sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Wavecamper Trafic 2.0 dCi 170 KM EDC 2021: 10 genialnych pomysłów na to jak zbudować dobrego kampera.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-08-22
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 18 minut
1.7k 127
2
1.6k
UDOSTĘPNIEŃ
5.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Renault Trafic 2.0 dCi to dobry wybór i nie bez powodu. Mocny diesel, oszczędny i niezawodny, praktyczne wnętrze i wysoki komfort jazdy. To także pomysł na nadwozie, na którym można zaprojektować i zbudować kampera. Wzorujcie się na Wavecamperze – to przemyślany samochód.

Zanim przejedziemy do najciekawszych rozwiązań, warto wspomnieć o samej koncepcji. Renault Trafić L2 H1 to wydłużona wersja popularnego osobowego modelu, który doskonale nadaje się do takiej przebudowy. Standardowe wymiary na wysokość i lekkie wydłużenie dają duże możliwości zabudowy a jednocześnie pozwalają sprawnie się takim autem przemieszczać i wjeżdżać nawet na parkingi kryte centrów handlowych. Wavecamper zaprojektował do Trafica bardzo funkcjonalne i wygodne wnętrze, które pozwala spać nawet czterem osobom. Są tutaj dwa duże łóżka, kuchenka a nawet prysznic, chociaż ten ostatni znajduje się akurat poza kamperem.

Myśląc o budowie swojego kampera warto wzorować się na najlepszych. Wavecamper Renault Trafic na pewno do takich należy. Jest szybki, wygodny i oszczędny a jednocześnie bardzo przemyślany.  A jeśli nie macie pomysłu jak to zrobić samodzielnie, to można kupić gotowy samochód od Wavecamper i cieszyć się bardzo dobrą funkcjonalnością.

Pomysł 1 – łóżko na dachu

Projektanci Wavecampera doszli do wniosku, że dach samochodu należy wykorzystać. Na dachu zamocowano coś w rodzaju wygodnie otwieranego namiotu z bardzo wygodnym i ogromnym wręcz materacem. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego rozwiązania, ale okazało się, że to najwygodniejsze miejsce do przebywania w całym kamperze. Powierzchnia tego łóżka jest tak duża, że zmieszczą się tu nawet trzy dorosłe osoby a jego odporność na deszcz i świetna wentylacja pozwalają tu przebywać nawet w czasie ulewy. Rozwiązanie, które wybrał Wavecamper bardzo łatwo się unosi – wystarczy odpiąć zabezpieczenia nad głową kierowcy i pasażera i popchnąć całość w górę. Uniesie się wtedy na teleskopowych siłownikach. Namiot ma okna i siatkę przeciwko owadom.

W specyfikacji znajdziemy opis dachu: „Dach sypialny firmy SCA dedykowany do Renault Trafic z dodatkową izolacją pokrywy dachowej, opuszczanym komfortowym łóżkiem z systemem FROLI o wymiarach 230cm x 120cm. Ściany boczne i frontowa wyposażone w zamykane okna z moskitierami (2 szt.) oraz nieprzemakającą folią (1 szt.). Wysokość pojazdu ze złożonym dachem 200cm. Dach w kolorze białym.”

Warto jeszcze raz podkreślić, że w środku jest gigantyczna ilość miejsca i dla dwóch osób będzie to łoże królewskie. Sprytnie rozwiązano amortyzację materaca, która zrobiona jest z niedużych  sprężynujących elementów z tworzywa. Przez to materac tutaj jest ekstremalnie wygodny i śpi się tutaj rewelacyjnie. Żadne komary nie wlecą, bo w oknach jest siatka. Dzięki dobrej wentylacji w czasie deszczu nie zachodzi zjawisko kondensacji pary wodnej.

Pomysł 2 – złącza USB dosłownie wszędzie

Druga bardzo pomysłowa rzecz w Wavecamperze to występowanie dużej ilości złącz USB. Na górze znalazły się po lewej stronie z przodu auta, można tam bez problemu podłączyć dwa telefony lub inne urządzenia, które potrzebują takiego zasilania. W ciągu dnia panel PV ładuje akumulator, który później zasila całe auto. Akumulator ładowany jest też w czasie jazdy.

