Hybrydowy SUV Peugeot3008 zajmuje pierwsze miejsce w rankingu zelektryfikowanych samochodów osobowych i hybryd plug-in w 2021 roku w Hiszpanii z 4.148 rejestracjami i 9,6-procentowym udziałem w rynku hybryd plug-in.
Wersje elektryczne i hybrydowe typu plug-in stanowią już 10% sprzedaży samochodów osobowych marki Peugeot w Hiszpanii. Marka już teraz oferuje zelektryfikowane wersje praktycznie w całym swoim asortymencie, łącznie ze wszystkimi modelami pojazdów użytkowych.
Zobacz nasz test hybrydowego Peugeota 3008 Hybrid4
Nowy Peugeot 3008 oferuje dwie odmiany technologii hybrydowej typu plug-in: wersję Hybrid4 300 z czterema kołami napędowymi o mocy do 300 KM oraz hybrydę z napędem na przednie koła, która rozwija moc 225 KM. Obie wersje korzystają z zalet etykiety „Zero” przyznanej przez Dyrekcję Generalną ds. Ruchu Drogowego: bezpłatny dostęp i bezpłatny parking w centrum wielu hiszpańskich miast, nawet w sytuacji wysokiego zanieczyszczenia powietrza.
Peugeot 3008 oferuje do czterech różnych trybów jazdy. Tryb elektryczny wyróżnia się poziomem komfortu i radości z jazdy, podczas gdy tryb hybrydowy zawsze wybiera optymalny rodzaj energii, aby osiągnąć minimalne zużycie. Z kolei tryb sportowy w pełni wykorzystuje mechanikę tych modeli, dodając elektryczny impuls do ich osiągów. Tryb 4WD dostępny w Peugeot 3008 Hybrid4 wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa i przyczepności w trudnym terenie, z dodatkową możliwością poruszania się z napędem elektrycznym przy niskich prędkościach.
Sprawdź aktualną ofertę Peugeot w Polsce na samochody zelektryfikowane
Model ten jest jedną ze zelektryfikowanych alternatyw dostępnych w gamie Peugeot. Praktycznie wszystkie jego modele oferują co najmniej jedną wersję elektryczną lub hybrydową plug-in z etykietą „Zero”. Hybrydy plug-in i samochody elektryczne stanowią już co dziesiątą rejestrację samochodu osobowego Peugeota w Hiszpanii.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze