Jeep świętuje 10-lecie produkcji w centrum przemysłowym Stellantis w Goianie i planuje kilka działań w nadchodzących miesiącach dla uczczenia tej rocznicy. Jedna z nich, kampania reklamowa, której emisja rozpoczęła się w brazylijskich mediach wczoraj podczas przerwy w wydaniu Jornal Nacional, podkreśla 10-lecie związku modeli Jeep z wyjątkowymi przygodami, jakie zapewnia Matka Natura na brazylijskim terytorium.
W 2025 roku Jeep będzie świętował 10-lecie produkcji w Goianie. Posiadająca niesamowitą historię marka od 10 lat pisze nowy rozdział, rewolucjonizując krajowy rynek jako lider i punkt odniesienia w segmencie SUV-ów.
Warto pamiętać, że historia marki Jeep w Brazylii sięga daleko wstecz, bo od końca lat 40. ubiegłego wieku, kiedy to zaczęto tam montować modele w trybie CKD, a następnie produkowano je w fabryce Willys Overland w São Bernardo do Campo, a także w Jaboatão dos Guararapes w Pernambuco w latach 50. i 60. XX wieku. Innymi słowy, jest to niesamowita historia, która nadal będzie dostarczać brazylijskim klientom wielu niepowtarzalnych przygód.
Przez ostatnie 10 lat wiodąca rola marki Jeep w Brazylii była imponująca. W kwietniu 2015 roku z linii produkcyjnej zakładu Stellantis Automotive Hub w Goianie zjechał Jeep Renegade. Był to pierwszy model wyprodukowany w tej fabryce. Samochód, który zrewolucjonizował rynek brazylijski i przeniósł segment SUV-ów na nowy poziom, stając się wzorem do naśladowania. Dzięki wyjątkowemu charakterowi, wyjątkowemu i zaawansowanemu technologicznie wzornictwu, nie wspominając o możliwościach jazdy terenowej, Renegade zmienił zasady gry na rynku i wkrótce dołączył do niego Jeep Compass, który odniósł komercyjny sukces od czasu premiery w 2016 roku, a także Jeep Commander, pierwszy model marki opracowany w Brazylii i stanowiący punkt odniesienia pod względem wyrafinowania, możliwości 4×4 i technologii.
W tym okresie, oprócz pojazdów z legendarnymi możliwościami napędu 4×4, Jeep był marką, która sprzedawała najwięcej SUV-ów w Brazylii. Było to dwukrotnie więcej niż sprzedaż SUV-ów w porównaniu do marki z drugiego miejsca w Brazylii w ciągu ostatnich 10 lat. Biorąc pod uwagę okres od kwietnia 2015 roku do dziś, Jeep sprzedał w tym kraju już ponad 1,1 miliona SUV-ów! Oznacza to, że Jeep jest liderem w rozwoju największego segmentu współczesnego rynku, czyli pojazdów SUV.
„Przeżywamy bardzo szczególny moment, świętując ostatnie 10 lat osiągnięć i umacniając pozycję Jeepa jako marki referencyjnej również w Brazylii! Ta kampania jest jedną z głównych akcji, jakie podejmiemy w tym roku, aby wzmocnić naszą wiodącą rolę w Brazylii i zaznaczyć to idealne połączenie między marką, naturą naszego kraju i Brazylijczykami. W tym roku obchodów 10-lecia będziemy mieli wiele nowości i jestem pewien, że klienci i miłośnicy Jeepów będą zachwyceni tym, co przygotowujemy, ponieważ Jeep jest tylko jeden!” – skomentował Hugo Domingues, wiceprezes Jeepa na Amerykę Południową.
Sprawdź ofertę na samochody Jeep na polskim rynku
Aby uczcić tę rocznicę, marka Jeep rozpoczęła wczoraj niesamowitą kampanię reklamową z filmem, który wzmacnia komunikację marki z Brazylijczykami, podkreślając bujny charakter tego kraju i pełnię możliwości modeli Jeep, które umożliwiają klientom marki przeżycie wyjątkowych przygód.
W nowej kampanii marki Jeep narratorem i bohaterem jest Matka Natura, a treścią są najbardziej pożądane SUV-y na rynku. Kampania stworzona przez Fbiz podkreśla DNA marki współtworzącej koncern Stellantis i jej niezrównany związek z krajobrazami i przygodami, które może zaoferować tylko Brazylia.
Podążając za koncepcją „Życie jest tylko jedno. Jest tylko jeden Jeep”, film zaprasza publiczność do eksploracji cudownych krajobrazów Brazylii i niezapomnianych chwil, które tylko przygody w tym kraju mogą zapewnić na pokładzie SUV-ów tej marki. Od wschodu słońca w Cerrado po piaszczyste drogi prowadzące do morza, od krystalicznie czystych wodospadów po błotniste ścieżki, które wystawiają na próbę odwagę, każda scena pokazuje, że wszystko, co stworzyła Matka Natura, ma swój cel: należy to przeżywać intensywnie dzięki klasycznym modelom marki – Renegade, Compass, Commander, a także historycznym Wranglerowi i Gladiatorowi.
A wszystko to w pełnym powiązaniu z wartościami marki, które są w jej DNA: wolnością, przygodą, pasją i autentycznością, z niepowtarzalnymi doświadczeniami płynącymi z zanurzenia się w otaczającym nas środowisku.
„To silna i uderzająca kampania dla Jeepa w Brazylii, który świętuje 10 lat historii. Pracowaliśmy nad filmem, który wyraża ducha marki i inne działania medialne, które rozszerzą to świętowanie na jak największą liczbę osób. Mając tak wiele Jeepów wyprodukowanych w naszej historii, marka towarzyszyła różnym klientom w różnych przygodach i chcemy pokazać całe to połączenie w tej kampanii” – mówi Alessandra Souza, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji marki w Stellantis na Amerykę Południową.
W filmie wyprodukowanym przez Landię reżyserią zajęła się Nina Torres. Matka Natura przemawia bezpośrednio, podkreślając swą wspaniałą pracę. „Po co miałabym tworzyć kilometry plaż, gdybyś nie mógł poczuć się wolny?” – pyta, gdy Renegade jedzie po piasku w stronę morza. – „Nie nazywano by mnie Matką Naturą, gdybym nie stworzyła dla was Brazylii” – dodaje, gdy widzimy siłę modeli Jeep pokonujących szlaki i eksplorujących zapierające dech w piersiach krajobrazy.
Oprócz głównego filmu oraz innych, poświęconych poszczególnym modelom marki działania komunikacyjne obejmują sponsorowanie transmisji NBA i WSL, a także meczów piłki nożnej w SporTV i Brasileirão w Cazé TV. Na uwagę zasługują również media OOH, media cyfrowe i działania z udziałem influencerów.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Jeep / Stellantis
Najnowsze komentarze