Jeep Commander, ceniony w segmencie dużych SUV-ów, w wersji 2025 zyskał nową jednostkę napędową – 2.2 Turbodiesel. Wariant Overland oferuje teraz jeszcze lepszą dynamikę, szczególnie na wymagających trasach, zarówno na autostradach, jak i w warunkach terenowych, które są wpisane w DNA marki Jeep. Dostępny jest w Brazylii.
Nowa jednostka napędowa – więcej mocy i lepsze osiągi
Wcześniejsza wersja Jeepa Commandera dysponowała silnikiem o mocy 170 KM i momencie obrotowym 380 Nm, co pozwalało na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy. Nowa jednostka 2.2 Turbodiesel generuje aż 200 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego, co skutkuje skróceniem czasu przyspieszenia do 9,7 sekundy – poprawa o niemal 2 sekundy. Przekłada się to także na lepsze osiągi podczas wyprzedzania – sprint od 60 do 100 km/h zajmuje 6,2 sekundy, a od 80 do 120 km/h – 7,8 sekundy. Dodatkowo nowa wersja Commandera Overland 2.2 diesel oferuje większy zasięg na jednym baku.
Silnik ten został zaprojektowany z myślą o rynku Ameryki Południowej i wykorzystuje zaawansowane technologie, takie jak: aluminiowa głowica z podwójnym wałkiem rozrządu, zmienny kolektor dolotowy, wysokociśnieniowy system wtrysku (2 000 bar), turbosprężarka o zmiennej geometrii z elektrycznym sterowaniem wastegate, intercooler wodno-powietrzny oraz podwójny układ chłodzenia. Ponadto układ wydechowy wyposażono w podwójny system recyrkulacji spalin (EGR) oraz wtryskiwacz AdBlue chłodzony cieczą, co poprawia efektywność pracy silnika i redukcję emisji spalin.
– „Jeep Commander odniósł sukces od momentu wprowadzenia na rynek i jest rozpoznawalny dzięki wysokiemu poziomowi technologii, wydajności i wyrafinowania. Nowa jednostka 2.2 Turbodiesel jeszcze bardziej podnosi jego osiągi, umacniając pozycję modelu jako jednego z najbardziej kompletnych SUV-ów, gotowego na każde warunki terenowe, a jednocześnie zapewniającego komfort i luksus charakterystyczny dla marki Jeep” – powiedział Hugo Domingues, wiceprezes Jeepa na Amerykę Południową.
Jeep Commander – przestronność i nowoczesna technologia
Jeep Commander to największy i najbardziej luksusowy model Jeepa produkowany w Brazylii, montowany w zakładzie Stellantis w Goianie (PE). SUV został zaprojektowany z myślą o maksymalnym komforcie dla siedmiu pasażerów. W trzecim rzędzie siedzeń zapewniono wygodną przestrzeń, a po ich złożeniu bagażnik oferuje aż 661 litrów pojemności, co czyni go niezwykle praktycznym na rodzinne podróże i dłuższe wyprawy.
Nowa wersja Commandera otrzymała także 19-calowe felgi o nowym designie, które nadają pojazdowi bardziej sportowy charakter. Opony z technologią SEAL INSIDE™ zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo podczas jazdy. Charakterystyczna dla Jeepa atrapa chłodnicy z siedmioma szczelinami oraz unifikacja świateł przednich nadają SUV-owi muskularny i prestiżowy wygląd.
Najbardziej zaawansowany siedmiomiejscowy SUV w Brazylii
Na rynku brazylijskim Jeep Commander wyróżnia się spośród konkurencyjnych SUV-ów dzięki zastosowaniu ADAS poziomu 2 (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), co zapewnia większe bezpieczeństwo podróżującym. W standardowym wyposażeniu znajdują się:
- system ostrzegania o kolizji z automatycznym hamowaniem,
- asystent zmiany pasa ruchu,
- system monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego,
- automatyczne hamowanie awaryjne dla pieszych, rowerzystów i motocyklistów,
- wykrywanie zmęczenia kierowcy,
- rozpoznawanie znaków drogowych,
- automatyczna zmiana świateł,
- asystent parkowania.
Pod względem technologii i luksusu Commander oferuje aż 20 cali ekranów łącznie – 10,25” na cyfrowym kokpicie oraz 10,1” na centralnym wyświetlaczu multimedialnym. System nagłośnienia premium Harman Kardon gwarantuje wysoką jakość dźwięku, a panoramiczny dach i fotele pokryte wysokiej jakości materiałem suede dodają wnętrzu klasy i elegancji. SUV wyposażono także w pełne oświetlenie LED, dynamiczne kierunkowskazy oraz chromowane wykończenia tylnych świateł.
Doskonałe właściwości terenowe
Nowy Jeep Commander Overland 2.2 Turbodiesel zachowuje wszystkie cechy terenowe, które wyróżniają markę Jeep. Model oferuje:
- Napęd 4×4 z reduktorem,
- Automatyczną skrzynię biegów o 9 przełożeniach,
- Selektor trybów jazdy z opcjami Sand/Mud (piasek/błoto), Snow (śnieg) i Auto,
- HDC (Hill Descent Control) – system kontroli zjazdu na stromych odcinkach,
- Prześwit wynoszący 21,2 cm,
- Kąt natarcia 26° i kąt zejścia 24°,
- 5-letnią gwarancję oraz całodobową pomoc drogową na terenie całej Brazylii.
Cena i dostępność
Jeep Commander Overland z nowym silnikiem 2.2 Turbodiesel o mocy 200 KM dostępny jest na rynku brazylijskim w cenie sugerowanej 309 990 BRL. Nowa wersja to doskonały wybór dla tych, którzy oczekują najwyższej jakości wykonania, najnowocześniejszych technologii oraz wyjątkowych możliwości terenowych w segmencie dużych SUV-ów.
Najnowsze komentarze