We francuskich mediach pojawił się „tajny kalendarz” premier marki Renault. Wynika z niego, że wkrótce zadebiutuje Twingo Z.E. pojawi się również nowy kompaktowy SUV z napędem elektrycznym, a także nowa generacja Renault Megane i face lifting Talismana.
Strategia marki Renault jest ściśle związana z elektryfikacją gamy modelowej. Francuski producent zgodnie z planem „Drive the Future 2017-2022” zapowiadał, że w roku 2022 w ofercie znajdzie się 8 elektrycznych modeli oraz cztery hybrydy. Dzięki kalendarzowi premier, który pojawił się w sieci możemy dowiedzieć się, kiedy i jakie pojazdy objęte procesem elektryfikacji zobaczymy w nadchodzących latach.
We wrześniu tego roku na rynek trafi Renault Zoe II generacji. Model będzie miał nowy akumulator o pojemności 52 kWh, który umożliwi pokonanie do 390 km na jednym ładowaniu. W roku 2021 roku francuska marka zamierza rozszerzyć ofertę pojazdów na baterię o kompaktowego SUV-a, którego nazwy jeszcze nie znamy. W kolejnym roku producent wprowadzi nową generację Twingo, która będzie oferowana wyłącznie jako model elektryczny.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią w przyszłym roku zadebiutuje nowe Renault Clio oraz Captur e-Tech. Hybrydowy napęd pojazdów łączy jednostkę benzynową jednostkę o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi. Jesienią 2021 roku w ofercie pojawi się także hybrydowa wersja Megane.
Odświeżonego Renault Espace doczekamy się jeszcze w tym roku, z kolei w przyszłym, face liftingowi kolejno poddane zostaną modele Talisman oraz Megane. Trzecia generacja Kangoo została zaplanowana na jesień 2020 roku. Kombivan zgodnie z podpisaną umową pomiędzy Renault i Mercedesem będzie dzielił platformę z modelem Citan. Renault wymieni obecną generację Kadjara pod koniec roku 2021, a jego większy brat dołączy do gamy w roku następnym. Koleos będzie oferowany najprawdopodobniej w wersji 5 i 7 miejscowej. Nową generację Renault Megane zobaczymy w roku 2023.
W kalendarzu nie ma słowa o Scenicu. Czyżby francuski producent zrezygnował z modelu? Na razie nie ma oficjalnych informacji na ten temat, ale spadek popularności minivanów na rzecz pojazdów o podwyższonym zawieszeniu może doprowadzić do zakończenia produkcji. Podobny los grozi modelowi Espace.
Źródło: Largus.fr
Najnowsze komentarze