Tani używany samochód to temat rzeka. Wśród wielu propozycji można spotkać rodzinnego vana, jakim jest Citroën C4 Picasso lub kompaktowego Peugeot 308. Oba mają kilka mocnych punktów i dobrą opinię.
Już z budżetem kilkunastu tysięcy złotych na rynku wtórnym możemy przebierać w ofertach, segmentach i wersjach silnikowych. Jeśli szukamy wszechstronnego samochodu segmentu C możemy wybrać kompakt w klasycznej formie lub iście rodzinnego VAN’a – Peugeota 308 pierwszej generacji lub Citroën C4 Picasso I. Konstrukcje koncernu PSA dziś wyceniane są na ułamek początkowej ceny, w wybranych wersjach sprawują się doskonale.
Używany Peugeot 308
Od 2007 do 2013 dla europejskich klientów produkowany był Peugeot 308 w pierwszej odsłonie. Dostępny był trzy i pięciodrzwiowy hatchback, kombi SW, kabriolet ze sztywnym składanym dachem i na wybranych rynkach klasyczny sedan. Charakterystyczne nadwozie z osławioną lwią paszczą skutecznie zabezpieczono przed korozją, niezależnie od roku produkcji.
Kabina 308 gwarantuje dobre warunki na przednich, obszernych fotelach i przyzwoitą przestrzeń na tylnej kanapie. Jakość zastosowanych materiałów w bogatszych odmianach nie budzi zastrzeżeń, plastiki są miękkie i solidnie spasowane zaś tekstylia wytrzymałe. Niektórzy kierowcy zwracają uwagę na wysoką w porównaniu z rywalami pozycję za kierownicą. Często spotykanym dodatkiem jest wysuwana z deski rozdzielczej nawigacja, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka, panoramiczne okno dachowe, komputer pokładowy i szereg systemów wspierających kierowcę.
W palecie silników benzynowych królują czterocylindrowe jednostki opracowanie wspólnie z inżynierami BMW: 1.4 VTI 95 KM, 1.6 VTI 120 KM i 1.6 THP 140-200 KM. Wersje wolnossące korzystają z wielopunktowego wtrysku paliwa, doładowane THP otrzymały już bezpośredni wtrysk paliwa. Diesle to cenione i bardzo oszczędne konstrukcje z rodziny HDI. Do dyspozycji mamy 1.6 HDI 90-110 KM i 2.0 HDI 136-163 KM. Ceny oscylują wokół 12-25 tysięcy złotych.
Używany Citroën C4 Picasso
Alternatywą dla klasycznego kompaktu jest VAN tego samego segmentu, zapewniający jednak zgoła odmienną aranżację wnętrza. Citroën C4 Picasso produkowany był w latach 2006-2013 w hiszpańskich zakładach koncernu. Obłe, niemal jednobryłowe nadwozie także nie ma problemów z korozją, w wielu egzemplarzach problem stanowi dopasowanie chromowanych ozdobnych listew. We wnętrzu VAN pokazuje swoją wyższość pod względem praktycznym.
Przednie fotele są nie tylko obszerne ale i miękkie, z szerokim zakresem regulacji, widoczność poprawia wysoka pozycja za kierownicą i imponujących rozmiarów przednia szyba. Z tyłu wygodnie usiądą trzy dorosłe osoby dla których nie zabraknie miejsca na nogi i głowę. W kwestii wyposażenia dodatkowego C4 Picasso podobnie jak Peugeot 308 zapewnia automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, nawigację i podstawowe systemy bezpieczeństwa. Układ jezdny wyraźnie nastawiono na komfort podróżowania, odbywa się to sprawnie a praca zawieszenia sprzyja podkreślaniu rodzinnego charakteru auta
Paletę silników benzynowych otwierają konstrukcje pamiętające lata 90’te 1.8 i 2.0 o mocy 125 i 140 KM. W późniejszych latach wprowadzono znane chociażby z 308 benzynowe 1.6 VTI 120 KM i 1.6 THP 150-156 KM. Oferta silników diesla to sprawdzone czterocylindrowe 1.6 i 2.0 HDI o mocy odpowiednio 109-112 i 136-163 KM. Najtańsze egzemplarze wyceniane są na 11 tysięcy złotych, wymagają jednak sporych nakładów finansowych. Egzemplarze godne uwagi z początku produkcji zaczynają się od 14 tysięcy złotych, perfekcyjnie zachowane z końca kariery modelu to inwestycja niemal 30 tysięcy złotych.
Oferty używanych samochodów
Najnowsze komentarze