Nowa Dacia Duster w wersji TCe 130 KM została przetestowana w Niemczech na autostradzie. Jakie opinie uzyskał ten samochód w oczach niemieckiego testującego?
„Duster to coś więcej niż budżetowy SUV. Jego wygląd zewnętrzny przyciąga teraz klientów, którzy szukają czegoś więcej niż tylko niskiej ceny” – podkreśla Thomas, tester z kanału Autogefühl. Dacia Duster przeszła zauważalną metamorfozę stylistyczną. Nowe logo marki oraz światła LED nadają mu bardziej nowoczesny wygląd, a elementy takie jak 22-centymetrowy prześwit i kąt natarcia wynoszący 31 stopni sugerują, że to samochód gotowy na wyzwania off-roadowe.
Wnętrze pozostaje wierne filozofii marki – prostota i funkcjonalność. W testowanej wersji Extreme znajdziemy fotele pokryte materiałem przypominającym neopren, co czyni je łatwymi do utrzymania w czystości. Jednak brak bardziej przewiewnych opcji siedzeń może być problematyczny w letnie dni. „Plastiki są twarde, ale solidne. W tej cenie trudno oczekiwać materiałów premium, ale wszystko jest zaprojektowane z myślą o praktyczności” – zauważa Thomas.
Pod maską testowanego Dustera znajduje się 1.2-litrowy silnik TCe o mocy 130 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 11 sekund, a maksymalna prędkość wynosi fabrycznie 180 km/h. Na niemieckiej autostradzie Autobahn Duster osiągnął dokładnie tę wartość, zachowując zaskakującą stabilność przy wysokich prędkościach. „Hałas wiatru staje się wyraźnie słyszalny przy 120 km/h, co jest typowe dla pojazdów o terenowym charakterze”– zauważa testujący. Pomimo tego, pojazd dobrze radzi sobie z wiatrem bocznym i zapewnia pewność prowadzenia nawet przy maksymalnej prędkości. Podczas testów średnie zużycie paliwa wyniosło średnio 6,5 l/100 km.
Test: Nowa Dacia Duster 1.2 TCe 130 Journey ma zadatki na hit! Jeździliśmy po polskich drogach
Co ciekawe, jego zdaniem ten silnik daje dużo większą przyjemność z jazdy i kontrolę nad samochodem, niż wersja Full Hybrid.
Prześwit wynoszący 22 cm, system Hill Descent Control oraz wysoki kąt zejścia czynią go zdolnym do pokonywania trudnych tras. „To nie jest typowy SUV dla miasta. Duster naprawdę potrafi poradzić sobie w terenie, co wyróżnia go w swoim przedziale cenowym” – dodaje Thomas.
Plusy:
- Atrakcyjna cena, szczególnie w podstawowych wersjach.
- Duże możliwości off-roadowe.
- Przestronne wnętrze jak na kompaktowe rozmiary.
- Umiarkowane zużycie paliwa.
- Stabilność prowadzenia nawet przy wysokich prędkościach.
Minusy:
- Hałas wiatru przy wyższych prędkościach.
- Twarde plastiki w kabinie.
- Brak bardziej dynamicznych opcji silnikowych.
- Ograniczone zaawansowane systemy wspomagania kierowcy – brak tempomatu aktywnego
Najnowsze komentarze