Nowy Citroën ë-C4 to elektryczny komfortowy samochód klasy kompaktowej. Wyróżnia się wyjątkowo przestronnym i wygodnym wnętrzem. Dostępny jest także w klasycznej wersji spalinowej, której cena zaczyna się od 73.300 zł.
Nowy Citroën ë-C4 ma akumulatory o pojemności 50 kWh, które zapewniają mu – według producenta – zasięg 278 km w mieście i 226 kilometrów w trasie. Mamy to zamiar sprawdzić w praktycznym teście, który rozpoczynamy już niedługo. Moc silnika to 136 KM.
Samochody koncernu Stellantis, oparte na elektrycznej platformie PSA, mają takie samy parametry techniczne – pojemność akumulatora i moc silnika jest identyczna. Jak wygląda porównanie wśród różnych modeli?
Citroën ë-C4, Peugeot e-208, Peugeot e-2008 i DS 3 Crossback E-Tense – dane techniczne
Model |
Zasięg w mieście |
Zasięg w trasie |
Zasięg na autostradzie |
Przyspieszenie do 100 km/h |
Waga |
Citroën ë-C4 |
278 km |
226 km |
165 km |
9,9 s |
1.650 kg |
Peugeot e-208 |
252 km |
211 km |
160 km |
8,6 s |
1.513 kg |
Peugeot e-2008 |
269 km |
228 km |
160 km |
9,5 s |
1.600 kg |
DS 3 Crossback E-Tense |
260 km |
196 km |
150 km |
9,6 s |
1.591 kg |
Jak widać największy i najcięższy w tym porównaniu Citroën ë-C4 ma najlepszy zasięg w mieście i na autostradzie. Z kolei w trasie lepszy okazuje się Peugeot e-2008, którego swego czasu porównywaliśmy z Toyotą C-HR.
Jak będziemy testować zasięg Citroëna ë-C4?
Nasz testowy Citroën ë-C4 pojedzie z Warszawy do Kraśnika – trasa ta ma 210 kilometrów, więc będzie na granicy zasięgu 226 km, podawanego przez producenta. Problemem może być fakt, iż przeszło połowa dystansu przypada na drogę ekspresową. Z kolei w ruchu miejskim zamierzamy sprawdzić, jak samochód sprawdza się w codziennym użytkowaniu przez kilka dni.
Pod koniec testu pojedziemy nim w kolejną dłuższą podróż. Auto zamierzamy ładować z domowego gniazdka, sprawdzając przy okazji deklaracje producenta w zakresie czasu ładowania i możliwość funkcjonowania z autem tylko ze zwykłym ładowaniem.
Samochód będziemy testować ponad tydzień.
Najnowsze komentarze