Chat with us, powered by LiveChat

Klasyczne Citroeny osiągają zawrotne ceny na aukcjach

5 396

Citroen to najpopularniejsza marka na aukcjach samochodów zabytkowych we Francji. Co więcej, zakup pojazdu spod znaku szewronów to znakomita inwestycja na przyszłość, ceny klasycznych egzemplarzy rosną w błyskawicznym tempie.

Według badań firmy Interencheres najczęściej kupowaną marką samochodów zabytkowych we Francji jest Citroen, który stanowi 15% rynku klasyków nad Sekwaną. W roku 2018 na stronie internetowej interencheres.com wystawiono na sprzedaż 533 Citroeny. Dla porównania, pojawiły się też 374 ogłoszenia dotyczące pojazdów Renault oraz 299 Peugeota. W tym roku Citroen obchodzi swoje 100-lecie, co jeszcze potęguje popularność marki.

Jakie modele kupowane są najchętniej? Klienci coraz bardziej interesują się Citroenem 2CV. Kultowy model bije wręcz rekordy popularności. Ostateczna cena, jaką uzyskuje kaczka może czasem przekroczyć pięciokrotną wartość pierwotnej kwoty. Coraz większym zainteresowaniem kolekcjonerów cieszą się również Citroeny SM i DS a ich ceny wzrosły dwukrotnie w czasie krótszym niż 10 lat.

Klasyczne kabriolety wspaniale prezentują się w kolekcji zabytkowych pojazdów i są też coraz lepiej wyceniane. Przykładem może być Citroen DS 21 Cabriolet Chapron z 1968 roku, który 21 lipca 2019 roku został sprzedany przez dom aukcyjny Aguttes za 214.020 euro!

Coraz większy potencjał mają pojazdy z lat 80 i 90, rośnie też ich wartość. 21 lipca 2019 roku dom aukcyjny Aguttes sprzedał Citroena XM V6 Exclusive z 1998 roku za 13.020 euro. Wartość używanego XM V6 w dobrym stanie, oceniany jest na ok. 5000 euro.

Nie jest niczym niezwykłym, że cena wyjątkowego i rzadkiego samochodu przekracza szacowaną wartość. W dniu 11 listopada 2018 roku dom aukcyjny Osenat sprzedał Citroena BX 4TC z 1987 roku. Jego cena wyniosła 52.800 euro. Ten rzadki model był jednym z zaledwie 38 istniejących egzemplarzy.

Źródło: Interencheres.com

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
KoloTomasz NowickiAdamKolo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kolo
Gość
Kolo

W Citroenie nic się nie dzieje, jedyna co piszecie o tej marce to to, że sprzedają jakieś zabytki, że mieli ciekawe pomysły na reklamy, albo że wzywają je do serwisu. Żenada co się z tą marką stało. Renault, Peugeot, Dacia, Opel a nawet ten sztuczny twór DS coś robią, a Citroen tylko kupony odcina. Ile jeszcze pojedzie na tym paliwie. Według mnie pali się już rezerwa, podobnie jak w Fiacie o Lancii nie wspominając. Oby nie przywitali się z Saabem.

Adam
Gość
Adam

Zgadzam się w 100%! Od 1992 roku jeżdżę Citroenem. Aktualnie C5. Pojeżdżę nim jeszcze ze 2 lata, a potem co? Nie ma dla mnie auta tej marki! Rezygnacja z hydropneumatyki to dodatkowy cios dla ich produktów. Tak jakby ktoś rozmyślnie chciał żeby Citroen przestał istnieć!

Tomasz Nowicki
Editor

C5 Aircross – jest komfortowy i bardzo wygodny. Zawieszenie nowej generacji działa bardzo dobrze.

Tomasz Nowicki
Editor

Citroen zapowiada kilka nowych modeli: nowy Citroen C4 (Cactus wychodzi z produkcji), nowy Citroen C5/C6 (nie wiadomo jaką nazwę będzie miał) i większy C5 Aircross, który ma zastąpić Grand C4 Picasso.

Kolo
Gość
Kolo

Oby tak było. Może jeszcze C7 aircross. Hydro powinno pozostać jako opcja we wszystkich modelach od przyszlej C4 w górę.