Trwają targi motoryzacyjne w Erfurcie, stolicy kraju związkowego Turyngia. Na tychże targach Jeep we współpracy z Automobile Peter GmbH po raz pierwszy prezentuje niemieckiej publiczności ekskluzywną edycję Avenger The North Face. Auto niedawno pokazano też na targach w Brukseli.
Limitowana do 4.806 egzemplarzy edycja The North Face (liczba ta symbolizuje wysokość Mont Blanc), łączy w sobie trwałe materiały, zaawansowane technologie i wyjątkowe elementy wzornictwa, takie jak akcenty Summit Gold i motywy topograficzne, które odzwierciedlają zaangażowanie w odkrywanie i piękno naturalnego krajobrazu.
Marka Jeep® po raz pierwszy prezentuje niemieckiej publiczności model Avenger w ekskluzywnej wersji The North Face Edition na salonie samochodowym Erfurt 2025 w dniach 24-26 stycznia. Na terenie targów Automobile Peter GmbH (stoisko 1-201) zwiedzający do niedzieli mają okazję dowiedzieć się więcej na temat topowej wersji Avengera.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition pokazywany w Erfurcie to owoc współpracy zespołów obu marek, które pracowały nad tym projektem przez ponad dwa lata. Połączono charakterystyczne elementy z odpowiednimi, strategicznie rozmieszczonymi materiałami i funkcjonalnym projektem, który obejmuje neutralne, nawiązujące do naturalnego środowiska odcienie. Efektem tego unikalnego podejścia jest produkt, który doskonale oddaje filozofię ekologicznej eksploracji, łącząc estetykę z przygodą.
Innowacyjny układ napędowy Jeepa Avengera 4xe łączy w sobie wydajność napędu hybrydowego z najnowocześniejszą technologią AWD. Sercem pojazdu jest hybrydowy układ 48 V z mocnym 1.2-litrowym silnikiem turbo o mocy 100 kW (136 KM), połączonym z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 21 kW na przedniej i tylnej osi. Ta konfiguracja oferuje napęd na wszystkie koła i jest sprzężona z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, co umożliwia pojazdowi wykonywanie niektórych manewrów przy niskich prędkościach przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego.
Avenger 4xe osiąga maksymalną moc 100 kW (136 KM) i prędkość maksymalną 194 km/h – o 10 km/h szybciej niż wersja E-Hybrid. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 9,5 sekundy. Układ napędowy 4xe jest najmocniejszy w gamie hybrydowych modeli Avengera. Oferuje o 26 kW (36 KM) więcej mocy i o 25 Nm momentu obrotowego więcej niż e-Hybrid FWD, co przekłada się na szybsze przyspieszenie i wyższą prędkość maksymalną, podczas gdy emisja CO2 wzrasta tylko nieznacznie.
Oprócz czystej wydajności, możliwości Avengera 4xe dodatkowo zwiększają jego doskonałe właściwości terenowe. Dzięki ulepszonym kątom natarcia i zejścia, zwiększonemu o 10 mm prześwitowi i głębokości brodzenia wynoszącej do 400 mm jest on bardziej wytrzymały i wszechstronny niż model z napędem na przednie koła. Napęd na wszystkie koła gwarantuje doskonałą przyczepność na każdym rodzaju terenu i sprawia, że Avenger 4xe jest gotowy na każdą przygodę.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition zostanie wyprodukowany w limitowanej edycji 4.806 egzemplarzy, co jest symboliczną liczbą odzwierciedlającą wysokość Mont Blanc, najwyższej góry w Europie. Design Avengera 4xe nawiązuje do dramatycznych kształtów i cech tego kultowego szczytu, a także stanowi hołd dla potęgi i elegancji górskiego krajobrazu. Ta dbałość o szczegóły nie dotyczy tylko samego pojazdu. Jeep i The North Face przygotowały również specjalny pakiet powitalny dla kupujących: The North Face Explore Pack, który zawiera namiot, torbę i butelkę na wodę, wszystkie z nadrukiem logotypów obu marek. Charakterystyczny kolor Summit Gold, nawiązujący do kultowego odcienia The North Face, jest charakterystyczną i rozpoznawalną cechą tej współpracy.
Model Avenger 4xe The North Face Edition, który właśnie ma niemiecką premierę w Erfurcie, można kupić w Niemczech już od 39.000 euro (sugerowana cena detaliczna producenta).
Erfurt, to miasto leżące około 500 km na zachód od np. Wrocławia (gdyby ktoś miał ochotę się tam wybrać, ale czasu jest niewiele – targi w Erfurcie kończą się już jutro).
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Jeep / Stellantis
Najnowsze komentarze