W roku 2019 aż 468 tysięcy samochodów trafiło z polskich dróg do stacji demontażu. Ta ogromna ilość aut jest rozbierana, części są wymontowywane i przeznaczane na handel, bardzo często poza granicami kraju, a cała reszta trafia na złom lub do przetworzenia. To potężny przemysł i duże pieniądze.
Starych samochodów w Polsce jest bardzo dużo. Widać to wyraźniem gdy wyjedzie się poza duże aglomeracje miejskie. Nasz kraj jest pod tym względem swojego rodzaju rekordzistą w Unii Europejskiej – trafiają do nas ogromne ilości używanych aut z Zachodu. Są jako tako naprawiane i puszczane na rynek. Przejeżdżą drugie albo i trzecie tyle a potem? Często na złom – czyli do stacji demontażu.
Jakie więc auta były najczęściej demontowane w Polsce?
1. Opel Astra I – 25 011 szt.
2. Volkswagen Golf III – 24 290 szt.
3. Fiat Seicento – 18 080 szt.
4. Opel Corsa II – 17 429 szt.
5. Opel Vectra II – 16 973 szt.
6. Volkswagen Polo III – 13 688 szt.
7. Daewoo Matiz – 11 374 szt.
8. Ford Focus I – 11 295 szt.
9. Daewoo Lanos – 9 609 szt.
10. Renault Megane I – 9 500 szt.
11. Skoda Felicia – 8 291 szt.
12. Fiat Punto I – 8 249 szt.
13. Fiat Cinquecento – 7 824 szt.
14. Renault Scenic I – 7 508 szt.
15. Volkswagen Passat B4 – 6 723 szt.
16. Renault Laguna I – 6 676 szt.
17. Audi 80 – 6 561 szt.
18. Peugeot 206 – 5 519 szt.
19. SEAT Cordoba I – 5 255 szt.
20. Renault Clio II – 5 215 szt.
Pod względem marek wygląda to tak:
1. Opel – 77 453 szt.
2. Volkswagen – 61 055 szt.
3. Fiat – 60 928 szt.
4. Renault – 42 873 szt.
5. Ford – 41 374 szt.
6. Daewoo – 29 409 szt.
7. Peugeot – 16 231 szt.
8. Audi – 15 518 szt.
9. SEAT – 14 461 szt.
10. Skoda – 13 120 szt.
Zestawienie przygotował Instytut Samar.
Najnowsze komentarze