Pomysł 3 – nieduża, wąska kuchnia ze wszystkim co niezbędne

Czysto, estetycznie i wygodnie

Po wejściu do Wavecampera rzuca się w oczy ładna, estetyczna zabudowa wnętrza. Jest ona umieszczona w taki sposób, że umieszczono ją pod lewą ścianą pojazdu, co znakomicie uporządkowuje przestrzeń. Ma wszystko o niezbędne: zlew, kuchenka gazowa, szuflady, półeczki, szafki a nawet niedużą lodówkę.

Wavecamper oferuje dwa łóżka. Oba są bardzo wygodne. Toaleta turystyczna

Kuchnia i szafki w Wavecamperze są wykonane z największą dbałością o szczegóły. Dobrej jakości materiały, nic nie trzeszczy, nic nie puka. Instalacja wodna wykorzystuje przenośne zbiorniki, dzięki czemu ich napełnienie i wymiana jest trywialna i nie wymaga żadnych specjalnych złącz. Można iść ze zbiornikiem do łazienki np. na stacji benzynowej i napełnić go wodą a zużytą wodę wylać do toalety.

Wysokiej jakości materiały do podstawa. W kamperze ma być cicho w czasie jazdy!

Pomysł 4 – skuteczna izolacja termiczna

Budując kampera trzeba go termicznie zaizolować i nie chodzi tylko o zimno, ale również o izolację przed ciepłem. Do tego celu warto wykorzystać na przykład płyty PiR, które już przy 2 cm grubości oferują parametry porównywalne z 4-5 centymetrami styropianu. Materiał typu PIR to technologia dosłownie kosmiczna, lekka, odporna na nasiąkanie, wygodna w obróbce, nic się nie sypie.

Gruby lekki materiał izoluje od ciekawskich oczu, ciepła i chłodu

Wavecamper jest zaizolowany od strony ścian i podłogi a na wszystkie szyby przewidziano też specjalne maty z materiału i aluminium, które doskonale odbijają słońce, izolują od ciepła i chłodu, a jednocześnie zapewniają dużo prywatności. W zabudowie zmieściło się też miejsce na nieduży stół dla dwóch osób.

Pomysł 5 – odwracane fotele

Oba fotele się odwracają

Odwracane fotele to na tej przestrzeni prawdziwe udogodnienie, które ułatwia np. jedzenie posiłków. Są przy tym wygodne i łatwe w czyszczeniu. Warto mieć takie odwracane fotele we własnym kamperze.

Pomysł 6 – szyny montażowe w podłodze

Modułowe wnętrze z szynami montażowymi

Miejsce w kamperze jest na wagę złota a modułowa przestrzeń to najlepszy pomysł, jaki można zrobić. Wavecamper ma drewnianą podłogę ze zintegrowanymi szynami montażowymi. System jest bardzo dobrze zaprojektowany – można mieć tu fotele ale też inne elementy – np. mocowanie dla rowerów czy stolika.

Fotele mają mocowanie ISOFIX, co będzie istotne dla rodzin z małymi dziećmi. W tym wnętrzu można ich zamontować nawet więcej – bez problemu zmieszczą się cztery.

Pomysł 7 – markiza

Markiza, w tym przypadku ręczna, to po prostu daszek ze specjalnego, bardzo odpornego materiału, który montuje się w specjalnej belce na krawędzi pojazdu. Pozwala ustawić obok samochodu stolik i krzesła, wygodnie zagospodarować dodatkową, zewnętrzną przestrzeń. Markizą tego typu jest wyjątkowo odporna na warunki pogodowe, w naszym przypadku przeżyła nawałnicę nad jeziorem.

I po burzy – nawałnica w nocy nie zrobiła na markizie żadnego wrażenia. Materiał jest bardzo solidny

Pomysł 8 – drugie rozkładane łóżko

W Wavecamperze mogą spać cztery osoby. Dlatego producent zdecydował się umieścić specjalne składane łóżko z materacami. Zajmuje niewiele miejsca a pod nim znajduje się wygodna przestrzeń bagażowa. Przy łóżku kolejny fajny pomysł – oprócz gniazd USB zasuwana roleta z trzema półkami, niezwykle przydatne do trzymania tam drobiazgów typu telefon czy latarki.

Pomysł 9 – toaleta i prysznic? Poza samochodem

W małych przestrzeniach trudno jest zmieścić wszystkie potrzebne rzeczy. Producent zdecydował się wyposażyć Wavecampera w toaletę turystyczną, kompaktowe urządzenie, który można wymieść z samochodu by skorzystać. Prysznic jest możliwy, ale tylko na zewnątrz. Na tylnej części auta, po podniesieniu klapy, znajduje się odpowiednia złączka. Proste i genialne. Do klapy można dokupić odpowiednie zasłonki, które utworzą małą łazienkę. Woda nie jest ogrzewana!

Plusem takiego rozwiązania jest bardzo funkcjonalna przestrzeń w środku, bez upychania wszystkiego.

Pomysł 10 – gniazdko 230V na zewnątrz

Podłączenie zasilania na kempingu z sieci 230 V jest niezbędne, jeśli chcemy gdzieś zostać na dłużej i korzystać z energochłonnych urządzeń. Jednak złącze 230 V przyda się też na zewnątrz kampera – tutaj kabel ma od razu w sobie gniazdko, z którego możemy zasilać urządzenia na zewnątrz, np. router czy zasilacz laptopa, albo elektryczny grill. Proste i wygodne, warto o tych drobiazgach pamiętać.

Podsumowanie

Wavecamper to dobry pomysł na wakacje kamperem, mocno niezależne od infrastruktury. Na dachu jest panel fotowoltaiczny, który zapewni zasilanie i ładowanie akumulatora. W środku tylko to co niezbędne i dla dwóch osób będzie tu jak w raju. U góry łóżko, które rozkłada się w kilka minut, na dole spora przestrzeń na przykład do pracy.

Są wszystkie niezbędne dodatki, takie jak wentylacja, ogrzewanie, moskitiery i inne elementy uprzyjemniające czy ułatwiające funkcjonowanie. W zasadzie brakuje tylko klimatyzacji, która w upalne dni byłaby zapewne wybawieniem. Konstrukcja Wavecampera jest przemyślana i sensowna.

Są oczywiście pewne minusy przyjętych rozwiązań: na przykład otwierany dach generuje nieco większy szum powietrza w czasie jazdy a zewnętrzna toaleta wymaga przyzwyczajenia. Prysznic nie ma ogrzewanej wody (to można łatwo zmienić) a w czasie ulewy górne łóżko nie jest zbyt skutecznie wentylowane, bo trzeba zamknąć siatki okienne. Zimą używanie namiotu u góry raczej się nie sprawdzi. Ale przez większość roku Wavecamperem (lub czymś zainspirowanym przez tą konstrukcję) można podróżować.

Trzy elementy, które mi się najbardziej w tym kamperze podobały to bardzo wygodne łóżko dachowe, świetna jakość zabudowy oraz fakt, że samochód ten nie ma typowego wyglądu kampera, tylko wprawne oko dostrzeże nieco nietypowy dach.

Dwa tygodnie z tym kamperem minęły bardzo szybko i chętnie do niego wrócimy. To już jesienią!

Cennik Wavecamper

Samochód w wersji bazowej kosztuje 240.152 zł brutto.

  • Cennik Wavecamper 2021 (pdf)

 

Specyfikacja Wavecamper COMFORT na bazie Renault Trafic L2 H1

ZABUDOWA Wavecamper COMFORT na bazie Renault Trafic L2 H1
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE / OPCJE – ZABUDOWY
IZOLACJA I WYKOŃCZENIE PRZESTRZENI ZABUDOWY
Izolacja przestrzeni zabudowy S
Wykończenie tapicerskie ścian S
DACH SYPIALNY I ŁÓŻKO GÓRNE
Dach sypialny firmy SCA dedykowany do Renault Trafic z dodatkową izolacją pokrywy dachowej, opuszczanym komfortowym łóżkiem z systemem FROLI o wymiarach 230cm x 120cm. Boczne ściany i frontowa wyposażone w zamykane okna z moskitierami (2 szt.) oraz nieprzemakającą folią (1 szt.). Wysokość pojazdu ze złożonym dachem 200cm. Dach w kolorze białym S
Malowanie dachu sypialnego w kolor pojazdu (kolor biały bez dopłaty) O
OKNA
Okna boczne + okno w tylnej klapie przyciemnione (folia czarna 90%) S
Zasłony okien bocznych + okna w tylnej klapie (kolor szary) S
Termomaty na szyby w kabinie kierowcy z przyssawkami S
Termomaty magnetyczne na szyby w kabinie kierowcy O
PODŁOGA
Podłoga z właściwościami izolacyjnymi w stylu jachtowym plus wykończenie krawędzi listwami S
System dwóch podwójnych szyn na całej długości podłogi do montażu siedzeń oraz innych przedmiotów S
Zaślepki w szyny w części bagażnikowej S
Zaślepki w szyny w części mieszkalnej O
SIEDZENIA
Obrotnica fotela kierowcy S
Obrotnica fotela pasażera S
Fotel w systemie szynowym z możliwością przesuwu na postoju, zintegrowanym pasem bezpieczeństwa 3-punktowym z podłokietnikiem po prawej stronie, składanym i regulowanym oparciem, zagłówkiem oraz ISOFIX. Możliwość użycia tyłem do kierunku jazdy. (pojazd 3-osobowy) S
Fotel w systemie szynowym z możliwością przesuwu na postoju, zintegrowanym pasem bezpieczeństwa 3-punktowym z podłokietnikiem po prawej stronie, składanym i regulowanym oparciem, zagłówkiem oraz ISOFIX. Możliwość użycia tyłem do kierunku jazdy. (pojazd 4-osobowy) S
Dodatkowy 3-ci fotel w systemie szynowym z możliwością przesuwu na postoju, zintegrowanym pasem bezpieczeństwa 3-punktowym z podłokietnikiem po prawej stronie, składanym i regulowanym oparciem, zagłówkiem oraz ISOFIX. Rejestracja jako pojazd 5-cio osobowy O
Dodatkowy 4-ty fotel w systemie szynowym z możliwością przesuwu na postoju, zintegrowanym pasem bezpieczeństwa 3-punktowym z podłokietnikiem po prawej stronie, składanym i regulowanym oparciem, zagłówkiem oraz ISOFIX. Rejestracja jako pojazd 6-cio osobowy* O
ŁÓŻKO DOLNE
Łóżko dolne o wymiarach 200cm x 125cm z możliwością szybkiego demontażu celem dodatnia dodatkowych siedzeń lub przewozu większych gabarytów. Łóżko funkcjonujące niezależnie od umiejscowionych foteli w systemie szynowym S
KUCHNIA
Instalacja gazowa przystosowana do butli gazowych 1,7 kg wraz ze zlewozmywakiem Dometic z dwoma palnikami i pokrywą szklaną. S
Instalacja gazowa pod butlę 2.8KG** i zaworem bezpieczeństwa zlokalizowaną w tylnej części zabudowy (zasilanie z butli tylko kuchenki) S
Zlew firmy Dometic ze składanym kranem i szklaną pokrywą S
Lodówka kompresorowa (12V) firmy Dometic z mini zamrażalnikiem. Zapewnia optymalne chłodzenie nawet przy bardzo wysokich temperaturach wewnątrz pojazdu. Pojemność około 39L, w tym mini zamrażalnik około 5L S
Zabudowa meblowa z lekkiej sklejki 15mm S
Blat kuchenny z wolną powierzchnią do pracy S
Składany stolik z możliwością zakotwiczenia na dowolnej długości kuchni S
Szuflada na sztućce i drobne przedmioty nad lodówką S
Szuflada na naczynia pod zlewem S
Szafka w miejscem na przybory kuchenne S
Półka pod blatem na podręczne przedmioty i żywność S
Dolna szafka na produkty spożywcze S
INSTALACJA ELEKTRYCZNA I OŚWIETLENIE
Dodatkowy akumulator AGM o pojemności 90Ah, zasilający odbiorniki zlokalizowane w zabudowie (gniazdka 12V i USB, lodówkę, pompę wody, oświetlenie LED, ogrzewanie postojowe, opcjonalną przetwornicę i inne). Ładowanie akumulatora podczas jazdy, po podpięciu do zewnętrznego gniazda 230V oraz przy pomocy opcjonalnej instalacji solarnej S
Wskaźnik poziomu naładowania dodatkowego akumulatora przy pomocji aplikacji w telefonie komórkowym*** S
Gniazdo 12V na panelu centralnym S
Podwójne gniazdo USB (2 x 2,1A) na panelu centralnym S
Podwójne gniazdo USB (2 x 2,1A) w dachu sypialnym S
Podwójne gniazdo USB (2 x 2,1A) w tylnej prawej części zabudowy S
Ładowarka indukcyjna do telefonu komórkowego w półce w panelu centralnym S
Gniazdo 230V na panelu centralnym**** S
Listwy LED umieszczone po lewej i prawej stronie części mieszkalnej S
Elastyczna lampka z możliwością użycia w dowolnym gniazdku USB S
Mini latarka z funkcją ładowania w gniazdku 12V z mocowaniem przy panelu centralnym S
Fabryczne oświetlenie zasilane z akumulatora silnikowego zlokalizowane w bocznej i tylnej części pojazdu. Z możliwością włączenia/wyłączenia/załączenia po otwarciu drzwi lub tylnej klapy S
Oświetlenie LED w bagażniku S
Instalacja solarna z ultra cienkim panelem 100Wp i monitorem LCD informującym o podstawowych funkcjach ładowania oraz o stanie dodatkowego akumulatora. Ładowanie akumulatora w zabudowie oraz wsparcie dla akumulatora silnikowego S
Dopłata do powiększonego panela solarnego (160W) O
Dodatkowe gniazdo 230V zlokalizowane na prawej ścianie wraz z przetwornicą 600W/1200W O
OGRZEWANIE POSTOJOWE
Niezależne ogrzewanie postojowe Diesel Eberspächer montowane pod pojazdem ze sterowaniem cyfrowym i możliwością programowania S
INSTALACJA WODNA / PRYSZNIC / TOALETA
Zbiornik na czystą wodę o pojemnosci 19L w formie przenośnego kanistra S
Zbiornik na szarą wodę o pojemnosci 19L w formie przenośnego kanistra S
Prysznic zewnętrzny z uchwytem na słuchawkę w tylnej klapie S
Toaleta turystyczna zlokalizowana w dolnej szafce w przestrzeni mieszkalnej z dostępem także w nocy przy rozłożonym łóżku O
ZABUDOWA MEBLOWA
Zabudowa meblowa z lekkiej sklejki 15mm z dużą szafą na ubrania zamykaną przy pomocy rolety. Liczne szafki, schowki, półki S
Kolorystyka mebli GRAFIT/ORZECH
Kolorystyka mebli BIAŁY/ORZECH
STOLIK ZEWNĘTRZNY
Funkcja użycia standardowego stolika na zewnątrz pojazdu S
MARKIZY / PRZEDSIONKI / NAMIOTY
Markiza Fiamma F35 PRO (rozwijana ręcznie) długość kasety 270cm kolor obudowy czarny O
Markiza Fiamma F45S (rozwijana przy pomocy korby) długość kasety 260cm kolor obudowy czarny O
Ścianki boczne i frontowe do markiz O
Przedsionek do markiz O
Namiot nakładany na tylną klapę O
BAGAŻNIKI ROWEROWE
Bagażnik rowerowy mocowany na tylną klapę (standard na 2 rowery) O
Rozszerzenie bagażnika rowerowego (3 rowery) O
Rozszerzenie bagażnika rowerowego (4 rowery) O
Bagażnik rowerowy mocowany na hak O
FELGI
Felgi aluminiowe 16 cali wraz z oponami O
Felgi aluminiowe 17 cali wraz z oponami O

Dziękujemy firmie Renault Polska za użyczenie samochodu do testów. Listę dealerów można znaleźć tutaj.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTrafic
Udostepnij621Tweet388Udostepnij109
Poprzedni

Ile kosztuje nowy Citroën C4 po ostatniej podwyżce?

Następny

Citroen Citroën i Cactus M: dwa niezwykłe samochody

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroen Citroën i Cactus M: dwa niezwykłe samochody

Masz Citroëna DS lub CX z wtryskiem paliwa? 19 września Bosch Service bezpłatnie zdiagnozuje Ci auto na Youngtimer Party

Luksusowy zegarek B.R.M. w samochodach DS Automobiles

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Slawo - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Teddi - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.