Ile kilometrów potrafi przejechać nowe Renault Megane E-Tech na jednym ładowaniu? Portal motoryzacyjny L’automobiles Magazine przetestował francuskiego elektryka w mieście i na trasie. Jaki wynik?
Wartości zużycia paliwa oraz energii elektrycznej, a co za tym idzie także zasięg zazwyczaj różnią się od wartości katalogowych i zależą od prędkości, stylu jazdy kierowcy, czy warunków atmosferycznych. Według cyklu WLTP nowe Megane E-Tech Electric jest w stanie pokonać do 450 km bez konieczności ładowania. Czy faktycznie? Dziennikarze portalu motoryzacyjnego L’automobile Magazine zmierzyli autonomię egzemplarza z akumulatorem o pojemności 60 kWh w różnych cyklach jazdy.
Zgodnie z pomiarami francuskiego magazynu, podczas jazdy miejskiej, Renault Megane E-Tech Electric pokonał 356 km. Jest to porównywalny wynik, jaki L’automobile Magazine uzyskał w teście Renault Zoe z akumulatorem o pojemności 52 kWh. Nowe Renault nadrabia w trasie, ponieważ apetyt na energię jest tylko nieznacznie wyższy od cyklu miejskiego. Autonomia wyniosła 342 km, co daje przewagę nad możliwościami Zoe o 10%. Jest to atut dla kierowców, którzy codziennie dojeżdżają do pracy spoza miasta. Na autostradzie zasięg spadł do 245 km.
Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric zdobywa 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Średnie zużycie energii Renault Megane E-Tech Electric wyniosło średnio 19,5 kWh/100km, czyli mniej niż w teście Renault Zoe (21,9 kWh/100km), Volkswagen I.D. 3 (20,6 kWh/100km), ale więcej od Tesli Modelu 3 (18,7 kWh/100 km) i Hyundaia Kony Electric (16,4 kWh/100 km).
Renault Megane E-Tech testowaliśmy również w naszej redakcji. Samochód pokonał trasę dookoła Polski, co udało nam się zrealizować w ciągu 44 godzin. Średni wynik wyniósł 17,3 kWh/100 km, co daje 350 kilometrów autonomii. O kosztach jazdy elektrycznym Megane pisaliśmy bliżej w osobnym artykule, który znajdziecie tutaj.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze