Dacia jest marką, która koncentruje się na dostarczaniu samochodów o najlepszym stosunku możliwości do ceny. Najmocniejszy silnik w Dacii Duster to jednostka 1.6 Full Hybrid o mocy 140 KM. Jednak już niedługo w ofercie pojawi się też 1.8 Full Hybrid o mocy 155 KM, który jest już proponowany pod maską modelki Bigster a producent rozważa także nieco mocniejsze wersje, do 170 KM włącznie. Jak wygląda cała oferta silnikowa?
Dacia to marka znana z oferowania solidnych i przystępnych cenowo samochodów. Ulubiony SUV klientów, model Dacia Duster, cieszy się ogromną popularnością w Europie i Polsce, szczególnie wśród nabywców poszukujących przystępnego cenowo modnego samochodu z niezawodnym napędem na cztery koła. Kluczowym elementem tego modelu, jak i innych pojazdów marki Dacia, są oferowane jednostki napędowe. W artykule przedstawiamy przegląd dostępnych silników, odpowiemy na pytanie, jaki najmocniejszy silnik ma Dacia Duster, oraz omówimy popularan opcej z instalacją LPG.
Skonfiguruj swoją Dacię Duster teraz
Dostępne opcje silnikowe w modelu Dacia Duster
Dacia Duster oferuje szeroką gamę jednostek napędowych, dostosowanych do różnorodnych potrzeb kierowców. W gamie silników znajdziemy zarówno jednostki benzynowe w tym mild hybrid i full hybrid, jak i wersje z fabryczną instalacją LPG. Wszystkie odmiany mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h.

Silniki z fabryczną instalacją LPG w samochodzie Dacia Duster
Jednostka z fabryczną instalacją LPG w Dacii Duster charakteryzuje się niskimi kosztami zakupu oraz stosunkowo niską masą, co przekłada się na niezłą dynamikę jazdy i rozsądne zużycie paliwa w warunkach miejskich.
- ECO-G 100 KM 4×2
Jest to trzycylindrowy silnik o pojemności 999 cm³, generujący moc 100 KM i moment obrotowy 160-170 Nm. Silnik ten jest dostępny w wersji z manualną skrzynią biegów, co czyni go idealnym wyborem dla osób jeżdżących głównie po mieście. Samochód przyspiesza do setki w 13,2 sekundy. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1200 kg.
Silniki benzynowe mild hybrid w samochodzie Dacia Duster
- TCe 130 4×2 lub 4×4
Nowa trzycylindrowa jednostka o pojemności1199 cm³ i mocy 130 KM. Ten silnik oferuje doskonały kompromis między osiągami a oszczędnością paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 230 Nm, co zapewnia dobrą dynamikę nawet przy wyższych prędkościach. Silnik dostępny jest w opcji z napędem na dwa koła lub na wszystkie koła (4×4). Duster w wersji 4×2 przyspiesza z nim do setki w 9,9 sekundy. W wersji 4×4 w 11 sekund. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1500 kg.

Silniki benzynowe full hybrid w samochodzie Dacia Duster
- Full Hybrid 140 4×2 1.6
Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1598 cm³ i mocy 140 KM. Ten silnik jest przeznaczony przede wszystkim do jazdy miejskiej. Maksymalny moment obrotowy wynosi 148-205 Nm, w zależności od trybu napędu. Silnik dostępny jest w opcji z napędem na dwa koła. Pojemność akumulatora wynosi 1,2 kWh co pozwala na jazdę w trybie 100% elektrycznym przez dużą część podróży po mieście. Duster przyspiesza z napędem Full Hybrid do setki w 10,9 sekundy. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem to zaledwie 750 kg.
Zobacz samochody Dacia Duster dostępne od ręki w sieci Dacia
Najmocniejszy silnik w Dacii Duster
Jeśli zastanawiasz się, jaki najmocniejszy silnik ma Dacia Duster, odpowiedź brzmi: Full Hybrid 140. Ta czterocylindrowa jednostka benzynowa o mocy 140 KM, łącząca silnik benzynowy z elektrycznym, zasilanym akumulatorem 1,2 kWh, oferuje przyzwoite osiągi i jest bardzo oszczędna, szczególnie w mieście. Minusem zastosowania napędu Full Hybrid jest jednak niska masa przyczepy z hamulcem, dwa razy niższa niż w przypadku wersji 130 KM.

Jakie silniki pojawią się w Dacii Duster w przyszłości?
W najbliższym roku popularny SUV, Dacia Duster, otrzyma nowe opcje napędu, w tym 4×4 z LPG czy automatem. Będzie też nowy silnik 1.8 Full Hybrid. O szczegółach przeczytasz tutaj – Jakie silniki pojawią się w samochodach Dacia?
Jak wybrać idealny silnik dla swojej Dacii Duster?
Wybór odpowiedniego silnika zależy od indywidualnych potrzeb:
- Jazda miejska: Jeśli planujesz poruszać się głównie po mieście, optymalnym wyborem będzie silnik 1.6 Full Hybrid 140 lub wersja z LPG. Osobom szukającym najniższych kosztów jazdy szczególnie polecany jest ECO-G 100 LPG, który łączy niskie koszty eksploatacji z bezobsługowością – system LPG jest w pełni zintegrowany z elektroniką samochodu.
- Długie trasy: Dla kierowców pokonujących duże dystanse dobrym wyborem może być wersja TCE 130 KM 4×2, która zapewnia dobrą dynamikę. Opcjonalnie Full Hybrid 140 KM, chociaż tutaj najmniej będą widoczne zalety hybrydy.
- Jazda w terenie: Jeśli szukasz SUV-a do jazdy w różnych warunkach terenowych, wybierz jednostkę 1.2 130 KM 4×4 z napędem na cztery koła.
Silniki diesla i Dacia Duster – dCi. Tylko poprzednia generacja (II)
Nowa Dacia Duster III generacji nie oferuje już silników diesla. W poprzedniej generacji były dostępne napędy wysokoprężne, które od lat cieszą się dużym uznaniem wśród kierowców pokonujących długie dystanse, ze względu na niskie spalanie oraz wysoki moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach. Były też bardzo lubiane przez osoby jeżdżące w teren.
Duster II oferował jednostkę Blue dCi 115, o pojemności 1,5 litra, dostępna była w wersji z napędem 4×2 oraz 4×4. Oferowała moc 115 KM i moment obrotowy 260 Nm. Dzięki technologii SCR i zastosowaniu AdBlue spełniała rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6. Dzisiaj jest to oferta dostępna na rynku wtórnym.
Najnowsze komentarze