Nowe kompaktowe kombi z oszczędnym silnikiem diesla? Okazuje się, że część marek nie oferuje już w ogóle takich samochodów. Zajrzeliśmy do wybranych ofert popularnych w Polsce aut.
Oszczędne silniki wysokoprężne nadal cieszą się powodzeniem wśród nabywców, którzy potrzebują samochodów, którymi pokonują większe odległości. Mimo podwyżek cen oleju napędowego na trasie dzisiaj nadal trudno o lepszą propozycję niż palący 4,5-5 litrów na 100 kilometrów silnik wysokoprężny. Alternatywą może być jedynie LPG, ale nie każdy chce montować u siebie instalację gazową, nie wszystkie współczesne silniki znoszą też dobrze gaz a w niektórych przypadkach i tak potrzeba dodatkowego wtrysku benzyny.
Zajrzeliśmy do ofert przygotowanych przez producentów takich jak Peugeot, Renault, Volkswagen, Toyota, Ford, Kia, Hyundai oraz Skoda. Okazuje się, że w przypadku Forda, Toyoty, Kia oraz Hyundaia diesla kupić się już nie da. Na szczęście są producenci, którzy pozostawili jeszcze jednostki wysokoprężne w ofercie.
To Peugeot ze swoim znakomitym nowym 308, Renault z Megane, Opel z Astrą Sportstourer, Volkswagen z Golfem Variant i Skoda z Octavią Combi. Jak wyglądają ceny podstawowych wersji?
Bardzo korzystnie wyceniony okazuje się być Peugeot 308 SW. To nowa propozycja i nowy model wart uwagi – najtańsza wersja ze 130-konnym dieslem kosztuje 135.600 zł a w cenie otrzymamy m.in. automatyczną skrzynię biegów (8-biegowy klasyczny Aisin, które dobrze współgra z charakterem napędu), automatyczną dwustrefową klimatyzację, 10″ ekran panoramiczny no i oczywiście znakomity Peugeot i-Cockpit. A najważniejszym atutem może być wygląd, z którym inne marki konkurować nie mogą, samochód wygląda znakomicie. Zużycie paliwa 308 blueHDi w naszym teście wyniosło 4,7 litra na 100 km na drogach podmiejskich. Alternatywnie warto rzucić okiem na Astrę, która ma ten sam silnik i automat co Peugeot – jest co prawda nieco droższa, ale stylistyka tego auta może się podobać.
Najtańszą propozycją w zestawieniu jest klasyczne Renault Mégane IV Grandtour. Tutaj co prawda mamy skrzynię manualną i 115 KM, ale Renault będzie bezkonkurencyjne jeśli chodzi o koszty eksploatacji. Spalanie jeszcze niższy, niż w przypadku Peugeot no i cena zakupu również zachęca, bo ten przestronny kompakt w wersji kombi kupimy już za 116.900 zł. Okazja!
Nowe kompaktowe rodzinne kombi z dieslem – zestawienie cen
Marka i model |
diesel |
silnik |
cena najtańszej wersji z dieslem |
automat w cenie |
Peugeot 308 SW |
tak |
1.5 blueHDi 130 KM |
135 600 zł |
tak |
Ford Focus |
nie |
– |
– |
– |
Volkswagen Golf Variant |
tak |
2.0 TDI 116 KM |
144 490 zł |
nie |
Hyundai i30 Wagon |
nie |
– |
– |
– |
Skoda Octavia kombi |
tak |
2.0 TDI 150 KM |
144 150 zł |
nie |
KIA Ceed |
nie |
– |
– |
– |
Opel Astra Sports Tourer |
tak |
1.5 blueHDi 130 KM |
144 400 zł |
tak |
Toyota Corolla Kombi |
nie |
– |
– |
– |
Renault Megane Grandtour |
tak |
1.5 bluedCi 115 KM |
116 900 zł |
nie |
Ceny na podstawie konfiguratorów poszczególnych producentów z oficjalnych stron z dnia 6.01.2023 r.
Najnowsze komentarze