Luksusowy kompakt DS 4 od DS Automobiles ma najniższą utratę wartości. Z kolei największym spadkiem charakteryzuje się Renault Talisman. Eksperci magazynu L’Argus przygotowali zestawienie blisko dziewięćdziesięciu modeli i określili dla nich spadek wartości po trzech latach.
Bardzo w zestawieniu wypadła marka DS Automobiles. Zajmuje większość miejsc w czołówce. Najmniejszą utratą wartości charakteryzuje się model DS4, nowy luksusowy kompakt. Tuż za nim uplasował się Renault Captur TCe 160, dalej DS3 Crossback 155 oraz DS7 Crossback 180 – ten ostatni samochód jeździ u nas w redakcji.
Na kolejnych miejscach znajdziemy Renault Mégane R.S. i Renault Arkana. Podobną utratą wartości do tych dwóch samochodów ma też Peugeot 308 SW. Wersja kombi jest niezwykle popularna w przypadku tego modelu i ceniona za możliwości przewozowe.
Największą utratę wartości odnotowuje wychodzący z produkcji Renault Talisman.
Utrata wartości po 3 latach – zestawienie
Miejsce |
Marka i model |
Utrata wartości |
1 |
DS 4 1.6 PureTech 180 |
43,70% |
2 |
DS 4 1.6 PureTech 225 |
43,70% |
3 |
DS 4 1.2 PureTech 130 |
44,70% |
4 |
Renault Captur 1.3 TCe 160 |
45,50% |
5 |
DS 4 e-Tense 225 |
45,70% |
6 |
DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155 |
46% |
7 |
DS 7 Crossback 1.6 PureTech 180 |
46% |
8 |
DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 |
46% |
9 |
Renault Captur 1.3 TCe 140 |
46,50% |
10 |
DS 3 Crossback PureTech 130 |
47% |
11 |
DS 7 Crossback 1.2 PureTech 130 |
47% |
12 |
DS 7 Crossback e-Tense 225 |
47% |
13 |
DS 7 Crossback e-Tense 4×4 300 |
47% |
14 |
Renault Mégane R.S. 1.8 TCe 300 |
47,10% |
15 |
Renault Arkana 1.3 TCe 160 |
47,80% |
16 |
Renault Arkana 1.3 TCe 140 |
47,80% |
17 |
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 |
47,90% |
18 |
DS 3 Crossback PureTech 100 |
48% |
19 |
DS 7 Crossback BlueHDi 130 |
48% |
20 |
Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 |
48,50% |
21 |
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 |
48,50% |
22 |
Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 |
48,80% |
23 |
Peugeot 208 1.2 Puretech 100 |
48,90% |
24 |
Peugeot 208 1.2 PureTech 130 |
48,90% |
25 |
Peugeot 308 Hybrid 180 ch |
48,90% |
26 |
Peugeot 308 Hybrid 225 ch |
48,90% |
27 |
Renault Captur 1.6 E-Tech hybride 145 |
49,30% |
28 |
Renault Captur 1.0 TCe 100 GPL |
49,40% |
29 |
Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 |
49,50% |
30 |
Citroën Berlingo* 1.2 PureTech 130 |
49,50% |
31 |
Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 |
49,70% |
32 |
Citroën C3 Aircross 1.2 Puretech 130 |
49,70% |
33 |
DS 4 BlueHDi 130 |
49,70% |
34 |
Renault Clio 1.0 TCe 90 |
50,10% |
35 |
Renault Clio 1.3 TCe 140 |
50,10% |
36 |
Renault Captur 1.0 TCe 90 |
50,30% |
37 |
Peugeot Rifter 1.2 PureTech 110* |
50,50% |
38 |
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 |
50,60% |
39 |
Peugeot 3008 Hybrid 225 |
50,60% |
40 |
Peugeot 3008 Hybrid 4 300 |
50,60% |
41 |
Peugeot 308 1.2 PureTech 110 |
50,60% |
42 |
Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 |
50,60% |
43 |
DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 110 |
51% |
44 |
Renault Clio 1.6 E-Tech hybride 140 |
51% |
45 |
Citroën Berlingo elektryczny |
51,20% |
46 |
Renault Captur 1.6 E-Tech plug-in 160 |
51,30% |
47 |
Citroën C4 1.2 PureTech 155 |
51,40% |
48 |
DS 9 PureTech 225 |
51,40% |
49 |
Citroën C3 1.2 PureTech 110 |
51,50% |
50 |
Peugeot 108 1.0 VTi 72 |
51,50% |
51 |
Renault Twingo 1.0 SCe 65 |
51,50% |
52 |
Citroën C5 Aircross 1.2 PureTech 130 |
51,50% |
53 |
Renault Kangoo 1.3 TCe 130 |
51,50% |
54 |
Citroën C5 Aircross Hybrid 225 |
51,50% |
55 |
DS 3 Crossback e-Tense |
51,70% |
56 |
Peugeot 208 1.2 PureTech 75 |
51,80% |
57 |
Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 |
51,80% |
58 |
Renault Clio 1.0 TCe 100 GPL |
52% |
59 |
Renault Trafic SpaceClass 2.0 dCi 150 |
52,30% |
60 |
Renault Trafic SpaceClass 2.0 dCi 170 |
52,30% |
61 |
Citroën C4 1.2 PureTech 130 |
52,40% |
62 |
Renault Kangoo 1.3 TCe 100 |
52,40% |
63 |
Citroën C1 1.0 VTi 72 |
52,50% |
64 |
Citroën C3 1.2 PureTech 83 |
52,50% |
65 |
Citroën C3 1.5 BlueHDi 100 |
52,50% |
66 |
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 |
52,50% |
67 |
Renault Clio 1.0 SCe 65 |
52,90% |
68 |
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 |
53,40% |
69 |
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 |
53,40% |
70 |
DS 9 Hybrid e-Tense 225 |
53,40% |
71 |
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 100* |
53,50% |
72 |
Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130* |
53,50% |
73 |
Peugeot 508 Hybrid 225 |
55% |
74 |
Peugeot 508 PSE 360 |
55% |
75 |
Peugeot Traveller elektryczny 50 kWh |
55% |
76 |
Peugeot Traveller 2.0 BlueHdi 145 |
55,20% |
77 |
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 180 |
55,20% |
78 |
Peugeot Traveller elektryczny 75 kWh |
55,80% |
79 |
Peugeot Expert 1.5 BlueHDi 120 |
56% |
80 |
Peugeot 508 PureTech 130 |
56,40% |
81 |
Renault Koleos 1.3 TCe 160 |
57,20% |
82 |
Peugeot 508 BlueHDi 130 |
57,30% |
83 |
Renault Koleos 2.0 Blue dCi 185 |
58,10% |
84 |
Renault Espace 2.0 Blue dCi 160 |
63% |
85 |
Renault Espace 2.0 Blue dCi 190 |
63% |
86 |
Renault Talisman 1.3 TCe 160 |
64,80% |
87 |
Renault Talisman 2.0 Blue dCi 160 |
66,60% |
88 |
Renault Talisman 2.0 Blue dCi 190 |
66,60% |
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze