Renault przygotowuje duże zmiany w ofercie. Z gamy producenta spod znaku rombu zniknie kilka modeli, ale w zamian pojawią się zupełnie nowe. Planowana jest m.in. nowa generacja Kangoo, elektryczny SUV na bazie konceptu Morphoz oraz Arkana. Kiedy zobaczymy pierwsze nowości?
Wydawałoby się, że Renault dosyć drastycznie podchodzi do swojej oferty ponieważ aż cztery samochody nie doczekają się kolejnych generacji, ale rachunek jest prosty: z nieopłacalnym samochodem, trzeba się pożegnać. Renault postawiło czerwony krzyżyk przy modelach Scenic, Espace, Talisman i Koleos. Pod znakiem zapytania stoi także przyszłość Renault Megane. Według szefa designu marki, Laurence’a van den Ackera, zamiast rozwijać kompakt, francuski producent może skupić się na samochodach elektrycznych i możemy być pewni, że nie zabraknie ich w gamie Renault. W planach są dwa SUV-y na prąd.
Renault Kangoo
Jeszcze w tym roku francuska marka wprowadzi do salonów zaktualizowane modele Megane, Talisman i Espace. Jesienią 2020 roku zadebiutuje na rynku Twingo Z.E., ale Renault na razie myśli o wprowadzeniu miejskiego elektryka do Polski. W ofercie znajdziemy również hybrydy a największą nowością będzie trzecie pokolenie Kangoo. Aktualna generacja znajduje się na rynku od 2008 roku. Model przeszedł jedynie lifting w 2013 roku. Mamy nadzieję, że oczekiwanie się opłaci zwłaszcza, że konkurencja od Peugeota i Citroena jest bardzo udana. Pod koniec roku zadebiutuje Kangoo w wersji dostawczej, osobowy model pojawi się na początku roku 2021. Stylistyka nowego Kangoo będzie uproszczoną wersją konceptu, który zadebiutował w roku ubiegłym. Wnętrze będzie krokiem w przyszłość dzięki dużemu ekranowi na desce rozdzielczej oraz nowym technologiom.
Renault Arkana
SUV z elementami stylu coupe trafił na rynek rosyjski w 2019 roku. W roku 2020 koncern Renault wprowadził Arkanę na do Korei Południowej. Model jest w tym kraju oferowany jako Samsung XM3. Na obu rynkach pojazdy spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów, przyszedł więc czas na Europę. Model powinien zadebiutować na Starym Kontynencie na początku 2021 roku.
Mały elektryczny SUV
Pierwszego z dwóch elektrycznych SUV-ów a raczej crossovera segmentu B, powinniśmy zobaczyć jeszcze końcem tego roku. Rynkowy debiut odbędzie się na początku roku 2021. Producent spod znaku rombu wykorzysta dla tego pojazdu nową platformę CMF-EV sojuszu Renault – Nissan, na której powstał koncepcyjny model Ariya. Wygląd będzie inspirowany prototypem Morphoz, który dzięki możliwości wydłużania nadwozia, zapowiadał niejako dwa SUV-y: mniejszego i większego. Produkcja elektrycznego modelu odbędzie się we Francji, w fabryce w Douai.
Kadjar i Grand Kadjar
Jesienią 2021 roku zadebiutuje Kajdar II, który będzie odgrywał bardzo ważną rolę dla Renault. Po pierwsze jest istotnym graczem w ważnym na rynku segmencie kompaktowych SUV-ów, po drugie będzie musiał zastąpić pojazdy, z które marka chce pożegnać. W tym celu pojawią się dwie wersje. Krótszy Kadjar pomieści 5 osób i będzie mierzył 4,5 m długości a większy 7-miejscowy Grand Kadjar będzie miał długość 4,7 m. Nowy kompaktowy SUV będzie dzielił komponenty z nadchodzącym Nissanem Qashqaiem. W ofercie pojawi się hybryda, także w wersji ładowalnej.
Duży SUV z napędem elektrycznym
Jak już wspominaliśmy, pojazdów elektrycznych w gamie Renault będzie pod dostatkiem. W roku 2022 do oferty dołączy większy SUV, który również powstanie na platformie CMF-EV. Pojazd będzie miał długość ok. 4,6 m, czyli porównywalną do konceptu Ariya Nissana. Elektryczne silniki będą napędzały obie osie a zasięg ma wynosić nawet 600 km.
Najnowsze komentarze