Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Jakie opony całoroczne kupić do SUV-a? Rozpoczynamy test Michelin Crossclimate 2 na DS 7 Crossback

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-11
w DS, Michelin, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.5k 97
A A
15
DS 7 Crossback, Michelin

Warto przeczytać!

Silnik diesla 1.4 TUD3 – prostota i ekonomia w samochodach Citroën i Peugeot. Opnie, eksploatacja, awarie.

Nowa Dacia Duster 3 znowu sfotografowana w kamuflażu. Jedna ważna cecha ujawniona

Dlaczego Orlen znowu podnosi ceny benzyny?

Szef marki Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato z wizytą w fabryce Stellantis w Tychach

Opony letnie i zimowe czy całoroczne? Każdy rodzaj ogumienia ma swoich zwolenników i przeciwników. Wśród zalet opon letnich można wymienić m.in. bardzo dobre zachowanie na suchym i mokrym asfalcie, lepszą odporność na ścieranie a w przypadku opon zimowych przekonuje zachowanie na śniegu i w bardzo niskich temperaturach.

Z kolei opony całoroczne starają się połączyć te dwa odległe od siebie światy i w wielu przypadkach dobrze im się to udaje. W przypadku takiego rozwiązania odpada nam zmiana opon latem i zimą oraz konieczność ich przechowywania. Mając na względzie parametry użytkowe i trwałość warto zainwestować nieco więcej w lepszej klasy opony, większy wydatek zrekompensują dobre osiągi oraz brak kosztów wymiany i składowania jak w przypadku gum letnich oraz zimowych.

Mamy bardzo dobre doświadczenia z oponami Michelin Crossclimate+, które jeżdżą na naszych redakcyjnych samochodach: Renault Kadjar, Citroen Xantia oraz Citroen XM są wyposażone właśnie w te opony. Zapewniają one dobre osiągi zarówno latem jak i zimą. Chcieliśmy się więc przekonać jakiego postępu dokonał producent w tym zakresie i do najnowszego samochodu zamówiliśmy najnowszy produkt Michelin – Crossclimate 2. Są one bardzo krótko na rynku, dlatego trudno sprawdzić jakie mają opinie.

Zobacz także: Używany Citroen Xantia; jakie opony kupić? Całoroczne Michelin Crossclimate+ do hydropneumatyka

Od niedawna w redakcji mamy dużego SUV-a – luksusowy DS 7 Crossback ze 180-konnym silnikiem benzynowym i 19” felgami. Fabrycznie jest on wyposażony w letnie opony klasy premium Michelin Primacy 4 w rozmiarze 235/50/19. To opony, które w zakresie efektywności paliwowej jak i hamowaniu na mokrej nawierzchni mają indeks A, co oznacza najmniejsze opory toczenia i najmniejsze spalanie, oraz indeks B (70 dB) w zakresie hałasu zewnętrznego.

Zamówione przez nas całoroczne opony Michelin Crossclimate 2 kupiliśmy również w rozmiarze 235/50/19 w wersji V (prędkość do 240 km/h), XL (wzmacniane), o indeksie efektywności paliwowej A oraz indeksie drogi hamowania na mokrym B. Indeks głośności to również B (71 dB). W momencie zakupu, w październiku 2021 r., cena za rzutkę takiej opony wynosiła 962 zł a łączny koszt bez montażu to 3844 zł.

Zobacz także: Nowy DS 7 Crossback dla wójta: chcę samochód, jakim porusza się prezydent Francji

Co producent pisze o swoich nowych oponach? Dzięki wysokim osiągom w zakresie hamowania i przyczepności na śniegu, najlepszym osiągom hamowania na suchej nawierzchni i znakomitym osiągom na mokrej nawierzchni i śniegu przy dopuszczalnym poziomie zużycia, opona zapewnia większe bezpieczeństwo i oszczędność paliwa w porównaniu do swojej bestsellerowej poprzedniczki.

Opona posiada technologię P-edge, zwiększającą przyczepność na śniegu. Z kolei technologia MaxTouch Construction maksymalizuje obszar kontaktu opony z podłożem, równomiernie rozkładając na nim siły występujące podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, dla większej trwałości opony.

Michelin Crossclimate 2 została zaprojektowana dla ceniących sobie bezpieczeństwo kierowców kompaktowych i średnich SUV-ów, kompaktowych i elektrycznych samochodów osobowych, sedanów i sportowych sedanów.

  • Rzeźba bieżnika w kształcie litery V
  • Mieszanka termoadaptacyjna
  • Fazowanie V-Ramp
  • Ząbki na krawędziach klocków
  • Krawędzie P-edge
  • MaxTouch Construction
  • Boki Cool Running
  • Lamele LEV

Opony Michelin Crossclimate 2 zostały zamontowane w autoryzowanym serwisie DS Automobiles w Warszawie, przy al. Krakowskiej 206. Koszt montażu opon wynosi w ASO 225 zł brutto. Samochód został też umyty i przygotowany do kolejnych długich podróży. Przy okazji wizyty auto również sprawdzono.

W najbliższym czasie chcemy sprawdzić jak zmiana opon wpłynęła na spalanie i głośność. Do tej pory średnie spalanie na dystansie 3 tysięcy kilometrów wyniosło 8,3 litra na 100 kilometrów. Będziemy też testować ich trwałość.

Partnerem testu opon Michelin Crossclimate 2 jest DS Store Warszawa oraz Oponeo.pl, lider internetowej sprzedaży opon w Polsce.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 7 Crossback, Michelin
3 8 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 7 CrossbackDS AutomobilesDS Store WarszawaMichelin
Udostepnij554Tweet346Udostepnij97
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Jak jeździ nowy Renault Oroch? Kliknij tutaj i zobacz nasz test
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more