Inflacja spowodowała wzrost cen produktów i usług, co przełożyło się na większe rachunki także w warsztatach. Serwis, których samochodów pochłonie najwięcej funduszy? W czołówce znalazł się Citroën tuż za markami Audi i BMW.
Czy francuskie auta są drogie w naprawach? Wszystko zależy od producenta. Specjaliści z portalu Rankomat.pl wykonali zestawienie średnich kosztów napraw najpopularniejszych na polskim rynku samochodów. Czołówkę okupują Audi i BMW, ale w segmencie premium większe wydatki nie są raczej zaskakujące. Nasze fundusze nadszarpnie jednak także Citroën i Fiat.
Ostatnie 2 lata nie są łaskawe dla kierowców. We znaki dają się podwyżki cen samochodów, paliwa oraz wydatki na naprawę. Średni koszt wizyty w warsztacie wzrósł bowiem o 22%. Zgodnie z danymi serwisu dobrymechanik.pl w 2019 roku za naprawę samochodu polscy kierowcy płacili średnio 505 zł. W kolejnym roku ten koszt był już wyższy o 18,4% a w ubiegłym podwyżka wyhamowała i wyniosła jedynie 3% względem roku 2020.
Zobacz także: Używany Citroën C5 V6 z 2004 roku: co daje polerowanie lakieru w kilkunastoletnim aucie?
634 zł za naprawę Citroena
W 2018 roku naprawa Citroena kosztowała średnio 561 zł a w ubiegłym roku kierowcy płacili już 634 zł. Niewiele mniejsze wydatki czekały właścicieli Opla (630 zł), a kierowcy samochodów marki Peugeot i Renault wydawali odpowiednio 621 zł oraz 547 zł.
Najbardziej wzrosły koszty serwisu pojazdów spod znaku błyskawicy. Właściciele Opla płacili aż o 16% więcej w porównaniu z rokiem 2020. Podwyżka dla Peugeota osiągnęła 0,3%. W ostatnim czasie rzadko słyszy się coś tanieje, jednak według danych dobrymechanik.pl koszt serwisowania pojazdów Renault zmalał o 0,4%.
W ubiegłym roku największe podwyżki dotyczyły prostych usług sezonowych (+ 9,9%), np. serwisu klimatyzacji, czy wymiany opon. Typowe naprawy wynikające z eksploatacji samochodu drożały znacznie wolniej (+1,3%), a na niestandardowe koszty napraw właściciele pojazdów wydawali o 4% więcej niż pod koniec 2020 roku.
W perspektywie dwóch lat, średni koszt naprawy samochodu wzrósł dla wszystkich marek i był znacznie wyższy. Dla Fiata i Opla wyniósł nawet ponad 30%.
Źródło: Rankomat.pl
Najnowsze komentarze