Opona Energy Saver została po raz pierwszy na świecie wykorzystana w modelu Peugeot 308 w 2007 roku. Dzięki oponie Energy Saver firmie Michelin udało się nie tylko zmniejszyć zużycie paliwa, ale równocześnie zwiększyć przyczepność i bezpieczeństwo, zapewniając przy tym wydłużenie przebiegu, osiągając tym samym najlepszy wynik na rynku.
Zastosowana technologia pozwala zaoszczędzić około 0,2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub redukcję około 4 gramów CO2 na km. Odpowiada to w przybliżeniu tonie CO2 niewyemitowanej do atmosfery w przeciągu całego użytkowania samochodu. By zrekompensować ten wynik i tak owocną współpracę obu grup, PSA Peugeot Citroën przyznała w maju 2006 grupie Michelin nagrodę za innowacyjność.
Nowa technologia oponiarska jest dzisiaj szeroko stosowana na licznych samochodach francuskiej grupy, zarówno Peugeot jak i Citroën.
Dla PSA Peugeot Citroën Michelin jest jednym z niewielu kluczowych partnerów strategicznych. Celem współpracy jest dzielenie się doświadczeniem, pogłębianie badań nad rozwojem nowych informacji w zakresie priorytetowym dla konstruktora. Dzięki temu inżynierom obu grup udało się osiągnąć i poprawić bilans energetyczny samochodów poprzez zmniejszenie współczynnika tarcia.
Wręczenie milionowej opony Michelin ograniczającej zużycie paliwa jest dla obu grup (PSA Peugeot Citroën oraz Michelin) potwierdzeniem zaangażowania we wprowadzaniu dziś i w przyszłości rozwiązań zapewniających lepszą mobilność osób i towarów.
Źródło: IBRM Samar
Najnowsze komentarze