamiary co do zmiany kierunku ruchu. Nie wszyscy kierowcy potrafią to zrobić w bezpieczny sposób, czyli we właściwym momencie.

Często nie uświadamiamy sobie, że zbyt późne czy zbyt wczesne zasygnalizowanie chęci wykonania manewru może stwarzać ryzyko wypadku. Gdy włączamy kierunkowskaz za późno, inni kierujący nie mają czasu, aby odpowiednio zareagować, na przykład zwolnić. Z kolei za wczesne sygnalizowanie zamierzonego manewru może zmylić innych uczestników ruchu. Pamiętajmy, aby zawsze sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu i wyłączać kierunkowskaz niezwłocznie po wykonaniu manewru.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij34Tweet22Udostepnij6
Poprzedni

Nowy Nissan Townstar wchodzi na rynek francuski. Kiedy w Polsce?

Następny

Dacia Spring w finale konkursu na Samochód Roku 2022 w Szwajcarii

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Spring w finale konkursu na Samochód Roku 2022 w Szwajcarii

Nowy Fiat Scudo 2022

Nowy Fiat Scudo (2022). Nadchodzi kolejny bliźniak Peugeot Expert

Citroen My Ami Buggy Concept

Nowy Citroën My Ami Buggy Concept. Mały elektryk w wersji terenowej

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.