Jaka przyszłość marki Dacia? Nowe Sandero, Logan i napęd hybrydowy

16 119

Jaka przyszłość czeka markę Dacia? Po sukcesie, jaki odniósł Duster, w planach jest odnowienie pozostałych pozycji w gamie, czyli modeli: Sandero, Logan, Dokker i Lodgy. Do oferty trafi także napęd hybrydowy.

Po udanym debiucie Dacii Duster, rumuński producent w tym roku odrobinę zwolnił tempo. Na salonie samochodowym w Genewie, marka nie zaprezentowała żadnej dużej nowości. Można było podziwiać jedynie limitowaną serię Techroad. Co więcej, Dacia zamierza ominąć kolejną czołową imprezę motoryzacyjną w Europie, jaką są targi we Frankfurcie. W roku 2019 Dacia skupiła się na aktualizacji gamy silników. W ofercie modelu Duster pojawiła się jednostka 1.3 TCe o mocy 130 i 150 KM, a także wersja z LPG. W przyszłym roku marka wymieni także motor 1.6 Sce na silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM. Rok 2020 to z kolei wysyp nowych modeli.

Marc Suss, w wywiadzie dla francuskiego magazynu Largus, informuje, że „cykl życia produktów Dacii wynosi od 7 do 8 lat”. Zgodnie z tą informacją, w pierwszej kolejności doczekamy się odnowienia modelu Lodgdy i Dokker, które zadebiutowały w pierwszej połowie 2012 roku. W następnej kolejności zadebiutuje Sandero i Logan, czyli najprawdopodobniej jesienią 2020 roku. Nowa generacja Dacii Sandero powstanie na tej samej platformie, co Renault Clio V i spodziewamy się dużych zmian przede wszystkim w rodzaju wykorzystanych materiałów, wykończeniu i wyposażeniu wnętrza.

Renault Clio będzie oferowane z napędem hybrydowym e-Tech, a hybrydyzacja nie ominie także marki Dacia. Wszytko ze względu na bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji CO2 na nadchodzące lata. Marc Suss wspomniał w rozmowie z magazynem Largus, że pojazdy hybrydowe i elektryczne będą stanowiły w roku 2025 15% produkcji i 30% do 2030. Zmiany będą dla Dacii poważnym wyzwaniem, zwłaszcza w kwestii utrzymania atrakcyjnych cen pojazdów.

Źródło: Largus.fr

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
Kaczorco To ma Być ? Fakt czy Pudelek ?PeszekPawełPaweł Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Czyli wynika z tego, że silnik 1,6sce nie będzie w stanie spełnić normy euro 6D obowiązkowej ( najpóźniej) od stycznia 2021. Do lodgy będą musieli wrzucić 1,3 tce bo 1,0 tce jest zbyt słaby. Ciekawe co z loganem mcv?

Kaczor
Gość
Kaczor

Bez kombinowania przy sofcie 1.6 Sce juz nie spełnia obecnej normy emisji spalin. Dlatego gmeraja i przyzwoity silnik z nissana Q. 1.6 w Dusterze zachowuje sie inaczej- jest słabszy i ma wahania mocy gdy jest zimny.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Reno już od dawna ma problem ze stabilnością pracy benzynowych silników 1,6. U mnie (1,6 k4m 112KM) szarpie na jałowym i robi kangurki – olewam bo ten typ tak ma na obrotach jałowych- czyli na jedynce bez gazu w korku . Nie, żadna jakakolwiek regulacja nie działa. To taki francuski ficzer…

Osoba
Gość
Osoba

Nowe Sandero miało być kompaktem chyba, więc na podłodze Megane raczej.

Kruger
Gość
Kruger

Nowe Sandero ma być pozycjonowane między B a C czyli powiększony miejski. Płyta podłogowa bedzie więc z Clio.

Jakman
Gość
Jakman

Póki co temat Nowe Sandero przypomina legendy o Yetti. Raz ma być kompaktem, raz na płycie Clio (może ma być to taki „kompakt” jak C4 Cactus). Teraz się okazuje, że jednak wcześniej ma być Lodgy. Reasumując, trzeba poczekać.

Mateusz
Gość
Mateusz

Dostawcza Dacia na bazie Trafica zrobiłaby taki szum na rynku jak swojego czasu Duster.
Pierwszy bym poszedł do salonu.

Paweł
Gość
Paweł

Nie bo wygryzie trafica jak dokker zrobił z kangoo

FRACEK
Gość
FRACEK

No to Dacia pomału zniknie z dróg

Piotrek
Gość
Piotrek

Niby dlaczego na zniknąć ?
Przecież w 2025 hybryda to będzie tanie i powszechne auto dla mas. Dopłata szacuje że 5000

Peszek
Gość
Peszek

Ostatnio jakiś redaktor narzekał na hybrydowe toyoty, że takie twarde. Ciekawe co powie o hybrydowej daćce.
Poza tym większość klientów z chęcią zobaczyłaby jakikolwiek automat w gamie modelowej niż hybrydę.

Paweł
Gość
Paweł

Nie bo wygryzie trafica jak dokker zrobił z kangoo

nie ekspert
Gość
nie ekspert

Jednego nie rozumiem , zamieniono wolnossacy silnik 1.2 na słabszy ( -10 % momentu obr.) wolnossący 1.0 w loganach w tej samej cenie , niby w imię ekologi . Ale dlaczego w renault clio jest obok turbo 0.9 tce 90km , tańszy o 2500 zł 0.9 tce 75 km ? który to ma 75 koni jak wolnossący 1.0 ale wysoki moment obrotowy 120 Nm. Taki silnik przydałby się w logan mcv aby był trochę mocniejszy za cenę poniżej 45 tyś w wersji z klimą . Przypuszczalnie nie dowiem się , bo tu na forum przeważnie piszą laicy i konkurencja innych… Czytaj więcej »

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

To proste. Silnik 1,0 sce miał niższą emisję co2 dla tego silnika co obniża emisję dla całej marki i grupy. Nie został wrzucony do od sandero do mcv bo stanowią te auta konkurencję dla clio; fabryka ma określone możliwości produkcyjne czyli i priorytety. zobaczymy co będzie we wrześniu z silnikami benzynowymi w daciach. Dla mcv byłby dobry silnik z mocą 120KM.

co To ma Być ? Fakt czy Pudelek ?
Gość
co To ma Być ? Fakt czy Pudelek ?

Czyli podsumujmy te plotki – nowe Sandero „miało się ukazać” już na początku 2019 roku, potem było „zapowiadane” na przełom 2019/2020, a niniejszym dowiadujemy się, że ma być dostępne „najprawdopodobniej” jesienią 2020…… chyba kupię obecną wersję bo jak tak dalej pójdzie to nie dożyję.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Albo poczekaj do jesieni bo wchodzi norma euro6 d temp. Chyba, że reno zawali produkcję benzynowych siników do clio 5 to skończy się wycofaniem benzynowych sandero i loganów z oferty na rynku EU. To reno więc wszystko jest możliwe… A takie PSA już homologuje niektóre nowe modele na normę euro 6d która wchodzi za 2 lata.