Nowy Jeep Avenger 2023
Stellantis

Nowy Jeep Avenger zdeklasował rywali w plebiscycie Wirtualnej Polski

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Stellantis zaangażowany w uruchomienie produkcji samolotów Archer’s Midnight eVTOL

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-09
Alpine

Alpine Elf Endurance Team podejmuje wyzwanie związane z setną rocznicą 24-godzinnego wyścigu Le Mans

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-07
Wiadomości

Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Ile kosztuje Citroën GS, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Free2Move z dużym sukcesem w Hiszpanii. Wysoki wskaźnik odnowień umów

autor Tomasz Nowicki
2023-06-08
Wiadomości

Renault świętuje 800 tysięcy sprzedanych samochodów w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wyprawy

Jeździłam Renault Kwid w Sao Paulo. Lekko nie było! Misja Brazylia – cz.2

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-28
w Wyprawy, Brazylia
Czas czytania 5 minut
291 22
A A
3

Renault Kwid został mi udostępniony w wersji, której szczerze mówiąc się nie spodziewałam. Jak wiecie jesteśmy redakcyjną ekipą w Brazylii, gdzie przetestujemy kilka modeli samochodów: to Renault Kwid, Renault Oroch czyli Dacia Duster w wersji pickup z ciekawym, 170-konnym silnikiem oraz zupełnie nowy Citroën C3, w wersji której nie ma jeszcze w Europie. Na gorąco spisuję dla Was wrażenia, a na pełen test przyjdzie oczywiście czas. Dzisiaj jeździłam Kwidem, a po południu zasiadłam za kierownicą Orocha. Poczytajcie:

Po długiej podróży do Brazylii nie dane było mi długo odpocząć – samochody przecież czekają. No to jazda…

Widok z pokoju hotelowego w nocy – jest jeszcze cicho, ruch na drogach minimalny

Poranek zaczął się dla mnie, według brazylijskiego czasu, bardzo wcześnie. To mniej więcej 4 rano, bo organizm przez kilka dni będzie się przecież dostosowywał. Jaki tutaj jest hałas! Ogromny ruch na ulicach nie dał mi zasnąć.

Rano wszystko się zmieniło – na ulice wyjechało mnóstwo autobusów, ciężarówek i aut. Na zdjęciu wygląda to spokojnie, ale ruch jest ogromny.

Wszystkie artykuły z naszego testu w Brazylii znajdziesz tutaj.

Renault Kwid został mi przywieziony przez uprzejmego, ale nie mówiącego ani słowa po angielsku pracownika Renault do hotelu o 9 rano. Przyjechał punktualnie, co przy tutejszym stylu życia jest podobno rzadkością. Zamiast wersji spalinowej dostaliśmy do testów… eKwid, czyli elektryka. Z jednej strony ucieszyłam się, bo autko jeździ naprawdę sprawnie a z całą pewnością było mocniejsze niż europejski Spring (później to sprawdzę, bo od rana jestem w ruchu).

E Kwid czekał na mnie przy hotelu – zaskoczenie! To wersja elektryczna.

Wizyta w dzielnicy pięknych grafik i graffiti

Pojechałam do dzielnicy Vila Madalena, słynącej ze wspaniałych grafik na ścianach budynków. Są kolorowe, wszechobecne i robią niesamowite wrażenie. eKwid sprawował się znakomicie w tutejszym gęstym ruchu, dynamicznie, sprawnie, dzięki małym rozmiarom bez problemu manewrowałam między skuterami, motorami i ciężarówkami. Jest ich tutaj zatrzęsienie, zupełnie inaczej niż w Polsce. O ile rano było 20 stopni i dość przyjemnie, to później z każdą chwilą zaczęło się robić cieplej i bardzo parno, wilgotno. Klima w eKwidzie dawała radę.

E Kwid wygląda całkiem fajnie, chociaż jest malutki. W Europie mamy Springa

Krótka sesja zdjęciowa na malowniczym parkingu z czymś co przypomina parasole, w tutejszym klimacie są niezbędne, potem w telefonie zobaczyłam, że w tle stoi sobie Citroën (patrz zdjęcie tytułowe). Kilka godzin podróży po uliczkach szybko minęło a ja pojechałam do TSO, firmy współpracującej z Renault odebrać samochód na dłuższą podróż. Zdecydowanie większy i zupełnie inny. Był też kolejny uczynny pracownik i tym razem udało się porozmawiać – władał płynnym angielskim! Ale postanowienie co do języków zostaje.

Zanim przejdziemy do Orocha jeszcze wymowny obrazek z Sao Paulo z francuskim akcentem – miejsca na postój mało, ale pilnować auta trzeba…

To taki przydomowy garaż a właściciel łańcucha jak widać nie skąpił.

Ile pali Renault Oroch i dlaczego jeździ na etanol?

Renault Oroch jeździ na etanol. Fajny kolor i mocny wygląd! Podoba mi się.

To Renault Oroch, czyli pickup bazujący na modelu Duster, jeżdżący na etanol. Kolor szary. Pierwsze wrażenie? Mocna sylwetka, przód jakby znajomy, ale ten tył wygląda niesamowicie. Do logo Renault szybko się przyzwyczajam. Czas na kolejny etap przygody. Dziękuje na migi pracownikom salonu (już wiem, że przed kolejną wizytą w tym kraju muszę obowiązkowo nauczyć się portugalskiego!).

Spieszę się, bo trasa z Sao Paulo do Kurytyby to ponad 400 kilometrów, co przy tutejszym ruchu powinno zająć, z przerwami, około 6-7 godzin a jet lag trochę jednak dokucza. Najpierw długi wyjazd ze stolicy, korki. Po 150 kilometrach spalanie średnie, według komputera, wynosi 8,7 litra etanolu. Dużo to czy mało? Zobaczymy. Litr tego paliwa kosztuje tu w przeliczeniu około 4,5 zł. Więcej informacji o Orochu znajdziecie tutaj.

Skąd ten etanol? Brazylia to największy na świecie producent etanolu z trzciny cukrowej. Już w 1931 roku wprowadziła 5% domieszkę do benzyny, która w latach 70. wzrosła do 15%, a obecnie jest go już 27,5%.

Co na drogach?

Na brazylijskich drogach bez trudu spotkacie francuskie samochody. Minęłam aż 4 transporty Renault Kwid w stronę Sao Paulo, widziałem sporo Renault Sandero, Logan, Duster i oczywiście Oroch. W ogóle lubią tutaj pickupy i jakoś tak człowiek dobrze się z takim rodzajem nadwozia czuje. Ze Stellantis były też Citroën C4 i Peugeot 208. Sporo jeździ tu Fiatów, zaskakująco dużo.

350 kilometrów do Kurytyby

W momencie, gdy kończę pisać dla Was ten tekst do Kurytyby mam jeszcze ponad 350 kilometrów. Na drodze pełno ciężarówek, temperatura przekracza 27 stopni, powietrze jest bardzo wilgotne, droga prowadzi niedaleko oceanu, w linii prostej to niekiedy 10-15 kilometrów, ale dzisiaj tam (niestety!) nie pojadę. Przede mną grubo ponad 4h jazdy.

Pełen test Renault Kwid i pozostałych samochodów, które opisujemy, pojawi się na naszych łamach po naszym powrocie. Zaglądajcie regularnie!

Zobacz część 1: Misję Brazylia czas zacząć.

Dziękujemy firmie Renault Brazylia za udostępnienie samochodów do testu. Dziękujemy Renault Polska za pomoc w realizacji niniejszego materiału.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy

2023-06-09

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08

Ponad 2000 osób złożyło pozew przeciwko Renault we Francji. Chodzi o silnik 1.2 TCe, montowany także w samochodach Dacia, Nissan i Mercedes

2023-06-08

Renault ogłasza utworzenie nowej spółki w Maroku. Czym będzie się zajmować?

2023-06-08
Tagi: Ameryka ŁacińskaBrazyliaKwidOrochpodróżeRenault
Udostepnij108Tweet67Udostepnij19
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia spodziewa się dużego wzrostu zamówień po premierze trzeciej generacji Dustera

    1895 udostępnienia
    Udostepnij 758 Tweet 474
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    1591 udostępnienia
    Udostepnij 636 Tweet 398
  • Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

    743 udostępnienia
    Udostepnij 297 Tweet 186
  • Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1934 udostępnienia
    Udostepnij 774 Tweet 484

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.6 87 KM – 7 osobowe kombi, proste ale niezawodne. Opinie, plusy, minusy, wady

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-03-08
Citroen C3 Aircross Oriigns
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-11-16
Opel Corsa-e
Opel

Test: Opel Corsa-e: z Warszawy do Krakowa na jednym ładowaniu? Jazda pełna niespodzianek. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-15
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
Citroen Spacetourer
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen SpaceTourer 2.0 HDi 180 KM Business Lounge. W świecie przestrzeni do prowadzenia interesów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Desmont - Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?
  • Desmont - Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?
  • Właściciel siódmego francuza - Maj 2023 – Grupa Renault i koncern Stellantis na największym samochodowym rynku Europy
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”
  • Krzysztof - Dacia Dokker 1.6 z LPG przejechała 800 tysięcy km. „Zrobi nawet milion albo więcej”

Zobacz też

WRC: Czarny dzień Citroëna na Korsyce

Wakacyjna promocja TomTom na aktualizację map

Peugeot ma już 210 lat! Specjalne logo z okazji urodzin

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.