PSA i FCA dążą do jak najszybszego formalnego sfinalizowania fuzji pomiędzy koncernami. Tymczasem od czerwca br. trwa śledztwo Komisji Europejskiej w sprawie wpływu połączenia na konkurencyjność na europejskim rynku motoryzacyjnym.
PSA i FCA mają bowiem w Europie bardzo silną pozycję w segmencie lekkich samochodów dostawczych. To m.in. dlatego Citroën i Peugeot rozpoczął współpracę z Toyotą, produkując dla japońskiej marki odpowiedniki Berlingo i Partnera. Ma to spowodować zmniejszenie udziałów rynkowych marek PSA do poziomu, który będzie akceptowalny dla Komisji Europejskiej.
Tymczasem na świecie grupy PSA i FCA uzyskały już zielone światło dla wspólnego projektu od 14 z 21 organów ds. konkurencji. Decyzja Komisji Europejskiej spodziewana jest najpóźniej na początku lutego 2021 r.
Połączone firmy wybrały dla swojego projektu nazwę Stellantis i będą grupować marki Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram oraz Vauxhall. W przyszłości spodziewana jest jednak redukcja ilości marek. W ramach połączenia zmniejszona zostanie także ilość fabryk i pracowników.
źródło: AFP
Najnowsze komentarze