Citroën podaje że zasięg nowego ë-SpaceTourera wynosi 330 km, ale czy dane pokrywają się z rzeczywistymi możliwościami samochodu? Bjørn Nyland, który jest znany z testów aut elektrycznych sprawdził, jak daleko potrafi zajechać van spod znaku szewronów.
W teście wziął udział nowy Citroën e-Spacetourer w wersji M z akumulatorem o pojemności 75 kWh. Zgodnie z założeniami testu, samochód miał jeździć do momentu wyświetlenia na ekranie 0 km lub 0% baterii, ale pojazd przestał pokazywać zasięg, gdy dostępne kilometry spadły poniżej czterech. Na ekranie można zobaczyć wówczas trzy poziome kreski a następnie komunikat alarmujący o konieczności zredukowania prędkości i naładowania baterii.
Nowy Citroën ë-SpaceTourer zaskoczył Bjørn Nylanda. Francuski van okazał się całkiem wydajnym samochodem, zużywając średnio 211 Wh/km, co przekłada się na zasięg 295 km przy jeździe z prędkością 90 km/h. Wartość nie jest bardzo daleka od 330 km uzyskanych w cyklu WLTP, ale wyższe prędkości kurczą autonomię w znaczący sposób. Przy wartości 120 km/h, zużycie energii wzrasta o prawie dwie trzecie do 346 Wh/km kurcząc zasięg e-Spacetourera do 180 km.
Zobacz test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem
Wyniki przy 90 km/h:
- zasięg 295 km
- zużycie energii 211 Wh/km
- wykorzystana pojemność baterii: 62,2 kWh (szacunkowo)
- temperatura 19°C
- 17″ Michelin Primacy 4
Wyniki przy 120 km/h:
- zasięg 180 km (spadek o 39%)
- zużycie energii 346 Wh/km (wzrost o 64%)
- wykorzystana pojemność baterii: 62,2 kWh (szacunkowo)
- temperatura 17°C
- 17″ Michelin Primacy 4
Zobacz także: Ile czasu zajmie pokonanie 1000 km Citroënem e-C4?
Najnowsze komentarze