Jonathan Adashek objął stanowisko wiceprezesa ds. ogólnoświatowej komunikacji Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Renault-Nissan-Mitsubishi, największy na świecie koncern samochodowy, ogłosił, że Jonathan Adashek otrzymał nominację na stanowisko wiceprezesa Aliansu ds. ogólnoświatowej komunikacji.
Jonathan Adashek, który we wrześniu 2015 roku rozpoczął pracę w koncernie Nissan na stanowisku wiceprezesa ds. komunikacji i rzecznika prasowego, będzie pracować w Paryżu wraz zespołem ds. międzynarodowej komunikacji.
Jonathan Adashek będzie odpowiedzialny za komunikację strategii oraz działań Aliansu, który w ubiegłym roku stał się największym koncernem samochodowym na świecie. Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi przekroczyła 10,6 miliona sztuk.
Jonathan Adashek będzie odpowiedzialny za prowadzenie komunikacji w imieniu Carlosa Ghosna, prezesa Aliansu oraz pozostałych członków wyższego kierownictwa firmy.
Do jego dodatkowych obowiązków będą należały działania komunikacyjne związane z planem strategicznym „Alians 2022”, który zakłada zwiększenie efektów synergii z 5 miliardów euro w 2016 roku do ponad 10 miliardów euro rocznie. Jego założenia przewidują także, że do końca 2020 roku sprzedaż Aliansu przekroczy 14 milionów samochodów.
Plan strategiczny „Alians 2022” kładzie nacisk na technologię i przewiduje wprowadzenie na rynek 12 nowych elektrycznych samochodów o zerowej emisji oraz 40 modeli samochodów autonomicznych. Działania te wiążą się z opracowaniem linii narracyjnej/ strategii komunikacji korporacyjnej i technologicznej, komunikacji wewnętrznej, działaniami PR, komunikacją w mediach społecznościowych, organizacją wydarzeń i działań sponsoringowych, zarządzaniem reputacją marki oraz najlepszymi praktykami.
Jonathan Adashek będzie odpowiedzialny za koordynację działań komunikacyjnych koncernów Renault, Nissan i Mitsubishi Motors i będzie ściśle współpracować z kierownictwem działów komunikacji poszczególnych firm, aby zapewnić większą skuteczność działania i zapewnić efekt synergii.
Jonathan Adashek
Jonathan Adashek do koncernu Nissan przeszedł w 2015 roku z Microsoft Corp., gdzie pełnił obowiązki dyrektora generalnego ds. strategii komunikacji. Wcześniej był wiceprezesem agencji Edelman Public Relations odpowiedzialnym za kontakty z międzynarodowymi klientami. Ma bogate doświadczenie w doradzaniu członkom rządu w takich obszarach, jak świadome przywództwo, zarządzanie zmianą oraz tworzenie strategii. Współpracował z amerykańskim departamentem skarbu oraz był członkiem sztabu wyborczego Johna Kerry’ego i Johna Edwardsa podczas kampanii prezydenckiej w 2004 roku. Swoją karierę zawodową rozpoczął w Białym Domu w Biurze Sekretarza Sztabu.
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI:
Grupa Renault, Nissan Motor i Mitsubishi Motors tworzą wspólnie największy koncern motoryzacyjny na świecie. To najdłuższa i najbardziej efektywna współpraca partnerska między firmami z różnych kręgów kulturowych w przemyśle samochodowym na świecie. W 2017 roku trzej partnerzy sprzedali łącznie ponad 10,6 miliona samochodów w niemal 200 krajach. W swojej działalności koncentrują się na współpracy i optymalizacji efektu synergii w celu maksymalnego zwiększenia swojej konkurencyjności. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze