środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Kartka z kalendarza: Citroën Traction 7

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-19
w Citroen, Historia
Czas czytania 3 minut
68 4
0
68
UDOSTĘPNIEŃ
206
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Citroëna Traction Avant znają niemal wszyscy. To samochód wręcz legendarny. Ale wszystko zaczęło się dość niepozornie. Według niektórych nieładnie wręcz. Dokładnie 85 lat temu, 19. kwietnia 1934 roku Citroën zaprezentował Traction 7.

To był wstęp do przeszło 20-letniej historii Traction Avant. Traction 7 początkowo nie wzbudził zachwytu. Był wręcz mocno krytykowany przez wielu, ale stanowił podstawę rozbudowanej później gamy Traction Avant.

Traction 7 był produkowany przez pięć lat – od 1934 roku do wybuchu II wojny światowej w 1939 roku zbudowano 7.000 egzemplarzy. Miał długość 445 cm, szerokość 162 cm i wysokość 152 cm oraz trzymiejscowe nadwozie, acz potem pojawiły się warianty 7a, 7b, 7c z innymi typami karoserii – bardziej funkcjonalne. Ta trzymiejscowa wersja mieściła tak naprawdę kierowcę i pasażera. Jeśli pojawiała się potrzeba zabrania kogoś jeszcze – otwierano trzecie miejsce… poza kabiną! W bagażniku w zasadzie. Trudno więc było mówić o jakimś szczególnym komforcie podróży w tym miejscu.

Auto ważyło 900 kg. Miało samonośne nadwozie – jako pierwszy samochód w historii. Citroën Traction 7 był też pierwszym samochodem, który był pozbawiony stopnia wzdłuż progu. Tu się po prostu wsiadało. Dziś uznajemy to za normę, 85 lat temu była to mała rewolucja!

Większą rewolucją było zastosowanie przedniego napędu – stąd nazwa Traction (Avant) w czasach, kiedy auta określało się głównie cyframi / liczbami. Dlatego nie było już Citroëna 7, lecz Citroën Traction 7. A że przedni napęd i inne rozwiązania zastosowane w tym modelu nie tylko szybko się przyjęły, ale wręcz zaczęły być kopiowane przez innych producentów, więc i Citroën nie zasypiał gruszek w popiele – szybko opracował kolejne warianty, m.in. Traction 11 i Traction 15. A nawet Traction 22, o którym jednak dziś niewiele wiadomo. Pokazano go również w 1934 roku na paryskim Salonie Samochodowym, ale do seryjnej produkcji model nie trafił nigdy. Dziś wydaje się bardziej legendą, niż faktycznym samochodem. Pod jego maską pracował ośmiocylindrowy silnik, a auto było bardzo luksusowe.

A wracając do Citroëna Traction 7. Napędzał go czterocylindrowy górnozaworowy silnik o pojemności skokowej 1.529 cm³ zasilany przez poziomy gaźnik Solex. Motor uzyskiwał 35 KM przy 3.200 obr./min., co pozwalało na rozpędzenie się do 100 km/h. Manualna skrzynia posiadała trzy przełożenia. Nie znamy spalania, ale wiemy, że bak mieścił 35 litrów benzyny. Instalacja elektryczna miała 6 V.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2019-04-19 07:07:12.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenhistoriaTraction 7Traction Avant
Udostepnij31Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Nowe Renault Arkana z silnikami 1.3 150 KM i 1.6 115 KM i 4×4

Następny

Europejski Renault Koleos po face liftingu przyłapany podczas testów

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Renault Koleos face lifting

Europejski Renault Koleos po face liftingu przyłapany podczas testów

Nowy Peugeot 208 w weekend zadebiutuje w Hiszpanii

Peugeot 3008 dla Guardia di Finanza

Peugeot 3008 przeznaczony do zadań specjalnych

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.