Test drive du cœur – jazda próbna z sercem – to ciekawa inicjatywa Peugeota w Belgii i Luksemburgu. Peugeot, we współpracy z dealerami, organizacją Dreamland, bankami żywności (Belgia) i Caritasem (Luksemburg), wykorzystuje jazdy testowe klientów swoimi zelektryfikowanymi modelami do pomocy osobom znajdującym się w najbardziej niekorzystnej sytuacji.
Zasady są proste. Peugeot proponuje, aby testy samochodów elektrycznych i hybrydowych przekształcić w jazdę próbną dla serca. Akcja zorganizowana we współpracy z organizacją Dreamland polega na dostarczaniu prezentów do banków żywności znajdujących się najbliżej każdego dealera Peugeota. Akcja trwa od 6. do 15. grudnia i obejmuje 45 autoryzowanych dealerów Peugeot. „Przyszedł nam do głowy pomysł, aby nadać większy, charytatywny sens testom, które klienci będą przeprowadzać na pokładach zelektryfikowanych modeli naszej marki” – mówi Erika Bouteloup, Dyrektor Marketingu Peugeot na rynek Belux. – „Ogólnie rzecz biorąc, gdy klient chce przetestować pojazd, rusza w drogę, niekoniecznie mając na uwadze konkretny cel. Dlatego wpadliśmy na pomysł, aby wykorzystać tę sytuację i zaproponować mu z góry określony cel: dać mu możliwość wypróbowania jednego z naszych zelektryfikowanych modeli (w 100% elektrycznych lub hybrydowych) w najbardziej efektywny sposób, czyli pomagając przy okazji w transporcie prezentów dla osób najbardziej pokrzywdzonych przez los w tym okresie świątecznym, który zawsze jest dobrym czasem na ofiarowanie upominków”.
Dlatego Peugeot zaprosił 45 dealerów, aby w ramach tych testów proponowali swoim klientom konkretny cel podróży. Klienci zostają zaproszeni do udania się do banku żywności znajdującego się najbliżej odwiedzanej przez nich koncesji, w celu pozostawienia prezentów. Celem jest przekazanie 1.000 prezentów w okresie od 6 do 15 grudnia lub 22 prezenty w każdym punkcie sprzedaży. Te 1.000 prezentów będzie oferowane we współpracy z firmą Dreamland.
„Nazwaliśmy tę inicjatywę jazdą próbną z sercem. Aby każdy klient, który testuje jeden z naszych samochodów elektrycznych lub hybrydowych mógł jednocześnie przyczynić się do pomocy osobom, które nie mają możliwości normalnego świętowania w tym czasie” – podsumowuje Erika Bouteloup.
W ramach tej akcji Peugeot połączył siły z bankami żywności w Belgii i organizacją Caritas w Wielkim Księstwie Luksemburg.
Pewnie miałoby to sens także w Polsce, gdzie stopień ubóstwa jest znacznie większy, a akcja z pewnością odbiłaby się pozytywnie na wizerunku marki.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Peugeot
Najnowsze komentarze