Wiele masowych imprez motoryzacyjnych przestało się od roku odbywać. Wszystkiemu winna jest pandemia koronawirusa. Jednakże niektóre spotkania się odbywają. Przykładem jest zlot klasycznych Citroënów w argentyńskim Buenos Aires.
Dzięki bezkonkurencyjnej oprawie, jaką zapewnia Plaza Mafalda de Colegiales, fani Citroëna mogli cieszyć się widokiem zabytkowych pojazdów francuskiej marki. Spotkanie zorganizowane przez Citroën Club z Buenos Aires odbyło się w poprzednią niedzielę (7. marca 2021). Klasyczne modele z szewronami po raz kolejny dowiodły, że duch koleżeństwa i radości wśród fanów marki pozostaje niezmieniony.
Pół setki klasycznych samochodów marki Citroën wyjechało na ulice Buenos Aires trochę ponad tydzień temu. Na miejsce zlotu wybrano Plaza Mafalda, symboliczne miejsce w Buenos Aires i bardzo reprezentatywne dla Citroëna. Dlaczego? Otóż Mafalda, to postać z komiksów rysowanych przez Quino. W pewnym momencie swojego komiksowego życia tato Mafaldy kupił Citroëna 2CV. Było to w latach 60. I 70. XX wieku popularne auto wśród argentyńskiej klasy średniej.
Zlot po raz kolejny zgromadził wiernych fanów Citroëna i ponad 50 modeli z różnych epok, różnych stylów i klas. To prawdziwy festiwal dla zmysłów! Oczywiście nie zabrakło również nagród specjalnych.
Spotkanie było wspierane przez Citroën Argentina, który był obecny na zlocie, by nadać mu oficjalną formę, na jaką zasługiwała ranga wydarzenia. Citroën Argentina zaprezentował modele C4 Cactus i SUV-a C5 Aircross, najważniejsze modele marki w tym kraju. Prezentowały się ciekawie na tle najlepszych przedstawicieli każdej epoki historycznej Citroëna: od Traction Avant, przez 2CV i 3CV, Ami 8, Mehari, SM i wiele innych klasyków marki, które wzbudziły ciekawość i entuzjazm publiczności.
Niedziela na świeżym powietrzu z rodziną: najlepszy hołd dla marki, która poruszyła serca różnych pokoleń. „Teoria jest bezużyteczna. Ważne jest doświadczenie” – powiedział André Citroën. Gdyby ludzie nie mogli jechać do Citroëna, ponieważ byłoby zbyt daleko, to Citroën przyjechałby do ludzi. Wizjoner, który umiał przewidywać swój czas dzięki pomysłom i innowacjom, które naznaczyły historię przemysłu motoryzacyjnego.
To znaczy, że jazdy Citroënem trzeba doświadczyć. Nie ma co opierać się na cudzych opiniach – to trzeba spróbować we własnym zakresie. A właściciele Citroënów chętnie umożliwiają takie przejażdżki. Wystarczy pojawić się na jakimś zlocie!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Argentina
Najnowsze komentarze